Føelsesmæssig stress = udslæt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

9.071 visninger
10 svar
1 synes godt om
7. juni 2014

Sitrani

Har lige oprettet en tråd omkring et udslæt jeg har på begge fødder...

læste noget på en hjemmeside om, at vandvorte-lign. Udslæt kan komme af følelsesmæssig stress....

jeg har lige mistet min mor for to uger siden, og er i dyb dyb sorg... Hun døde meget pludseligt, alt alt for tidligt, og som lynet fra en klar himmel  Derfor tænker jeg at jeg kan have slået ud pga. de mange uudholdelige følelser jeg render med lige for tiden....? Nogen der har prøvet noget lign. el eller hørt om nogen der har fået udslæt pga. fx dødsfald eller andet følelsesmæssig stress..?

Vedhæftede fotos (klik for at se i fuld størrelse)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

7. juni 2014

ESV

Sitrani skriver:

læste noget på en hjemmeside om, at vandvorte-lign. Udslæt kan komme af følelsesmæssig stress....

jeg har lige mistet min mor for to uger siden, og er i dyb dyb sorg... Hun døde meget pludseligt, alt alt for tidligt, og som lynet fra en klar himmel  Derfor tænker jeg at jeg kan have slået ud pga. de mange uudholdelige følelser jeg render med lige for tiden....? Nogen der har prøvet noget lign. el eller hørt om nogen der har fået udslæt pga. fx dødsfald eller andet følelsesmæssig stress..?

Det meste udslæt reagerer på psykisk stress, jeg har feks psoriasis og kan tydeligt se på det at jeg skal til eksamen om 10 dage ??

Er ked af at høre med din mor håber du har nogen at tale med

Anmeld

7. juni 2014

Sitrani

ESV skriver:

Det meste udslæt reagerer på psykisk stress, jeg har feks psoriasis og kan tydeligt se på det at jeg skal til eksamen om 10 dage ??

Er ked af at høre med din mor håber du har nogen at tale med

Jeg har heller aldrig haft udslæt på den her måde før..... Så det undrer mig.... Ja, det er så forfærdeligt at stå i den her situation, men heldigvis er der mange mennesker omkring mig, der står til rådighed og hjælper..... Tak....

Anmeld

7. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Av av av det ser ik spor rart ud. Ville helt sikkert kontakte vagtlægen, for det liger nærmest en allergisk reaktion. Min svigerfar havde noget der lignede sidste sommer, og det var pga nogle nye piller han var begyndt med. 

Gør mig rigtig ondt med din mor! Vh stine

Anmeld

8. juni 2014

Chevro

Sitrani skriver:

Hej - jeg har noget lign på brystet!

Men det er soleksem!

Gør mig ondt, og det kan sagtens være en mental reaktion - som vises fysisk.

Men vil klart kontakte lægen! Både for fysisk helbredelse, men muligvis også for en snak <3

Anmeld

8. juni 2014

modesty

Sitrani skriver:

Det er meget normalt at hududslæt reagerer på følesesmæssigt stress. Psoriasis f.eks.

Jeg kondolerer - det må være frygteligt hårdt. 

Anmeld

8. juni 2014

moaren

Kondolerer med din mor 

Mht. til udslættet, så stemmer jeg helt klar i med de andre kommentarer - til doktor med dig. Selvom det kan være en psykisk reaktion, så skal der da gøres noget ved det. 

Er det "kun" den ene fod der er ramt, eller?

Anmeld

8. juni 2014

Sitrani

Moaren skriver:

Kondolerer med din mor 

Mht. til udslættet, så stemmer jeg helt klar i med de andre kommentarer - til doktor med dig. Selvom det kan være en psykisk reaktion, så skal der da gøres noget ved det. 

Er det "kun" den ene fod der er ramt, eller?

Det er begge fødder der ser sådan ud 

Anmeld

8. juni 2014

moaren

Sitrani skriver:

Det er begge fødder der ser sådan ud 

Hmm....du har ikke haft nogle nye strømper på der ikke har været vasket? Jeg slår ud på fusserne hvis jeg har fået et par strømper på, som ikke har været vasket inden. 

Altså nye strømper selvfølgelig  Tænker lidt det er det sorte farvestof jeg ikke kan tåle. 

Under alle omstændigheder, så ligner det en allergisk reaktion. Har du prøvet med en antihistamin?

Anmeld

8. juni 2014

Sitrani

Moaren skriver:

Hmm....du har ikke haft nogle nye strømper på der ikke har været vasket? Jeg slår ud på fusserne hvis jeg har fået et par strømper på, som ikke har været vasket inden. 

Altså nye strømper selvfølgelig  Tænker lidt det er det sorte farvestof jeg ikke kan tåle. 

Under alle omstændigheder, så ligner det en allergisk reaktion. Har du prøvet med en antihistamin?

Inen nye strømper... Har ikke prøvet antihestamin, men ku være jeg sku forsøge! Dem må man godt ta selvom man er gravid, ik? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.