Jeres liv

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

870 visninger
10 svar
0 synes godt om
11. juni 2014

Anonym trådstarter

Hvordan var jeres liv med jeres nyfødte?

skreg jeres meget eller?

har sommerbørn det varmere?

hvor lang tid af gangen sov jeres baby?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

asff

Anonym skriver:

skreg jeres meget eller?

Min datter har/havde kolik, så ja hun skreg/skriger. Hun er typen der sover 10 min af gangen og så vågner hun. Hun er 5 måneder nu, og det er bedre med hende. Men alt i alt.. Jeg elsker hende uendeligt - men synes ikke det var lutter lykke de første 3 måneder.

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Nej, han skreg ikke ret meget. Mest i forbindelse med Tigerspring. 

Han er vinterbarn, men et varmt barn, så han svedte helt vildt bare ved at amme 

Kan faktisk ikke huske hvor meget han sov helt i starten, men ret meget, han faldt i hvertfald altid i søvn efter amning og jeg ammede hver 3. Time hele døgnet rundt. 

Anmeld

11. juni 2014

Clisolka

Anonym skriver:

skreg jeres meget eller?

Bella er nu snart 4 år - hun var det nemmeste spædbarn man nogensinde kunne tænke sig. Aldrig havde vi problemer med hende, så folk sagde tit, at vi aldrig havde prøvet at være forældre  Første gang hun blev syg, var efter hun startede i vuggestue. Hun er oktoberbarn (30-10). Hun kunne sagtens tage en lur på 3-4 timer i barnevognen, hvis hun fik lov... 

Så fik vi lillebror... Han er 180 omvendt end hende. Han startede med kolik de første 13 uger af hans liv - og det var skrigeture hver dag, mange timer af gangen.. Vi har døjet med forstoppelse lige fra starten. Det er stadig en del af hans liv, dog ikke i så slem grad 

Nu er han den gladeste tumling på snart 9 måneder! Han startede i vuggestue i sidste uge. Han sover stadig 3 lure om dagen. Hov, han er septemberbarn (12-09).

Anmeld

11. juni 2014

FrkGranger

Anonym skriver:

skreg jeres meget eller?

Jeg har et spædbarn nu på 10 dage..

Han kan sove 2-3 timer af gangen, men har minimum et par timer om dagen hvor han skriger og det er kun mor der dur, jeg ammer hvilket vil sige der er kun mig til at give mad...

Vi har så indført sutten allerede fra første nat da amningen kørte perfekt og jeg ellers også skulle bruges som sut da min søn har et kæmpe sutte behov..

Anmeld

11. juni 2014

mommy1991

skreg jeres meget eller?

Leander var et meget nemt spædbarn (og er stadig nem). Han græd kun når han ville fortælle at han var sulten, var træt, havde skidt etc. Enkelte gange da han var helt helt lille havde han lidt ondt i maven, og der græd han lidt mere, men det var minimalt. 

Leander er sommerbarn.. Ved ikke om han har det varmere? Det er lidt svært at svare på

Da han var helt spæd sov han max 2-3 timer af gangen før han skulle spise igen. Enkelte gange tog han lidt længere stræk, men det var sjældent. Det er først kommet nu her ved 9-10 mdrs alderen. 

Anmeld

11. juni 2014

Aabye

Min den første var simpelthen det nemmeste barn i verdenen.. Aldrig havde vi problemer med ham. Han sov hammer godt om natten - ammede kun en gang hver nat, ellers sov han.. Han græd aldrig, og var utrolig hurtigt ude med alt det motoriske, og er stadig langt fremme i skoene..
I og med at han var så nem, har vi aldrig haft problemer med at have ham med nogen steder.. Han opfører sig altid eksemplarisk og har altid gjort det.. 

Lillebror derimod.. Han var babyen fra helvede.. Eller.. Dvs, det var han ikke til at starte med.. Når han faldt i søvn, så sov han, og sov gerne 12 timer i streg om natten, men indtil han faldt i søvn græd han.. Og han græd meget.. 
Vi mistænker en omgang kolik, men det er aldrig noget vi fik bekræftet.. Den dreng har simpelthen mere temperament end ti vilde heste, og det har han haft fra dag et.. 
Med ham kom jeg ikke særlig meget ud, og gør det heller ikke.. For han er en af de der børn der sætter sig til at skrige hvis ikke han får sin vilje.. Og ikke med gråd.. Han SKRIGER.. Og det vil jeg ikke udsætte andre for.. Han er faktisk så strid at noget af familien ikke engang vil komme her mere når vi invitere, eller - det virker i hvert fald sådan.. Hvilket jeg i øvrigt syne er plat... 

Anmeld

11. juni 2014

Masig

Anonym skriver:

skreg jeres meget eller?

Vores havde kolik og problemer med ryggen de første 4-5 mdr og skreg derfor rigtig meget, grundet smerterne ville han ikke ligge selv, men være på armen konstant. Han sov dog nogle timer ad gangen for det meste, men skreg så også næsten alle vågne timer... Derudover er han lidt sensitiv og der skal derfor ikke meget til før han græder, men til gengæld heller ikke meget til før han griner 

Det første halve år var bestemt ikke særlig fedt, men derefter gik det bedre og bedre og selvom der er udfordringer og trodsalder nu, så er han jo bare fantastisk 

Vores dreng er sommerbarn fra juli, og er meget varm. Om fødselsdatoen har noget at sige ved jeg ikke, jeg tror nu bare han slægter sin far på. Der skal rigtig meget til før han fryser, og rigtig lidt til før han har det varmt...

Anmeld

11. juni 2014

Trekløver(:

Anonym skriver:

skreg jeres meget eller?

Vi havde en hård start. Vores datter græd meget de første 3 måneder af sit liv, og har et meget stort temperament. Hun blev ammet hver time (ammede hende i lidt over 3 måneder).

Hun sov godt, når hun endelig faldt i søvn efter skrigeture. Hun har døjet med maveonde, og vi har gået til zoneterapi med hende siden hun var helt lille.

Nu er hun 10,5 måned og er et meget nemt barn. Hun går (næsten), og sover rigtig godt både dag og nat, og er glad det meste af døgnets timer Motorisk har hun altid været langt fremme.

Anmeld

11. juni 2014

Anonymo

Anonym skriver:

skreg jeres meget eller?

Min datter har været meget nem 

Hun har sovet rigtigt igennem med 8 til 10 timer om natten fra hun var 3 uger gammel, før skulle jeg op en gang om natten for at amme og klynkede kun når hun var sulten eller skulle skiftes. Dog havde hun en snert af gulsort da hun var 2 dage gammel men det gik væk igen 2 dage efter. Om dagen sov hun 4 til 5 timer som nyfødt, blev skiftet og madet og faldt så i søvn igen. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.