Tage job uden overenskomst?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

407 visninger
2 svar
0 synes godt om
10. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej.
Min arbejdsplads skal lukke og vi er faktisk sikret arbejde i kommunen. Vi vil blive hørt om ønsker osv.
Jeg er ansat på et plejehjem og der er lønnen bestemt ikke stor.
Jeg har så fået snus om et bofællesskab kun et par km fra min bopæl. Det er a la noget støttekontaktpersons arbejde. Bliver ikke fysisk skidt op, som jeg gør nu. Der er ikke det TIDSPRES og den menneskelige komprimis, som vi skal nu. Det er 37 timer, kun 1 aftenvagt om ugen og kun arbejde enten lørdag ELLER søndag hver 6.uge!
Det lyder som et helt drømmejob.
Men hun har ingen overenskomst. Har tænkt på at ringe til FOA om, hvordan jeg står, hvad jeg skal være OBS på osv.
Jeg har altid haft ambitioner, men hvis jeg kommer inden for pædagogikken, ville jeg som sosu assistent, aldrig komme ''opad/videre''. Ville jeg mon kunne være afklaret med det? Eller måske man bare skulle springe ud i det?
Hvad ville I gøre?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Metal

Jeg har haft flere jobs uden overenskomst, uden problemer. Der har været ordnede forhold. Så jeg ville gøre det :-).

Du skal dog være opmærksom på at mange af de rettigheder du har pt er via overenskomsten.  Så det ville du skulle forhandle dig til. 

Men hvis det er et kommunalt sted? Altså i den forstand at kommunen kan omplacere dig til, så undrer det mig lidt at der ikke er overenskomst?  

Anmeld

10. juni 2014

Mor til Ella

Anonym skriver:

Hej.
Min arbejdsplads skal lukke og vi er faktisk sikret arbejde i kommunen. Vi vil blive hørt om ønsker osv.
Jeg er ansat på et plejehjem og der er lønnen bestemt ikke stor.
Jeg har så fået snus om et bofællesskab kun et par km fra min bopæl. Det er a la noget støttekontaktpersons arbejde. Bliver ikke fysisk skidt op, som jeg gør nu. Der er ikke det TIDSPRES og den menneskelige komprimis, som vi skal nu. Det er 37 timer, kun 1 aftenvagt om ugen og kun arbejde enten lørdag ELLER søndag hver 6.uge!
Det lyder som et helt drømmejob.
Men hun har ingen overenskomst. Har tænkt på at ringe til FOA om, hvordan jeg står, hvad jeg skal være OBS på osv.
Jeg har altid haft ambitioner, men hvis jeg kommer inden for pædagogikken, ville jeg som sosu assistent, aldrig komme ''opad/videre''. Ville jeg mon kunne være afklaret med det? Eller måske man bare skulle springe ud i det?
Hvad ville I gøre?

Du skal hvertfald være meget opmærksom på at de overenskomst mæssige fordele der er i det offentlige, får du næppe i det job uden overenskomst.

Det er noget du virkelig skal undersøge, da det kan give problemer, har en veninde som arbejder uden overenskomst og er blevet gravid, hun står rigtig skidt faktisk.

Ferie fridage er jeg også ret overbevist om ikke er en selvfølge.

Så sæt dig godt ind i det

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.