Bekymret over øjenkontakt!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.104 visninger
4 svar
0 synes godt om
8. juni 2014

missehxx

jeg har en søn som er snart 5 uger gammel, Og jeg kan bare IKKE få øjenkontakt med ham. Min kæreste, min mor og sundhedsplejersken kan sagtens, ikke længe af gangen men der er kontakt! Sundhedsplejersken har vist hvordan jeg skal gøre for at fange ham, men alligevel sø virker det ikke!! Er helt ude af mig selv og føler mig som den dårligste mor i verden.. hvorfor kan JEG ikke få øjenkontakt med ham? er vildt vange for at han skal tage skade af den manglende øjenkontakt med mig, og har dokumentaren "er du mors lille dreng" i baghovedet, er vildt bange for at han bare luller af for kontakt lige pludselig.. hvor meget kontakt har i med jeres børn på den alder og nogle bud på hvorfor han ikke vil have øjenkontakt med sin MOR!?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Just123

missehxx skriver:

jeg har en søn som er snart 5 uger gammel, Og jeg kan bare IKKE få øjenkontakt med ham. Min kæreste, min mor og sundhedsplejersken kan sagtens, ikke længe af gangen men der er kontakt! Sundhedsplejersken har vist hvordan jeg skal gøre for at fange ham, men alligevel sø virker det ikke!! Er helt ude af mig selv og føler mig som den dårligste mor i verden.. hvorfor kan JEG ikke få øjenkontakt med ham? er vildt vange for at han skal tage skade af den manglende øjenkontakt med mig, og har dokumentaren "er du mors lille dreng" i baghovedet, er vildt bange for at han bare luller af for kontakt lige pludselig.. hvor meget kontakt har i med jeres børn på den alder og nogle bud på hvorfor han ikke vil have øjenkontakt med sin MOR!?

Har desværre ingen erfaring, men held og lykke, håber det bliver godt igen 

Anmeld

8. juni 2014

Røverdatter

missehxx skriver:

Åh den følelse er uudholdelig, og jeg mener at jeg også havde det sådan på et tidspunkt.

Giver du flaske eller ammer du? Ligemeget hvad er det bare utrolig vigtigt at i har øjenkontakt mens han får mad - det kan være en god kickstarter til øjenkontakt uden for mad-seancen

Og noget helt andet. Prøv ikke at fokusere så meget på det, men giv dig tid og ro til at fange hans opmærksomhed. Hvis du ved hvad jeg mener. Ikke stræbe for meget efter den, men bare være afslappet. Tag dybe indåndinger og tro på at han nok skal give dig øjenkontakten

Men kan godt forstå dig.. "Er du mors lille dreng" er en forfærdelig historie, men allerede nu beviser du at du ikke er ligesom dem, bare ved at tænke over det og føle frustration...

Anmeld

8. juni 2014

Wampires

Profilbillede for Wampires
Erik sept. '11, Magnus juli '18, Viktor Juli '20

Nu er vores søn 2.5 år men han har ALTID haft problemer med øjenkontakt...

kan kun sige at du virkelig skal råbe op på din søns vegne omkring det...

idag mener vores nuværende sundhedsplejersker og vuggestue at den manglende øjenkontakt da han var helt lille (ingen lyttede til os omkring det dengang) kan være medvirkende årsag til hans sociale problemer idag...

så mit bedste råd er virkelig at snakke seriøst med SP omkring din bekymringer for det og vise hende at du har problemer med at få øjenkontakt...

for os var det faktisk som du beskriver med kun korte sekunder ad gangen og bestemt ikke hver dag... her skiftede det mellem hvem af os han lige brugte alt efter hvem af os der skiftede hans ble da det var det eneste tidspunkt vi kunne få ham til at finde ro længe nok til at forsøge...

Anmeld

8. juni 2014

missehxx

Wampires skriver:

Nu er vores søn 2.5 år men han har ALTID haft problemer med øjenkontakt...

kan kun sige at du virkelig skal råbe op på din søns vegne omkring det...

idag mener vores nuværende sundhedsplejersker og vuggestue at den manglende øjenkontakt da han var helt lille (ingen lyttede til os omkring det dengang) kan være medvirkende årsag til hans sociale problemer idag...

så mit bedste råd er virkelig at snakke seriøst med SP omkring din bekymringer for det og vise hende at du har problemer med at få øjenkontakt...

for os var det faktisk som du beskriver med kun korte sekunder ad gangen og bestemt ikke hver dag... her skiftede det mellem hvem af os han lige brugte alt efter hvem af os der skiftede hans ble da det var det eneste tidspunkt vi kunne få ham til at finde ro længe nok til at forsøge...

Træls med din søn..

men her er problemet jo kun når det er mig ?

min kæreste har øjenkontakt med ham mange gange i løbet af dagen, og for kort tid siden var det faktisk eet langvarigt...

så det er jo bestemt ikke fordi han ikke kan?

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.