"5 uger gammel, øjenkontakt."
jeg har en søn som er snart 5 uger gammel, Og jeg kan bare IKKE få øjenkontakt med ham. Min kæreste, min mor og sundhedsplejersken kan sagtens, ikke længe af gangen men der er kontakt! Sundhedsplejersken har vist hvordan jeg skal gøre for at fange ham, men alligevel sø virker det ikke!! Er helt ude af mig selv og føler mig som den dårligste mor i verden..
hvorfor kan JEG ikke få øjenkontakt med ham?
er vildt vange for at han skal tage skade af den manglende øjenkontakt med mig, og har dokumentaren "er du mors lille dreng" i baghovedet, er vildt bange for at han bare luller af for kontakt lige pludselig..
hvor meget kontakt har man normalt i den alder og nogle bud på hvorfor han ikke vil have øjenkontakt med sin MOR!?
Lisbeths svar
Kære Mor!
Stort tillykke med din søn.Det må være svært at være dig lige nu for du oplever dig som en dårlig mor der ikke kan få øjenkontakt med dit barn.
Alle skrækhistorierne tror jeg du skal lægge lidt væk og finde din egen måde at gøre det på.
Få mormor til at tage sig af det paktiske og du kan nyde din søn..Tag et par dage hvor du enten ligger i sengen og hygger med ham. stille og roligt.
Giv mad når han siger til, vug ham nus ham snak med ham med din kærlige stemme,Slap af og nyd kropskontakten, hans duft se hans ansigt, hvem af jer ligner han. hvis næse, hvis mund. har han hår, er han stor eller lille ?
Ved ikke om du ammer. Sørg for at sidde eller ligge tæt med ham når han får sin mad. Lige nu er det dig der primært skal give mad, ihvertfald om dagen.
Jeg tænker, der har været meget at se til efter fødslen, du er sikkert træt og har endnu ikke oplevet den nærhed med ham som du og han trænger sådan til.
Han kender din stemme, du har båret ham, så det kommer , Ro, Ro ro til dig og ham det er det der skal til.
måske trænger du til at snakke fødslen igennem med en jordemor. Du skal også til lægecheck lige om lidt. Brug din læge til en snak.
Håber dette kan hjælpe dig lige nu.Hold ham i favnen hele dagen,og nyd ham.
Hvis der er ting du vil have uddybet eller har brug for at hælde lidt af så skriv igen.
held og lykke med ham.
Varme hilsner og et stort knus til dig
Lisbeth Jess
Lisbeth kan kontaktes til private sessioner i hjemmet.
Se Lisbeths hjemmeside: Dit-barn.dk