Til jer i lejligheder uden altan, gård eller have

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9. juni 2014

Krussedulle

Mor11 skriver:

Men det lyder da til i trods alt får en gård så  Og hvis i ligefrem kan åbne døre direkte derud til, er det jo helt luksus  Hehe

Det er det vist

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

10. juni 2014

Mettefpigen

Vi er bare meget ude... på legepladser, græs, ved ænderne... og kl 17 må jeg bare affinde mig med at så er vi hjemme ;-) for mig er det bare en lille ting for sådan er det bare :-)

Anmeld

10. juni 2014

majba

Mor11 skriver:

Hvordan nyder i sommeren bedst muligt? Jeg ved ikke om jeg bare har set mig sur på det her lejlighedsliv eller hvad der sker, men føler mig simpelthen så fanget nu hvor vejret er godt. 

Ville ønske vi i det mindste havde en altan at gå ud på, i stedet for at dagen bare er slut kl 19 hver dag selvom vejret tillader at man kan sidde ude og hygge til kl 23-24. 

Synes også det er anstrengende at man ikke kan være ude og lade sønnen lege som han vil. Vi er jo nødt til st bruge parkerne, og der skal man hele tiden være OBS så han ikke genere alle andre mennesker, løber ind i en cykel eller lign. Det er bare ikke rigtig afslappende.   + man skal slæbe diverse ting med ud og ind konstant som om man nærmest skulle på weekendophold. 

Er det småting eller synes i også det er irriterende?

I må vinde i lotto og købe et lille sødt kolonihave hus!

Anmeld

10. juni 2014

Babydrøm

Mor11 skriver:

Hvordan nyder i sommeren bedst muligt? Jeg ved ikke om jeg bare har set mig sur på det her lejlighedsliv eller hvad der sker, men føler mig simpelthen så fanget nu hvor vejret er godt. 

Ville ønske vi i det mindste havde en altan at gå ud på, i stedet for at dagen bare er slut kl 19 hver dag selvom vejret tillader at man kan sidde ude og hygge til kl 23-24. 

Synes også det er anstrengende at man ikke kan være ude og lade sønnen lege som han vil. Vi er jo nødt til st bruge parkerne, og der skal man hele tiden være OBS så han ikke genere alle andre mennesker, løber ind i en cykel eller lign. Det er bare ikke rigtig afslappende.   + man skal slæbe diverse ting med ud og ind konstant som om man nærmest skulle på weekendophold. 

Er det småting eller synes i også det er irriterende?

Har intet svar, men forstår dig godt.

Jeg har altid boet i hus, men har nu i to år boet i lejlighed med lille altan, men hold nu op jeg savner en have! Vi vil flytte og håber så meget på at få et rækkehus med lille have til! Kæresten er vant til at der ik er have eller noget, men kan godt mærke hvor meget jeg savnet det! 

Anmeld

10. juni 2014

Karina84

Tja vi flyttede... 

Godt nok havde vi en altan, men den var lukket med store vinduer, og den lå så det var et drivhus når først det halve af dagen.

Vi tog ofte ned til vores forældre, som så også boede i gå-afstand og tja ellers var der jo så ikke så meget at gøre...

Sidste år fik vi nok af 2.sal og ingen have, så vi skrev os op til de rækkehuse boligselskabet har i byen og da vi kunne komme på den interne liste, var vi efter nogle måneder heldig at et lille rækkehus i et rigtig dejligt kvarter, tilbød sig 

Elsker at ungerne kan suse ud og lege i haven, at vi kan grille når vi har lyst, at vi kan nyde solen på terrassen 

Hmm er ikke til megen hjælp  men kan virkelig godt forstå hvis du er træt af det...

Anmeld

10. juni 2014

Lililili

Tilbyd at passe hus, for de i kender der skal på ferie  God sommer 

Anmeld

10. juni 2014

isabellasmor

Puha hvor jeg kender det! Vi flyttede i rækkehus for 2 år siden. Før det boede vi i en lejlighed i 1 plan, men uden have eller teresse.  Det var mens jeg ventede datteren og det første ca halve år af hendes liv. Hold op hvor var jeg ked af at hun ikke havde mulighed for at sove ude i vognen andet end når vi gik tur . I det hele taget følte jeg mig også fanget . Jeg har også altid boet i hus .. Når men vi flyttede så pga renovering i lejligheden og hold nu op hvor var/er det befriende!  Især da det viste sig at vores datter trives bedre ude end inde. Vi har stort set døren åben fra vi vågner til vi går i seng i weekenderne!  Og fra vi kommer hjem til vi siger Godnat i hverdagen.  Isabella er bare en udepige og vi ville aldrig kunne vende tilbage til Ingen have, nu hvor vi først har haft en have (lidt ligesom at man ikke kan undvære en bil når man først har haft en bil) . 

Ja i hvert fald vil jeg sige jeg udmærket forstår dig! Af råd vil jeg sige,  find en rytme der indebærer en tur ude hver dag eller lign... 

Anmeld

10. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11
isabellasmor skriver:

Puha hvor jeg kender det! Vi flyttede i rækkehus for 2 år siden. Før det boede vi i en lejlighed i 1 plan, men uden have eller teresse.  Det var mens jeg ventede datteren og det første ca halve år af hendes liv. Hold op hvor var jeg ked af at hun ikke havde mulighed for at sove ude i vognen andet end når vi gik tur . I det hele taget følte jeg mig også fanget . Jeg har også altid boet i hus .. Når men vi flyttede så pga renovering i lejligheden og hold nu op hvor var/er det befriende!  Især da det viste sig at vores datter trives bedre ude end inde. Vi har stort set døren åben fra vi vågner til vi går i seng i weekenderne!  Og fra vi kommer hjem til vi siger Godnat i hverdagen.  Isabella er bare en udepige og vi ville aldrig kunne vende tilbage til Ingen have, nu hvor vi først har haft en have (lidt ligesom at man ikke kan undvære en bil når man først har haft en bil) . 

Ja i hvert fald vil jeg sige jeg udmærket forstår dig! Af råd vil jeg sige,  find en rytme der indebærer en tur ude hver dag eller lign... 

Vores dreng er nemlig også bare et udebarn! Han bliver lynhurtigt rastløs og pyldret hvis vi er indenfor bare en formiddag. Så vi er meget ude i weekenderne, men synes sgu det er bøvlet. Både det med at man skal holde øje og løbe efter osv, men også bare dét at man ikke lige kan sætte frokosten på bordet mens han tuller rundt udenfor. Enten skal vi have den helt store oppakning med madkurv og det hele med ud. Eller også skal vi gå frem og tilbage hver gang vi skal spise. Og der er alligevel et 20-25min gang ca fra de legepladser vi bruger mest.

Glæder mig så sindsygt til vi engang kan købe et hus!! 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.