Lære bogstaver ?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

837 visninger
9 svar
6 synes godt om
8. juni 2014

MyLove E

Elias snakker meget om bogstaver og siger tit "hvem starter med X ".
Vi har pixi-bog alfabet hængende på hans dør til sit værelse

Men har i andre idéer til hvordan man kan øve bogstaver med ham ?

Han er jo ikke så gammel endnu, men synes at når han har så meget interessere for de skal vi også gøre noget ved det. Jeg vil ikke presse ham, det skal jo kun være hygge

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

8. juni 2014

Lunae

MyLove E skriver:

Han er jo ikke så gammel endnu, men synes at når han har så meget interessere for de skal vi også gøre noget ved det. Jeg vil ikke presse ham, det skal jo kun være hygge

Herhjemme har vi bogstavmagneter hængende på fryseren og de bliver flittigt brugt.
Derudover har vi på værelset tre magnettavler fra sebra hængende. Derpå er der både tal og bogstaver. De er et hit!

Anmeld

8. juni 2014

Troldemommi

MyLove E skriver:

Johanne er vild med den der halfdan Rasmussens A B C med rim og remser

Anmeld

8. juni 2014

MyLove E

Lunae skriver:

Herhjemme har vi bogstavmagneter hængende på fryseren og de bliver flittigt brugt.
Derudover har vi på værelset tre magnettavler fra sebra hængende. Derpå er der både tal og bogstaver. De er et hit!

Hov vi har da hvis en tavle på loftet med magnet bogstaver, den må vi hellere få ned

Tak for tippet :-)

Anmeld

8. juni 2014

MyLove E

Troldemommi skriver:

Johanne er vild med den der halfdan Rasmussens A B C med rim og remser

Ja den havde jeg lige glemt :-) Tak

Anmeld

11. juni 2014

Umut

Min søn bliver snart fire og han kan alfabetet... Tjekket om det var uden af læring men når jeg spørger ham får jeg det rigtige svar og engelsk kan han også alfabetet

Anmeld

11. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Vores dreng har været "hr skæg" fan siden han var knapt 2år. Han kunne lige pludselig en masse bogstaver uden vi havde tænkt over at lære ham dem. Og nu peger vi rigtig meget på plakater osv for at holde det ved lige. Han er vildt god til det. 

Anmeld

11. juni 2014

Maja_4000

Caroline går også ret meget op i bogstaver (og tal ) .. Vi har sådan nogle i skum som man kan sætte på væggen i badet når de er våde.. De er et hit netto har dem jævnligt til 'ingen' penge

Anmeld

11. juni 2014

BabyMus

MyLove E skriver:

Pixi alfabet er altså bare så godt lavet synes jeg! Det var dét vi brugte til at lære om bogstaver da jeg arbejde i en børnehave. Læste historierne højt og lage ekstra tryk på de bogstaver der startede med det bogstav. Så skulle børnene sige bagefter hvilke ord/ting der havde startet med det bogstav. Det synes de var spændene og der var altid en "kamp" om hvem der måtte blive hørt. Det var dog mest de store børn der kunne finde ud af det og ikke dem på tre. Jeg kan faktisk ikke huske om der var flere ting vi lavede med dem, men kan da lige skrive hvis jeg kommer i tanke om noget. Ellers var det flittige til selv at skrive deres navn og andre bogstaver på deres tegninger.

Anmeld

11. juni 2014

Clisolka

MyLove E skriver:

Hvad med f.eks. at hænge A4-ark på væggen på hans værelse med hvert bogstav og en tegning? 

Det har jeg tænkt mig at gøre på Bellas værelse 

Hun fik Hr. Skæg tabletten i julegave, og den har hun også været rigtig glad for mht. tal og bogstaver 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.