Høfeber, får pip!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

765 visninger
14 svar
2 synes godt om
12. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Ja jeg er bare ved at få total pip, af min åndssvage høfeber. Ka nærmest ik være nogen steder.

Min øjne er røde, hævet og klør. Arggggg!!

Min næse klør. Argggggggggg!! 

Min hals, er rød og klør. Arrrrrgggggggggggg

Mine øre klør! Aaaaarrrrrgggg 

Og jeg nyser KONSTANT. Dobbelt ARRRRRGGGGGGG .

Jeg tager piller, øjendråber og næsespray. De sidste par dage, har jeg været nød til at tage dobbelt dosis + jeg har skiftet mærke. 

JEG FÅR PIP!!! og overvejer om jeg ska ringe til lægen, og få en indsprøjtning ( nej snakker ik om aflivning) for første gang i 6 år!! 

Ville bare lige ynke mig selv lidt! Vh stine

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

NessaXenia

Kender det godt, lider selv voldsomt af pollenallergi og høfeber mm, er gravid så det ene præperart jeg må få hjælper slet ik 

Anmeld

12. juni 2014

sulo

Kender det alt for godt, men synes du er heldig stillet at du kunnet undvære indsprøjtningen i 6 år.

Sidste år fik jeg den ikke pga min graviditet, men af underlige årsager var jeg ikke særlig plaget af pollen sidste år (tænker at homonerne må havde gjort noget).

Fik min sprøjte for 14 dage siden, nr 11 på 12 år

Anmeld

12. juni 2014

StineW79

NessaXenia skriver:

Kender det godt, lider selv voldsomt af pollenallergi og høfeber mm, er gravid så det ene præperart jeg må få hjælper slet ik 

Det er simpelhen så tæls. Sidst da jeg var gravid, fik jeg nogle piller på apoteket, som jeg måtte tage, og de ku lige tá toppen af det! Vh stine

Anmeld

12. juni 2014

StineW79

sulo skriver:

Kender det alt for godt, men synes du er heldig stillet at du kunnet undvære indsprøjtningen i 6 år.

Sidste år fik jeg den ikke pga min graviditet, men af underlige årsager var jeg ikke særlig plaget af pollen sidste år (tænker at homonerne må havde gjort noget).

Fik min sprøjte for 14 dage siden, nr 11 på 12 år

I min første graviditet forsvandt min høfeber næsten helt, og kom først igen ca 2 år efter. Fik at vide at det var homonerne, der gjorde forskellen. Det kom først igen da jeg stoppede med at amme thea, da hun var 11 mdr'er.

Har taget alle de piller jeg har måtte tage de andre år, Pluds næsespry og øjendråber efter behov. I år er det bare helt, helt tosset, og ka ik lige se andre løsninger desvære. Vh stine

Anmeld

12. juni 2014

Frk.S

Føler med dig. Min mand er også meget plaget af det.

Jeg vil lige sige, at hvis den indsprøjtning du mener, er binyrebarkhormon, så fik min mand besked på, at de ikke længere må give den. Han fik dog lov at få den denne gang, da han havde nået at få den fra apoteket, men fik besked på at det var sidste gang. 

Anmeld

12. juni 2014

StineW79

Frk.S skriver:

Føler med dig. Min mand er også meget plaget af det.

Jeg vil lige sige, at hvis den indsprøjtning du mener, er binyrebarkhormon, så fik min mand besked på, at de ikke længere må give den. Han fik dog lov at få den denne gang, da han havde nået at få den fra apoteket, men fik besked på at det var sidste gang. 

Ej hvorfor nu det?? Sagde de så noget om, hva man sku gøre fremover?? Vh stine

Anmeld

12. juni 2014

Frk.S

StineW79 skriver:

Ej hvorfor nu det?? Sagde de så noget om, hva man sku gøre fremover?? Vh stine

Fordi binyrebarkhormon jo generelt er noget skidt for kroppen. Og nu er der åbenbart kommet nye regler, så den dosis ikke længere må gives til høfeber.... fordi man har fundet ud af, at det også er skadeligt i mindre doser.

Min mands læge nævnte noget receptpligtigt medicin som tidligere har været meget dyrt, men pga. et udløbet patent er det nu meget meget billigere.

Men du må hellere selv tale med din læge om det, da dette kun er hvad manden selv har genfortalt da han kom fra lægen.

Jeg synes bare lige jeg ville advare dig, så du ikke blev skuffet, hvis du regnede med at få den, og så ikke kunne få lov at få den. 

Anmeld

12. juni 2014

StineW79

Frk.S skriver:

Fordi binyrebarkhormon jo generelt er noget skidt for kroppen. Og nu er der åbenbart kommet nye regler, så den dosis ikke længere må gives til høfeber.... fordi man har fundet ud af, at det også er skadeligt i mindre doser.

Min mands læge nævnte noget receptpligtigt medicin som tidligere har været meget dyrt, men pga. et udløbet patent er det nu meget meget billigere.

Men du må hellere selv tale med din læge om det, da dette kun er hvad manden selv har genfortalt da han kom fra lægen.

Jeg synes bare lige jeg ville advare dig, så du ikke blev skuffet, hvis du regnede med at få den, og så ikke kunne få lov at få den. 

Må prøve igen i morgen om jeg ka få fat på en læge, da jeg ik ku komme igennem i dag. Så er det jo bare spændene hva de siger! Og tak for svar! Vh stine

Anmeld

12. juni 2014

modesty

StineW79 skriver:

Må prøve igen i morgen om jeg ka få fat på en læge, da jeg ik ku komme igennem i dag. Så er det jo bare spændene hva de siger! Og tak for svar! Vh stine

Du må rigtig gerne komme med en update når du har snakket med lægen - jeg fik vaccinationen for et par uger siden, og havde da sagt nej tak hvis jeg havde fået den melding at den var ved at blive forbudt. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.