Hvor gemmer man minderne

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.456 visninger
9 svar
8 synes godt om
11. juni 2014

Troldemommi

Jeg har gemt nogle ting fra da ungerne var helt nyfødte og gemmer løbende ting jeg føler er særlige for dem og deres forældre, det er ting som armbånd fra hospitalet, tøj, tegninger, aviser fra deres fødselsdato og meget andet.

Men

Jeg mangler et særligt sted at gemme mine skatte jeg vil gerne gemme de ting altid, så kan jeg sidde i en gyngestol og blive nostalgisk om 60 år og lade tankerne flyde og minderne komme og øjnene løbe i vand

Hvad gemmer i jeres skatte i ?

Monica

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

Jj1709

Troldemommi skriver:

Jeg har gemt nogle ting fra da ungerne var helt nyfødte og gemmer løbende ting jeg føler er særlige for dem og deres forældre, det er ting som armbånd fra hospitalet, tøj, tegninger, aviser fra deres fødselsdato og meget andet.

Men

Jeg mangler et særligt sted at gemme mine skatte jeg vil gerne gemme de ting altid, så kan jeg sidde i en gyngestol og blive nostalgisk om 60 år og lade tankerne flyde og minderne komme og øjnene løbe i vand

Monica

Babytøj, sko osv har jeg gemt i en plastik kasse med låg, som står under sengen. 

Tegninger og alle sådan nogle "papirs ting" har jeg gemt i en mappe... 

Anmeld

11. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Jeg har en stor kasse, jeg gemmer i. Vh stine

Anmeld

12. juni 2014

Elgaard73

Vi har en gammel drag kiste/brude kiste, hvor vi gemmer alle vores minder. Ikke kun fra sønnen, men også fra os selv (f.eks menu kort fra vores bryllup, små ting fra rejser osv). Og så har vi en lille ekstern harddisk deri også, med alle vores billeder (har nemlig en gang prøvet at PC'en stod af og vi mistede en masse af vores billeder. Rigtigt øv.)

Anmeld

12. juni 2014

Trekløver(:

Troldemommi skriver:

Men

Monica

Jeg købte inden fødslen en stor gennemsigtig kasse med låg til minder om min datter.

Alt ligger i den: Barnets bog, mine scanningsbilleder, servietter, pynt og kort fra dåben, hendes første sæt tøj, hendes bånd fra dåbskjolen osv osv.

Anmeld

12. juni 2014

Troldemommi

Elgaard73 skriver:

Vi har en gammel drag kiste/brude kiste, hvor vi gemmer alle vores minder. Ikke kun fra sønnen, men også fra os selv (f.eks menu kort fra vores bryllup, små ting fra rejser osv). Og så har vi en lille ekstern harddisk deri også, med alle vores billeder (har nemlig en gang prøvet at PC'en stod af og vi mistede en masse af vores billeder. Rigtigt øv.)

Jeg har også set på en masse kister til opbevaring, de pynter jo samtidig med at de er rigtig velegnede, så skal man lige finde en rigtig fin en så jeg gider kigge på i mange år

Vores bryllupsminder kan så også komme deri

Det er vel ikke sådan at jeg må se et billede af din kiste

Monica

Anmeld

12. juni 2014

Studerendemor

Troldemommi skriver:

Men

Monica

Jeg er en (forfærdelig) samler og har tidligere haft rigtig svært ved at skille mig af med ting. Men sidste år fik jeg nok og købte bogen: "Sæt dit rod på plads", hvori det foreslås, at man finder sig en skattekiste, som du jo også selv er kommet på, og gemmer sine dyrebareste minder. Så vi har en hver i huset. Jeg har en halvstor blikkasse, købt på en rejse i Indien, som pynter ovenpå mit klædeskab og hver dag minder mig om gode tider fra fortiden. Min datter har en trækiste fra Søstrene Grene, som hun nyder at åbne, kigge igennem, tale om tingene og pakke ned igen. Min kæreste har valgt en Netto-pose..!?! 

Jeg har også en skotøjsæske på loftet, med kæreste- og venindebreve fra min ungdom. 

Anmeld

12. juni 2014

Clisolka

Troldemommi skriver:

Men

Monica

Jeg har tænkt mig at købe 1-2 kasser og gemme børnenes ting i  Indtil videre har jeg lagt vandrejournal, scanningsbilleder osv. i deres "barnets bog". 

Bellas første sko står i vores glasskab og viser sig  Deres første tøj hjem fra sygehuset har jeg netop sorteret fra i alt babytøjet - det vil jeg gerne beholde, så de engang selv kan se det 

Jeg har selv en kasse stående, som min mor lavede til mig - der er bl.a. den første regning fra børnehaven, to af mine forældres lønsedler osv. osv. Det er sjovt at se det efter 36 år 

Anmeld

13. juni 2014

Elgaard73

Troldemommi skriver:

Jeg har også set på en masse kister til opbevaring, de pynter jo samtidig med at de er rigtig velegnede, så skal man lige finde en rigtig fin en så jeg gider kigge på i mange år

Vores bryllupsminder kan så også komme deri

Det er vel ikke sådan at jeg må se et billede af din kiste

Monica

Kan desværre ikke lige tage et billed af den nu, da den er opmagasineret (vi er ved at bygge om)

Men kisten er ca 1,30 meter bred, 80 cm høj og 60 cm dyb. Når man åbner den, er der er par små hylder i hver side og ellers ikke andet. Den er afsyret og har lidt udskårne jernbeslag på hjørnerne og omkring nøglehullet. Jeg har overvejet at male den, for syntes at de er charmerende i den gamle stil, med blomster ranker og lignede, men jeg er slet ikke kreativ nok, til selv at gå i gang 

Hvis du prøver at google "brudekister" så kommer der mange charmerende og forskellige frem. De findes i alle mulige størrelser og udformninger. Måske du kan finde en der passer til din stil .

Anmeld

13. juni 2014

MorDk

Jeg har købt 3 forskellige str. kufferter (små kufferter) 

Kalder dem "Livskasser" 

Den lille indeholder det første sæt tøj/sutter, sko m.m

Næste kasse småting og sidste breve, kort, særlige ting... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.