Skoleudsættelse og talepædagog

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

12. juni 2014

Wik

God beslutning med skolen, det giver også både jer og hende ro på. det skulle gerne være fedt at starte i skole. Helt "almindelig" med det mener jeg børn uden heldbredsmæssige kampe venter ofte. Jeg har selv arbejdet i folkeskolen, og det er meget de små skal kunne bare det første skoleår. 

Hvor er hun skøn, og hvor dejligt hun trives trods hjerteproblemer. 

Sommer hilsner herfra tak for hyggelig update

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. juni 2014

majba

Det er vist lang tid siden at jeg har opdateret om Maria

Hun er nu 4,5 år. Vejer 13 kg og er 94 cm høj. Der er ikke meget kontrol på OUH mere, kun hvert 2. år og alt er som det skal være lige nu Hullet i hjertet skal lukkes når hun vejer ca 18 kg så der er laaaang tid til.

Hun er en totalt glad, kærlig og hidsig pige med temperament og gåpåmod

Har lige snakket med børnehaven om at udsætte skole fra næste år til næste år igen da hun ikke er helt klar til næste sommer. Hun er fra december så hun vil være den yngste plus hun stadig har nogle ting at kæmpe med ifm helbredet.

Hun skal nok også til talepædagog, men det vidste vi ville komme da vi allerede da hun var baby fik at vide at hun kunne få besvær med at udtale nogle ord. Det betyder dog ikke at hun ikke snakker haha!

Lige lidt billeder

Hvor er hun blevet stor!
Gik forbi jer en dag Randers by, hvor hendes temperament blev vidst, hun brokkede sig over en i var sammen med gik for langsomt! ;-)
Godt i har fået skole udsættelse! Det ødelægger så meget hvis de kommer for tidligt i skole! :-)

Anmeld

13. juni 2014

Laulund87

Wik skriver:

God beslutning med skolen, det giver også både jer og hende ro på. det skulle gerne være fedt at starte i skole. Helt "almindelig" med det mener jeg børn uden heldbredsmæssige kampe venter ofte. Jeg har selv arbejdet i folkeskolen, og det er meget de små skal kunne bare det første skoleår. 

Hvor er hun skøn, og hvor dejligt hun trives trods hjerteproblemer. 

Sommer hilsner herfra tak for hyggelig update

Tak hvor er du sød

Ja det skal nemlig være en god oplevelse for hende, det ville være at skulle gå et år om i skolen fordi hun kom afsted for tidligt

Anmeld

13. juni 2014

Laulund87

majba skriver:

Hvor er hun blevet stor!
Gik forbi jer en dag Randers by, hvor hendes temperament blev vidst, hun brokkede sig over en i var sammen med gik for langsomt! ;-)
Godt i har fået skole udsættelse! Det ødelægger så meget hvis de kommer for tidligt i skole! :-)

Haha det lyder da slet ikke som hende

Ej du er altså nødt til at sige hej en dag du møder os!

Ja og det er jo aldrig dårligt at få lov til at lege et år mere

Anmeld

13. juni 2014

Pige2009

Laulund87 skriver:

Det er vist lang tid siden at jeg har opdateret om Maria

Hun er nu 4,5 år. Vejer 13 kg og er 94 cm høj. Der er ikke meget kontrol på OUH mere, kun hvert 2. år og alt er som det skal være lige nu Hullet i hjertet skal lukkes når hun vejer ca 18 kg så der er laaaang tid til.

Hun er en totalt glad, kærlig og hidsig pige med temperament og gåpåmod

Har lige snakket med børnehaven om at udsætte skole fra næste år til næste år igen da hun ikke er helt klar til næste sommer. Hun er fra december så hun vil være den yngste plus hun stadig har nogle ting at kæmpe med ifm helbredet.

Hun skal nok også til talepædagog, men det vidste vi ville komme da vi allerede da hun var baby fik at vide at hun kunne få besvær med at udtale nogle ord. Det betyder dog ikke at hun ikke snakker haha!

Lige lidt billeder

Dejligt at høre, det går godt med hende og hun trives Jeg synes, det er rigtig fint, at børnehaven bakker op om skoleudsættelse, da jeg har hørt, det skulle være svært at få udsættelse.

Det er virkelig nogle super gode billeder, du har lagt ind af hende her - hun ser fræk og veltilpas ud. Det er skønt at se!

Laura er fra slutningen af oktober 2009 og når kun at gå i børnehave 2 år inden skolestart. Det synes jeg ikke er ret længe og jeg er selv i tvivl om hun er klar.

Anmeld

13. juni 2014

majba

Laulund87 skriver:

Haha det lyder da slet ikke som hende

Ej du er altså nødt til at sige hej en dag du møder os!

Ja og det er jo aldrig dårligt at få lov til at lege et år mere

Haha! ;-)
Du får da en chok og tænker skøre fremmede unge kvinde! ;-)
Nej bestemt ikke! Det heller ikke sjovt at være den yngste hele tiden, det vil jo følge hende i mange år, og når hun i forvejen er en "lille" pige. Så det ikke hende de altid skal vente på, men hende der skal vente på er andre ;-)

Anmeld

13. juni 2014

Laulund87

Baagøe skriver:

Dejligt at høre, det går godt med hende og hun trives Jeg synes, det er rigtig fint, at børnehaven bakker op om skoleudsættelse, da jeg har hørt, det skulle være svært at få udsættelse.

Det er virkelig nogle super gode billeder, du har lagt ind af hende her - hun ser fræk og veltilpas ud. Det er skønt at se!

Laura er fra slutningen af oktober 2009 og når kun at gå i børnehave 2 år inden skolestart. Det synes jeg ikke er ret længe og jeg er selv i tvivl om hun er klar.

Jeg har godt hørt at det er svært at få skoleudsættelse i nogle kommuner, men her er det faktisk bare forældrenes valg Det siger børnehaven i hvert fald. De siger også at det er ret normalt at udsætte børn der er født sent på året. Heldigvis har du jo tid endnu til at beslutte dig med Laura

Vil da også gerne se nogle billeder af hende? Har jo også fulgt jer fra begyndelsen

Anmeld

13. juni 2014

Laulund87

majba skriver:

Haha! ;-)
Du får da en chok og tænker skøre fremmede unge kvinde! ;-)
Nej bestemt ikke! Det heller ikke sjovt at være den yngste hele tiden, det vil jo følge hende i mange år, og når hun i forvejen er en "lille" pige. Så det ikke hende de altid skal vente på, men hende der skal vente på er andre ;-)

Nej nej så siger du bare "hey jeg er majba fra baby.dk"

Det er præcis det samme som Børnehaven siger

Anmeld

13. juni 2014

majba

Laulund87 skriver:

Nej nej så siger du bare "hey jeg er majba fra baby.dk"

Det er præcis det samme som Børnehaven siger

Haha ;-)
Jeg er selv fra Maj og husker godt efterårs børnene. De skulle hele tiden forsvare sig når de ikke var gamle nok at komme med i byen osv. Man mærker selfølgelig forskellen mindre jo ældre man bliver. Men selv til spejder hvor de er 8-10 kan jeg godt mærke om barnet et været 8 i januar eller først blivet det senere :-)
Jeg tror ikke i fortryder det beslutning. Måske kan hun også nå at vokse så meget de næste to år at hun ikke er meget meget mindre end de andre børn :-)
Er det en åben eller lukkede hjerte operation?

Anmeld

13. juni 2014

Alexander&Lærke

Herlig charmerende pige du har, hun ser ud til at nyde tilværelsen.... 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.