Forfærdelig nattesøvn.. Nogen råd?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

267 visninger
4 svar
0 synes godt om
11. juni 2014

mortilsilke

Godmorgen piger.

Efter at jeg i nat kun har fået 1,5 timers søvn, synes jeg snart det er nok. 

Jeg har altid sovet som en sten, lige indtil mine teenager år hvor min mor blev syg af depression, så vågnede jeg bare der var en der tog et enkelt skridt i den anden ende af huset, og havde lidt svært ved at falde i søvn. Det var egentlig bare det. Da jeg flyttede hjemmefra for 5 år siden blev det meget bedre, og jeg har egentlig sovet fint, dog med meget nat tisseri pga min diabetes, men stadig fint.

Sagen er den at siden min mor desværre valgte at tage sit eget liv for 6 måneder siden, har jeg sovet ELENDIGT. Jeg får denne følelse af at min næse stopper fuldstændig til og der sidder en slags 'klump' jeg skal 'sluge' eller hvad man sige, og det kræver at jeg konstant laver den der snortelyd. Jeg aner ikke hvorfor, og nogle gange kan det tage mig op til 3 timer at falde i søvn! Det er virkelig belastende efterhånden. Oven i det tisser jeg så ekstremt meget ekstra pga min graviditet, og bliver 7 ud af 9 nætter nødt til at sove i stuen da min kæreste snorker så højt at ørepropper ikke kan gøre det. 

Men, altså, det jeg søger råd mod - om nogen har prøvet at have denne følelse, og hvad man kan gøre for at det forsvinder igen, er denne her såkaldte 'klump', som jo egentlig ikke er der, men følelsen? Hvordan får jeg det her væk, så jeg bare kan sove uden at snorte min næse i alt fra 1-3 timer og få ekstremt ondt i både næse og hals om morgenen? 

Håber i forstår hvad jeg mener med indlægget, og at det ikke blev for kludret 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

11. juni 2014

serinasmor

VenterVanessa skriver:

Godmorgen piger.

Efter at jeg i nat kun har fået 1,5 timers søvn, synes jeg snart det er nok. 

Jeg har altid sovet som en sten, lige indtil mine teenager år hvor min mor blev syg af depression, så vågnede jeg bare der var en der tog et enkelt skridt i den anden ende af huset, og havde lidt svært ved at falde i søvn. Det var egentlig bare det. Da jeg flyttede hjemmefra for 5 år siden blev det meget bedre, og jeg har egentlig sovet fint, dog med meget nat tisseri pga min diabetes, men stadig fint.

Sagen er den at siden min mor desværre valgte at tage sit eget liv for 6 måneder siden, har jeg sovet ELENDIGT. Jeg får denne følelse af at min næse stopper fuldstændig til og der sidder en slags 'klump' jeg skal 'sluge' eller hvad man sige, og det kræver at jeg konstant laver den der snortelyd. Jeg aner ikke hvorfor, og nogle gange kan det tage mig op til 3 timer at falde i søvn! Det er virkelig belastende efterhånden. Oven i det tisser jeg så ekstremt meget ekstra pga min graviditet, og bliver 7 ud af 9 nætter nødt til at sove i stuen da min kæreste snorker så højt at ørepropper ikke kan gøre det. 

Men, altså, det jeg søger råd mod - om nogen har prøvet at have denne følelse, og hvad man kan gøre for at det forsvinder igen, er denne her såkaldte 'klump', som jo egentlig ikke er der, men følelsen? Hvordan får jeg det her væk, så jeg bare kan sove uden at snorte min næse i alt fra 1-3 timer og få ekstremt ondt i både næse og hals om morgenen? 

Håber i forstår hvad jeg mener med indlægget, og at det ikke blev for kludret 

Har klumpen været der i alle 6 mdr ? Eller kun de sidste 2 ? Hvis det sidste tænker jeg pollenalergi...

Smid kæresten ind på sofaen og tag selv sengen - den der sover værst har brug for de bedste omstændigheder

Anmeld

11. juni 2014

mortilsilke

serinasmor skriver:

Har klumpen været der i alle 6 mdr ? Eller kun de sidste 2 ? Hvis det sidste tænker jeg pollenalergi...

Smid kæresten ind på sofaen og tag selv sengen - den der sover værst har brug for de bedste omstændigheder

Det har været der længe, men vil faktisk sige at de sidste 2 måneder er det blevet rigtig slemt. Kunne godt være jeg skulle tjekkes for pollenallergi. 

Puha, ja det siger han også, han er bare ekstremt lang og ligger rigtig dårligt (ikke at jeg ligger som en drøm, men er kun 1.60 høj) og tænker bare hele tiden om han nu sover godt. 

Anmeld

11. juni 2014

NasimG

Ja bliv tjekket for Allergi for jeg har også prøvet det, og næsespray mod allergi virker fantastisk :-) 

Anmeld

11. juni 2014

Muffinmus

Jep, tjek for allergi, min søn gør det også...der ud over sover man ofte bare piv ringe som gravid desværre...det følger med og er en del af kroppens forberedelse til at blive mor hvor du igen skal vågne ved den mindste lyd de næste 20 år....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.