Da jeres børn blev storesøskende

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.278 visninger
11 svar
1 synes godt om
11. juni 2014

Maja_4000

.. Delte I så noget ud i børnehaven?

Caroline bliver storesøster lige om lidt og hun har ikke været i børnehave siden 4. juni.. Hun skal også være hjemme i de to uger far har barsel.. Så hun kommer til at være væk i knap 4 uger..

Vi har snakket om at tage over i børnehaven alle 4 og vise lillebror frem + dele noget frugt ud.. Selvom vi har meldt ferie.. Kan vi godt det? Har selvfølgelig tænkt mig at ringe og høre dem hvornår det ville passe

Hvad har I gjort? Og har I gode idéer til noget sjov vi kan lave med frugten/grøntsagerne? (Det er forbudt at have andet med )

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

LinLin

Vi havde ikke noget med ...

Anmeld

11. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Vi havde heller ik noget med.

Jeg ville nok vente med at vise baby frem i børnehaven i dtil efter ferien. Vh stine

Anmeld

11. juni 2014

De3Guldklumper

Vi havde heller ikke noget med og var heller ikke på "fremvisning"

hun blev vist frem i bringe/hente situationer..

Anmeld

11. juni 2014

Maja_4000

Hm.. Dengang jeg selv gik i børnehave var det helt normalt at de stolte storesøskende kom og viste baby frem

Anmeld

12. juni 2014

Nea85

Maja_4000 skriver:

Caroline bliver storesøster lige om lidt og hun har ikke været i børnehave siden 4. juni.. Hun skal også være hjemme i de to uger far har barsel.. Så hun kommer til at være væk i knap 4 uger..

Vi har snakket om at tage over i børnehaven alle 4 og vise lillebror frem + dele noget frugt ud.. Selvom vi har meldt ferie.. Kan vi godt det? Har selvfølgelig tænkt mig at ringe og høre dem hvornår det ville passe

Hvad har I gjort? Og har I gode idéer til noget sjov vi kan lave med frugten/grøntsagerne? (Det er forbudt at have andet med )

Clara havde fri fra vuggestuen en uges tid, lige da jeg havde født. Vi bor lige ved siden af vuggestuen, og en dag mødte min kæreste en pædagog fra stuen ude på parkeringspladsen. Hun spurgte, om vi ikke kom ned og viste hende frem, så det gjorde vi. Vi havde ikke noget med til at dele ud..

Jeg synes, det er en rigtig god idé at vise frem i børnehaven. Den store søskende er SÅ stolt af sin nye lillebror/-søster

Anmeld

12. juni 2014

Ciss

I "vores" børnehave har den slags aldrig været tradition, men det er sikkert lidt forskelligt. De fleste vil da sikkert blive glade for sådan et besøg, så ring og lav en aftale.

Anmeld

12. juni 2014

Mathilde

Vi lavede en billede collage og skrev lillebrors længde og vægt på og så fik hun den med til at vise frem i børnehaven.

3 dage efter fødslen var der tilfældigvis åbent hus i børnehaven, så der havde vi lillebror med og Celina var enormt stolt og ville vise ham til alle

Anmeld

12. juni 2014

Maja_4000

Mathilde skriver:

Vi lavede en billede collage og skrev lillebrors længde og vægt på og så fik hun den med til at vise frem i børnehaven.

3 dage efter fødslen var der tilfældigvis åbent hus i børnehaven, så der havde vi lillebror med og Celina var enormt stolt og ville vise ham til alle

Det var også en sød idé

Anmeld

12. juni 2014

Monski

Maja_4000 skriver:

Anthon delte ikke noget ud, men jeg er da sikker på at både børn og pædagoger synes det er rigtig hyggeligt hvis i gør det
Anthon var hjemme 2 uger, og var efterfølgende syg i 2 uger, vi var ikke rigtig over og vise frem men det var også mest pga sygdom og så havde far heller ikke barsel (jeg fødte natten til søndag, og han tog afsted klokken 6 mandag morgen).
- men første gang Anthon var afsted igen, var Hjalte med over og aflevere, og jeg glemmer aldrig det stolte blik han havde i øjnene

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.