Forsvundet pakke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

565 visninger
8 svar
1 synes godt om
6. juni 2014

Anonym trådstarter

Hej baby.dk

Jeg har længe gået og ventet på en pakke. Pakken blev forsøgt afleveret en dag, hvor jeg ikke var hjemme og blev derfor sendt tilbage til posthuset. Da jeg, dagen efter, ville hente pakken, fik jeg at vide, at der havde været indbrud om natten og min pakke var væk. Jeg skulle komme igen dagen efter. Sådan fortsatte det i en uge, men intet spor af pakken. Jeg fik nummeret til kundeservice og ringede hertil. De sagde, at der ville blive lavet en sag på den og en evt erstatning..

I dag har de så lagt en besked på min telefonsvarer: "Det er .... Fra post dk. Det drejer sig om den pakke du ikke kan finde. Du må selv kontakte afsender og så må de gøre krav på pakken. Mvh.."

Kan det virkelig passe? Pakken er jo blevet stjålet, mens den var i deres varetægt og er jo ikke mit ansvar?

Håber nogen ved noget om, hvad man kan gøre? På forhånd tak

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

6. juni 2014

hesøth

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Jeg har længe gået og ventet på en pakke. Pakken blev forsøgt afleveret en dag, hvor jeg ikke var hjemme og blev derfor sendt tilbage til posthuset. Da jeg, dagen efter, ville hente pakken, fik jeg at vide, at der havde været indbrud om natten og min pakke var væk. Jeg skulle komme igen dagen efter. Sådan fortsatte det i en uge, men intet spor af pakken. Jeg fik nummeret til kundeservice og ringede hertil. De sagde, at der ville blive lavet en sag på den og en evt erstatning..

I dag har de så lagt en besked på min telefonsvarer: "Det er .... Fra post dk. Det drejer sig om den pakke du ikke kan finde. Du må selv kontakte afsender og så må de gøre krav på pakken. Mvh.."

Kan det virkelig passe? Pakken er jo blevet stjålet, mens den var i deres varetægt og er jo ikke mit ansvar?

Hej,

Det er meget normalt at det er afsender, der skal søge erstatning hos transportfirmaet for en bortkommen pakke.

Du skal bare ringe til afsender og sige, at du ikke har modtaget dine varer - og så må de tage aktion.

Anmeld

6. juni 2014

Pikku Myy

Anonym skriver:

Hej baby.dk

Gad vide om det ikke handler om hvis pakke det er. At det ikke er din pakke før den er afleveret til dig, men afsenderens. Og det derfor er afsenderen der skal gøre krav på erstatning ...

Anmeld

6. juni 2014

SandraXOXO

Vil da bestemt mene det er deres ansvar. Synes helt klart ikke der er fair de tøre det af på dig. Eller afsenderen. Er det en privat afsender? For hvis det er det, og de vil ha han eller hun skal erstatte pakken er de da helt galt på den. Et posthus er vel forsikret? Og så er det jo gennem deres forsikring du skal ha erstatning.

Anmeld

6. juni 2014

Chellie

Det er altid afsender, der skal kræve erstatning for en pakke. Så, du skal kontakte sælger, og bede om en ny vare fremsendt, eller pengene retur. Og så er det sælgers ansvar at tage kampen med PostDK.

Anmeld

6. juni 2014

Kløver

Snak med afsender, men er pakken ikke sendt som forsikret er eet ikke sikkert de kan gøre så meget da der så ikke er bevis på pakkens værdi mm

Anmeld

6. juni 2014

Anonym trådstarter

SandraXOXO skriver:

Vil da bestemt mene det er deres ansvar. Synes helt klart ikke der er fair de tøre det af på dig. Eller afsenderen. Er det en privat afsender? For hvis det er det, og de vil ha han eller hun skal erstatte pakken er de da helt galt på den. Et posthus er vel forsikret? Og så er det jo gennem deres forsikring du skal ha erstatning.

Pakken er afsendt fra iForm. Det var et hudplejesæt som jeg har vundet.. Skal jeg så bare kontakte dem?

Anmeld

6. juni 2014

hesøth

Anonym skriver:

Pakken er afsendt fra iForm. Det var et hudplejesæt som jeg har vundet.. Skal jeg så bare kontakte dem?

Ja ring til iform og sig at du ikke har modtaget din præmie.

Så skal iform sende dig en ny....og så må de selv rode med postDK.

Anmeld

6. juni 2014

Anonym trådstarter

Super! Tak for svar alle sammen Jeg prøver at kontakte afsender, så ser vi hvad der sker.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.