Hvornår begyndte jeres barn at bruge bilselen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.096 visninger
10 svar
6 synes godt om
11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Halløj, jeg kom til at tænke over noget den anden dag. Min søns autostol er en 9-36kg, han sidder pt i den med 5punktselen, men den er i højeste position og synes efterhånden selerne fra ryggen starter længere nede end hans skuldre.

han vejer ca 17-18 kg. Vil han godt kunne sidde i den med bilens sele over nu? Eller er det for tidligt? Der står 15-36kg ved instruktionen om bilsele over barnet. Men samtidig står der fra 4år.  Han er kun 2,7.. Hvad er vigtigst? Vægt eller alder? Og hvad med højden? Han er ca 100cm. 

Mor11

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

SandraXOXO

Hvis jeres autostol sidder dumt eller er for lille så køb en anden. Synes at to år er meget tideligt at skifte? Vores søn er er 3,5 år og sidder stadig i autostol med 5 punkt sele.

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
SandraXOXO skriver:

Hvis jeres autostol sidder dumt eller er for lille så køb en anden. Synes at to år er meget tideligt at skifte? Vores søn er er 3,5 år og sidder stadig i autostol med 5 punkt sele.

Stolen er ikke for lille, han sidder godt i den. Det er bare 5punktselen jeg er i tvivl om han er ved at vokse ud a det er sådan en model hvor man kan pille 5punktselen ud a, og så bruge bilens sele henover i stedet for. 

Anmeld

11. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Mor11 skriver:

Halløj, jeg kom til at tænke over noget den anden dag. Min søns autostol er en 9-36kg, han sidder pt i den med 5punktselen, men den er i højeste position og synes efterhånden selerne fra ryggen starter længere nede end hans skuldre.

han vejer ca 17-18 kg. Vil han godt kunne sidde i den med bilens sele over nu? Eller er det for tidligt? Der står 15-36kg ved instruktionen om bilsele over barnet. Men samtidig står der fra 4år.  Han er kun 2,7.. Hvad er vigtigst? Vægt eller alder? Og hvad med højden? Han er ca 100cm. 

Mor11

Jeg vil da mene at vægten må være afgørende. Men hvis den er købt i babysam så prøv at køre forbi og lade dem vejlede Jer. Så kan de også se om selen sidder dumt. 

Anmeld

11. juni 2014

Tanja1234

Vores datter er lige fyldt 3 og hun har brugt den almindelige sele i nogle måneder nu.

Hun er ca. 98 cm høj og selen passer rigtig fint til hende. Hun sidder i en Cybex og har indtil vi skiftet siddet med puden foran, men vi synes at den var for meget i vejen til sidst.

Anmeld

11. juni 2014

Tip!

Min søn fik klaus af den der 5 punkts sele ved 3 års alderen, så der skiftede jeg over til den normale sele.. 

Nu er han 5 1/2 år og sidder stadig i hans stol 9-36 kg med almindelig sele på. Han får lov at sidde i stolen så længe han kan.

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
Twinkle little star skriver:

Min søn fik klaus af den der 5 punkts sele ved 3 års alderen, så der skiftede jeg over til den normale sele.. 

Nu er han 5 1/2 år og sidder stadig i hans stol 9-36 kg med almindelig sele på. Han får lov at sidde i stolen så længe han kan.

Ja jeg tænker også at han selfølgelig skal bruge stolen ligeså længe det er muligt  det ser ud til det ikke kun er indbildning at så "lille" et barn kan vokse ud af 5punktselen 

Må eksperimentere lidt næste gang vi skal ud og køre, og se hvad der kommer til at sidde bedst på ham

Anmeld

11. juni 2014

Pikku Myy

Mor11 skriver:

Mor11

Jeg tror vores autostol (også 9-36 kg) har sådan en pude, som man kan tage af. Det giver lige lidt ekstra tid med 5punktsselen. Men jeg tror nu alligevel han endte med at bruge 3punktsselen inden han blev 4 år ...

Anmeld

11. juni 2014

Skouboe

Jeg mener at det er 15 eller 16 kg der er grænsen for hvornår de må sidde med bilens sele (i autostol). Det har noget at gøre med hvornår selestrammeren udløser. Uden autostol er det et højdekrav, jeg mener det er 130cm

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.