missehxx skriver:
jeg har en søn som er snart 5 uger gammel, Og jeg kan bare IKKE få øjenkontakt med ham. Min kæreste, min mor og sundhedsplejersken kan sagtens, ikke længe af gangen men der er kontakt! Sundhedsplejersken har vist hvordan jeg skal gøre for at fange ham, men alligevel sø virker det ikke!! Er helt ude af mig selv og føler mig som den dårligste mor i verden.. hvorfor kan JEG ikke få øjenkontakt med ham? er vildt vange for at han skal tage skade af den manglende øjenkontakt med mig, og har dokumentaren "er du mors lille dreng" i baghovedet, er vildt bange for at han bare luller af for kontakt lige pludselig.. hvor meget kontakt har i med jeres børn på den alder og nogle bud på hvorfor han ikke vil have øjenkontakt med sin MOR!?
Åh den følelse er uudholdelig, og jeg mener at jeg også havde det sådan på et tidspunkt.
Giver du flaske eller ammer du? Ligemeget hvad er det bare utrolig vigtigt at i har øjenkontakt mens han får mad - det kan være en god kickstarter til øjenkontakt uden for mad-seancen

Og noget helt andet. Prøv ikke at fokusere så meget på det, men giv dig tid og ro til at fange hans opmærksomhed. Hvis du ved hvad jeg mener. Ikke stræbe for meget efter den, men bare være afslappet. Tag dybe indåndinger og tro på at han nok skal give dig øjenkontakten

Men kan godt forstå dig.. "Er du mors lille dreng" er en forfærdelig historie, men allerede nu beviser du at du ikke er ligesom dem, bare ved at tænke over det og føle frustration...
Anmeld