Ægløsning - sex hvornår?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.433 visninger
6 svar
0 synes godt om
9. juni 2014

Anonym trådstarter

Fra denne cyklus (tante rød er her nu) vil jeg teste omkring ægløsning for at se hvornår den egentlig ligger. 

Men men men, hvordan? Altså når man tester positiv, er det så den dag man har ægløsning og skal hygge? Hvis man tester svag positiv, skal man så teste de næste dage efter hvornår den er der? 

Ville gerne have lidt hjælp da jeg ikke har testet med ægløsningstest før  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

9. juni 2014

HKMK86

Anonym skriver:

Fra denne cyklus (tante rød er her nu) vil jeg teste omkring ægløsning for at se hvornår den egentlig ligger. 

Men men men, hvordan? Altså når man tester positiv, er det så den dag man har ægløsning og skal hygge? Hvis man tester svag positiv, skal man så teste de næste dage efter hvornår den er der? 

Når du tester positiv (teststreg lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstreg), får du ægløsning indenfor 24-36 timer. Der er størst chance for graviditet 24-48 timer efter positiv ægløsningstest, så det er en god ide, at begynde og sexe, når den er positiv.. Og måske også et par dage op til, hvis du kan se udvikling i dine test hen imod at blive mere positive

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

HKMK86 skriver:

Når du tester positiv (teststreg lige så tydelig eller tydeligere end kontrolstreg), får du ægløsning indenfor 24-36 timer. Der er størst chance for graviditet 24-48 timer efter positiv ægløsningstest, så det er en god ide, at begynde og sexe, når den er positiv.. Og måske også et par dage op til, hvis du kan se udvikling i dine test hen imod at blive mere positive

okay tak

Anmeld

9. juni 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

De 2 gange jeg er blevet gravid har vi sexet på selve dagen hvor den var positiv og så igen dagen efter

Anmeld

9. juni 2014

Anonym trådstarter

Rødhætte skriver:

De 2 gange jeg er blevet gravid har vi sexet på selve dagen hvor den var positiv og så igen dagen efter

hvor lang tid efter mens stop begyndte du så at teste?

dvs. at du så har testet hvor den blev mere og mere positiv og så den dag den blev positiv og dagen efter har i så haft sex? hvad med dagene op til, hvor den begyndte at blive positiv?

Undskyld for at spørgere så meget, men vil jo gerne have styr på det.

Anmeld

9. juni 2014

Rødhætte

Anonym skriver:

hvor lang tid efter mens stop begyndte du så at teste?

dvs. at du så har testet hvor den blev mere og mere positiv og så den dag den blev positiv og dagen efter har i så haft sex? hvad med dagene op til, hvor den begyndte at blive positiv?

Undskyld for at spørgere så meget, men vil jo gerne have styr på det.

Du spørger bare  Indtil jeg fik en ide om hvor lang min cyklus var, så begyndte jeg med Æl test fra 12 dage efter min mens startet, og forsatte indtil jeg havde en positiv Æl test.

Testene bliver ikke mere og mere positive - desværre. Du ved kun når den er positiv (når test stregen er mindst lige så tydelig som kontrolstregen eller tydeligere). Når min var positiv så stoppet jeg med at teste og vidste herefter at jeg kunne forvente min mens 14-16 dage efter, det var en god måde at vide hvornår jeg kunne tage en graviditetstest. 

Held og lykke med det

Anmeld

10. juni 2014

friis

De gange vi har testet for ægløsning , har vi altid haft sex på dagen - det er så tydeligvis ikke hjulpet endnu , så denne gang prøvede vi at sexe de to efterfølgende dage istedet , så må vi se om det lykkedes bedre

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.