Født uge 38 - for tidligt?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

752 visninger
8 svar
2 synes godt om
11. juni 2014

missehxx

Min søn blev født 38+2 fordi jeg gennem længere tid mærkede mindre liv.. Ctg var fine og alt var fint til scanningerne han var bare meget stille, så efter 14 dage med meget lidt liv blev jeg sat i gang..

sagen er så den at der har været så mange problemer med ham.. Han havde fuld apgar, men påvirket ph værdi så vi blev indlagt, det stabiliserede sig dog hurtigt.

så fik han gulsot og han kom aldrig til at sutte på brystet det kunne han slet ikke finde ud af, så han får flaske med 2 huller for ellers får han simpelthen ikk noget ud af den!

han har siden fødslen sovet stort set hele tiden, og nu hvir han er 5 uger, sover han stadig cirka 21 timer i døgnet.. 

Derudover er han svær at få øjenkontakt med. Han kan godt men det er meget kortvarigt... 

Kan det være fordi han kom ud lidt for tidligt? Eller kan det ikke have noget med det at gøre? Jeg har brug for at finde en forklaring på hvorfor han er som han er.. Håber nogen ved noget ��

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

liten-mamma

missehxx skriver:

Min søn blev født 38+2 fordi jeg gennem længere tid mærkede mindre liv.. Ctg var fine og alt var fint til scanningerne han var bare meget stille, så efter 14 dage med meget lidt liv blev jeg sat i gang..

sagen er så den at der har været så mange problemer med ham.. Han havde fuld apgar, men påvirket ph værdi så vi blev indlagt, det stabiliserede sig dog hurtigt.

så fik han gulsot og han kom aldrig til at sutte på brystet det kunne han slet ikke finde ud af, så han får flaske med 2 huller for ellers får han simpelthen ikk noget ud af den!

han har siden fødslen sovet stort set hele tiden, og nu hvir han er 5 uger, sover han stadig cirka 21 timer i døgnet.. 

Derudover er han svær at få øjenkontakt med. Han kan godt men det er meget kortvarigt... 

Kan det være fordi han kom ud lidt for tidligt? Eller kan det ikke have noget med det at gøre? Jeg har brug for at finde en forklaring på hvorfor han er som han er.. Håber nogen ved noget ��

Han er ihvertfald ikke født for tidligt, kan jeg fortælle dig. Før 37+ ses vidst som for tidligt født. 

Kan desværre ikke give dig svar på hvorfor dit barn er sådan, men synes du skal hive fat i din sp hvis du er i tvivl om noget. Det lyder af meget, hvis han sover 21 timer i døgnet.

Anmeld

11. juni 2014

Løvemor10

Det lyder hårdt

Har desværre ingen forklaring på noget af det.

Hvad siger sundhedsplejersken?

Anmeld

11. juni 2014

Lilje82

Han er jo født indenfor terminen, så han er ikke født for tidligt. Hvad årsagen er - Er der vidst ikke nogen der kan fortælle. Jeg synes du skal kontakte jeres læge og sp og dele din bekymring med dem, så han evt. kan blive undersøgt.

Anmeld

11. juni 2014

Sniks86

missehxx skriver:

Synes egentlig ikke han lyder anderledes end andre babyer på hans alder. Amning er noget der skal læres, for barn og mor. Det kræver meget tid og øvelse. Min datter blev født 38+4 ved pks og det er IKKE for tidligt. 

Hun fik desuden også gulsot og hun sov også hele tiden. 

Mht. øjenkontakt så bliver han måske hurtigt overstimuleret og babyer kigger væk når det bliver for meget. 

Hvad siger jeres SP? Jeg tænker at du skal snakke til dit barn og nusse og prøve øjenkontakt og så giv det tid, kigger barnet væk har det nok brug for en pause. 

Anmeld

11. juni 2014

Hønsemor

missehxx skriver:

Din søn er ikke født for tidligt, som der bliver nævnt bliver 37+ altså 38. uge anset som værende til tiden
Din søn lyder som en anden nævner også til at være som et hvert andet barn på 5 uger. Hvad angår amning kan det skyldes hans lidt hårde start på livet, men kan muligvis også skyldes kort tungebånd?

Når alt det her så er sagt kan børn der fremprovokeres ud, godt være lidt umodne, da de i realiteten ikke har været klar

Anmeld

11. juni 2014

mommy1991

missehxx skriver:

Man siger jo at børn født fra 37+ er født til tiden, men i og med at du blev sat i gang kan det jo godt være at baby manglede at blive helt færdig, hvis du forstår? Men nevø er født ved kejsersnit i uge 37, da min søster blev syg, og hans lunger har helt tydeligt manglet det sidste for at blive "færdig".. 

Men synes da helt klart at du skal ringe til SP eller læge. Er ikke sikker på de må sove så meget når de har haft gulsot? 

Anmeld

11. juni 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

Han er ikke født for tidligt. Alt fra 37+0 er at blive født til tiden. 

Hvis du er bekymret kan du bede sp om et ekstra møde så I kan få talt om det 

Anmeld

11. juni 2014

Muffinmus

Der kan være mange grunde til tingene er som de er. Min datter kom ud 38.0 og ses som alm født.
Ang amning...det tager UGER at lære, både mor og barn skal være voldsomt tålmodige og ja, brystvorterne ender ofte med at bløde, hænge i laser osv i de første uger, men så hærder de
Det kan også være for kort tungebånd, det gjorde F.eks min søn ikke kunne ammes uden ammebrikker. Fik du dem afprøvet også?
Desuden skal man bruge meget tid på at finde en god ammestilling. Et kan også tage uger før man finder den helt rigtige. Mange opgiver amningen pga for dårlig vejledning. Der er fokus på det, men slet ikke nok vejledning efter min mening.
Søvn er noget sjovt noget. To af mine sov konstant de første 6-7 uger, men så skal jeg love for det blev anderledes. Så sov den ene kun lure på 15-30 min et par gange om dagen og gik først kold kl 23... Stod op igen kl 6.
Øjenkontakts skal øves, det sker under amning især, hvor der kan være dejlig øjenkontakts, eller flaskemåltiderne. Nogle vil hellere spise uden at se på mor, det er også ok. Øjenkontakten kommer under leg, hygge, spisning, pusletiden, badetiden osv. Ofte kan det komme for at søge tryghed. Mange små børn kan F.eks slet ikke lide at bade det første stykke tid. Men så søger de øjenkontakt med mor eller far og så smiler man beroligende..det vil man opleve i de første år, at barnet søger tryghed i forældrenes reaktion på det der sker eller det de gør.
Men, uanset hvad du får af feedback herinde, så snak med sin SP om dine bekymringer. De er gode til at berolige og forklare

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.