Der kan være mange grunde til tingene er som de er. Min datter kom ud 38.0 og ses som alm født.
Ang amning...det tager UGER at lære, både mor og barn skal være voldsomt tålmodige og ja, brystvorterne ender ofte med at bløde, hænge i laser osv i de første uger, men så hærder de

Det kan også være for kort tungebånd, det gjorde F.eks min søn ikke kunne ammes uden ammebrikker. Fik du dem afprøvet også?
Desuden skal man bruge meget tid på at finde en god ammestilling. Et kan også tage uger før man finder den helt rigtige. Mange opgiver amningen pga for dårlig vejledning. Der er fokus på det, men slet ikke nok vejledning efter min mening.
Søvn er noget sjovt noget. To af mine sov konstant de første 6-7 uger, men så skal jeg love for det blev anderledes. Så sov den ene kun lure på 15-30 min et par gange om dagen og gik først kold kl 23... Stod op igen kl 6.
Øjenkontakts skal øves, det sker under amning især, hvor der kan være dejlig øjenkontakts, eller flaskemåltiderne. Nogle vil hellere spise uden at se på mor, det er også ok. Øjenkontakten kommer under leg, hygge, spisning, pusletiden, badetiden osv. Ofte kan det komme for at søge tryghed. Mange små børn kan F.eks slet ikke lide at bade det første stykke tid. Men så søger de øjenkontakt med mor eller far og så smiler man beroligende..det vil man opleve i de første år, at barnet søger tryghed i forældrenes reaktion på det der sker eller det de gør.
Men, uanset hvad du får af feedback herinde, så snak med sin SP om dine bekymringer. De er gode til at berolige og forklare
Anmeld