Så er min søn 9 uger - søger hjælp igen :)

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

749 visninger
8 svar
1 synes godt om
6. juni 2014

Happy_

Min søn og jeg har haft lidt turbulent forhold. Han bliver bedre og bedre hverdag. Græder/kynker ikke så meget og er for det meste glad. Dog har jeg et par spørgsmål hvis nogen kender til det.

Min sp var her da han blev 2 måneder og alt ser fint ud, men jeg fik ikke spurgt hende ang. hans opfølelese nogen gange.

1. Han strækker sig rigtig meget, men nogen gange er det som om han har noget galt i halsen, han giver et mærkeligt lyd, som om han vil brække sig og hans mave bliver pustet men han græder ikke. Er det normalt?

2. De sidste par dage sover han hele dagen, er kun vågen måske 5 gange i halv time når hans skal spise og så lidt mere hvor han leger med hans legetøj og kigger lidt på mig. Han svinger meget med armene og benene men er glad. Han putter meget hans tunge ud og laver smask lyde. Nogle gange river sig nærmest i øjnene og ansigtet. Han ligger meget i vores sofa med uro som han kigger på. 

3. Om aften ved 20 tiden er han meget urolig (de sidste 2 dage) Virker træt og det er en kamp og får han til at sove, han vågner ved 3 tiden og vil ikke sove til 5 og vågner igen ved 7 tiden og er lidt sur. 

Er alt det her normalt?

På forhånd tak!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Det lyder ret normalt ja du skriver han er glad og tilfreds i sine vågne perioder, og det er det vigtigste  

ang sidste punkt og dét at han sover mere pt, har du hørt om Tigerspring? Prøv at Google "Tigerspring 8uger" det kunne godt være det der er igang  

Anmeld

6. juni 2014

Happy_

Mor11 skriver:

Det lyder ret normalt ja du skriver han er glad og tilfreds i sine vågne perioder, og det er det vigtigste  

ang sidste punkt og dét at han sover mere pt, har du hørt om Tigerspring? Prøv at Google "Tigerspring 8uger" det kunne godt være det der er igang  

Puhaaa det var godt at høre. Tak! 

Det vil jeg prøve

Anmeld

6. juni 2014

Happy_

En anden ting omkring søvn. Jeg ligger ham i trammerseng og han sover og så vågner han men han græder ikke, bare er såen urolig. Kan man godt tillade sig og efterlade ham til at selv at falde i søvn. Jeg plejer at lægge min hånd på hans brystkasse så han bliver mindre urolig.. Hvis der er flere med erfaringer til dette eller de andre spørgsmål må I gerne dele

Anmeld

6. juni 2014

Christine

Happy_ skriver:

Min søn og jeg har haft lidt turbulent forhold. Han bliver bedre og bedre hverdag. Græder/kynker ikke så meget og er for det meste glad. Dog har jeg et par spørgsmål hvis nogen kender til det.

Min sp var her da han blev 2 måneder og alt ser fint ud, men jeg fik ikke spurgt hende ang. hans opfølelese nogen gange.

1. Han strækker sig rigtig meget, men nogen gange er det som om han har noget galt i halsen, han giver et mærkeligt lyd, som om han vil brække sig og hans mave bliver pustet men han græder ikke. Er det normalt?

2. De sidste par dage sover han hele dagen, er kun vågen måske 5 gange i halv time når hans skal spise og så lidt mere hvor han leger med hans legetøj og kigger lidt på mig. Han svinger meget med armene og benene men er glad. Han putter meget hans tunge ud og laver smask lyde. Nogle gange river sig nærmest i øjnene og ansigtet. Han ligger meget i vores sofa med uro som han kigger på. 

3. Om aften ved 20 tiden er han meget urolig (de sidste 2 dage) Virker træt og det er en kamp og får han til at sove, han vågner ved 3 tiden og vil ikke sove til 5 og vågner igen ved 7 tiden og er lidt sur. 

Er alt det her normalt?

På forhånd tak!

Jeg synes faktisk det hele lyder meget normalt! 

Mht. at få ham til at sove, så synes jeg det er meget at "forlange" at en baby på 9 uger skal kunne falde i søvn selv. Når de er så små så synes jeg de plejer at falde rigtigt godt i søvn af en tur i barnevogn og nu er det jo også sommer, så han kan måske endda sove ude?

Anmeld

6. juni 2014

Happy_

Det var måske forkert skrevet men jeg mente om natten. Når jeg ligger ham plejer han at sove i 10 min hvor han så vågner, er urolig men græder ikke, trækker bare vejret dybt, hvis jeg lader ham ligge falder han selv i søvn, men jeg har bare dårligt samvittighed til at bare lad ham ligger selv. Sorry dårligt forklaret!! 

Anmeld

6. juni 2014

Monski

Happy_ skriver:

Det var måske forkert skrevet men jeg mente om natten. Når jeg ligger ham plejer han at sove i 10 min hvor han så vågner, er urolig men græder ikke, trækker bare vejret dybt, hvis jeg lader ham ligge falder han selv i søvn, men jeg har bare dårligt samvittighed til at bare lad ham ligger selv. Sorry dårligt forklaret!! 

Det kan være at tremmesengen er lidt for stor, når han kun er 9 uger?
Putter i ham i en lift eller oppe i hjørnet eller hvordan?
- ellers synes jeg det lyder helt normalt, min søn er selv 4 måneder, og han har lige haft en periode hvor at han stort set kun har sovet.

Mht de der "kaste op" lyde, så prøv at få ham tjekket hos lægen, vores søn gjorde det og det viste sig han havde ret meget slim, så vi fik nogle saltvandsdråber

Anmeld

7. juni 2014

Happy_

Monski skriver:

Det kan være at tremmesengen er lidt for stor, når han kun er 9 uger?
Putter i ham i en lift eller oppe i hjørnet eller hvordan?
- ellers synes jeg det lyder helt normalt, min søn er selv 4 måneder, og han har lige haft en periode hvor at han stort set kun har sovet.

Mht de der "kaste op" lyde, så prøv at få ham tjekket hos lægen, vores søn gjorde det og det viste sig han havde ret meget slim, så vi fik nogle saltvandsdråber

Ok, jeg vil kontakte lægen hvis det fortsætter.

Han har sovet i liften, men han flytter sig helt til den nederste del af liften så hans fødder bliver "klæmt" sammen. Ellers er det hans hoved som bliver mast fordi han flytter sig helt oppe i liften. Vi har brugt min ammepude rundt om ham og ellers har vi hans dyne til at ligge foran. Han får tæppe på når han sover. Men det underlige er så at han slet ikke vil sove i dag. Han har været vågen siden kl. 6 om morgen og kun sovet 15-20 min. Vi må vist i gang med noget rutine. 

Anmeld

7. juni 2014

Happy_

En anden ting hvis nogen har lyst til at svare. Når han er vågen så snakker vi sammen og han smiler, men det varer nok en halv time. Så ved jeg ikke om jeg skal underholde ham resten af tiden. Jeg sætter ham på hans aktivitetstæppe så er han der en 20-30 min eller i hans skråstol 20-30 min. men jeg ved ikke om jeg skal snakke med ham mere end det. Jeg plejer at se tv eller være på comp. min mand leger med ham ellers vi går en tur. Men jeg har dårlig samvittighed at sætte ham der og bare være online.. Hvad skal jeg finde på? 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.