nogen der kn hjælpe - ægtefælle fradra

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.327 visninger
11 svar
1 synes godt om
10. juni 2014

Anonym trådstarter

vi står i den sitution at min dagpengeperiode snart ophører. og jeg vil komme på kontanthjælp.

med min samboendes indkomst kan jeg efter de nye regler ikke få noget i kontanthjælp. og vi kan ikke leve på kun en indkomst.

derfor snakker vi om at gifte os. således at min mand kan bruge mit fradrag.

men....

vil han få hele mit fradrag eller kun dele af det når jeg ingen indkomst har?

således at det kan give os en bedre økonomi...

nogen der kan hjælpe

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

san

mener han får hele dit fradrag, når du ikke bruger det, men er ikke helt sikker men mon ikke der er nogen der ved det herinde...

Anmeld

10. juni 2014

Sujan

Mener det er personfradraget der overføres..

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

virker til han kan få hele mit fradrag.

så kunne da være vi skal overveje bryllup nu

Anmeld

10. juni 2014

Fuglemor

Han får hele fradraget. Er ikke så længe siden jeg snakkede med skat omkring det, da jeg tjente meget lidt. Og det blev automatisk flyttet over til ham her i det nye år. Men ændre ens indkomst sig så pludselig så skal du skynde dig at indberette det til skat. For ellers får han skattesmæk over at bruge det fradrag du skal bruge

Anmeld

10. juni 2014

Anonym trådstarter

Fuglemor skriver:

Han får hele fradraget. Er ikke så længe siden jeg snakkede med skat omkring det, da jeg tjente meget lidt. Og det blev automatisk flyttet over til ham her i det nye år. Men ændre ens indkomst sig så pludselig så skal du skynde dig at indberette det til skat. For ellers får han skattesmæk over at bruge det fradrag du skal bruge

Fedt mange tak for svar.
Vi må i gang med at planlægge bryllup

Anmeld

11. juni 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Det kan ikke betale sig at gifte sig i år,da 2014 er et overgangsår,og man dermed vil få min. 50% af den ydelse man 'normalt' ville få,hvis reformen ikke var der.

Så hvis i feks. er 30år og har et barn,er normal satsen 14200,da 2014 er et overgangsår vil du dermed som min. få 7100kr brutto,lige gyldig om din samlever tjener mere end 2 X KH satsen,og lige gyldig om han har forume eller ej.

Det fradrag man som gifte kan overføre er personfradraget,som er på 42000 kr om året eller 3500 om måneden,og man vil få omkring 1100 kr i hånden om måneden,så det er desværre ikke særlig meget,man 'score' på ægtefælle fradraget. 

Anmeld

11. juni 2014

ekebiv

Mor_til_3_unger skriver:

Det kan ikke betale sig at gifte sig i år,da 2014 er et overgangsår,og man dermed vil få min. 50% af den ydelse man 'normalt' ville få,hvis reformen ikke var der.

Så hvis i feks. er 30år og har et barn,er normal satsen 14200,da 2014 er et overgangsår vil du dermed som min. få 7100kr brutto,lige gyldig om din samlever tjener mere end 2 X KH satsen,og lige gyldig om han har forume eller ej.

Det fradrag man som gifte kan overføre er personfradraget,som er på 42000 kr om året eller 3500 om måneden,og man vil få omkring 1100 kr i hånden om måneden,så det er desværre ikke særlig meget,man 'score' på ægtefælle fradraget. 

Det er hele fradraget ægtefæller kan overtage, ikke kun personfradraget.

Anmeld

12. juni 2014

SandraXOXO

Mor_til_3_unger skriver:

Tror ikke sagsbehandlerne ved det er et overgangsår, for satserne er røget helt ned, ihvertfald i min kommune.

Men ang personfradrag så er det vist meget rigtigt ts, desværre, min kæreste og jeg er selv gift på papiret og han fik mit personfradrag og det bliver man ikke millionær af. :-D

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.