Tandpasta?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.256 visninger
12 svar
9 synes godt om
5. juni 2014

Trekløver(:

Ja måske et mærkeligt spørgsmål, men hvornår bør man begynde med tandpasta på tandbørsten? Min datter har nu 3 tænder, og ved ikke lige hvornår, vi skal starte med det. Og hvilken tandpasta, når de er så små?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2014

Isabella_mor

man skal bruge tandpaste fra starten. brug en lille smule zendium. det er det bedste

Anmeld

5. juni 2014

vitapigen

Ligeså snart der er tandfrembrud. Og det skal være med alm. tandpasta på størrelse med barnets lillefinger negl. I børne tandpasta er der sukker og alt for lidt flour i.

Anmeld

5. juni 2014

Trekløver(:

Tak for jeres svar, så starter vi da i aften. Sp sagde bare til mig, at jeg ikke skulle bruge det ved en enkel tand, så var lidt i tvivl hvornår så.

Anmeld

7. juni 2014

Janey

Profilbillede for Janey
vitapigen skriver:

Ligeså snart der er tandfrembrud. Og det skal være med alm. tandpasta på størrelse med barnets lillefinger negl. I børne tandpasta er der sukker og alt for lidt flour i.

Så vidt jeg kan se, er der da ikke sukker i den Zendium vi har, men det er korrekt, at der ikke er samme mængde fluor i som voksentandpasta.

Anmeld

7. juni 2014

sandramor

vitapigen skriver:

Blir nødt til at rette dig.... Der er ikke sukker i alle børne tandpastaer.... Nej der er ikke den samme mængde flour i som i voksen tandpastaer... Men når de er helt små er det altså helt font og bruge børne tandpasta.... Man bruger hvad der fungere i starten.... Hvis du starter med voksen tandpasta som er meget stærkt for en lille baby mund risikerer du at få bøvl hver gang barnet skal ha børstet tænder.... 

Til ts.... Jeg som klinik assistent vil anbefale dig at du starter med med en lille bitte smule børne tandpasta på tandbørsten og så gør du det du skal 

Hilsen Sandra... Uddannet tandklinikassistent 

Anmeld

7. juni 2014

moaren

GUM har lige lavet 2 nye tandpasta til børn.

Kan ikke lige huske alderen, men tror det var 2-6 og 7-12, men humlen er egentlig, at der kun er 500 ppm fluor i den til de mindste børn (1500 ppm i fx. Colgate) og det betyder det ikke gør så meget hvis de sluger tandpastaen. Den til de mindste børn er med jordbærsmag. 

Og selvfølgelig kan man også bruge den til børn under 2 

De er også uden diverse problematiske stoffer. 

Kan bla. fåes på apotekerne. 

Anmeld

7. juni 2014

mommy1991

M_V skriver:

Ja måske et mærkeligt spørgsmål, men hvornår bør man begynde med tandpasta på tandbørsten? Min datter har nu 3 tænder, og ved ikke lige hvornår, vi skal starte med det. Og hvilken tandpasta, når de er så små?

Jeg har brugt zendium (voksenudgaven) helt fra da han fik sin første tand. Men selvfølgelig kun en meget lille mængde. 

Anmeld

8. juni 2014

tarkoflen

Vi fik at vide ved tandlægen at man ikke må bruge tandpasta før barnet er et år på grund af fluor indholdet. Jeg har hørt nogle sige at man ikke skal bruge noget før de får kindtænder, så der er vist forskel på anbefalingerne

Anmeld

8. juni 2014

tarkoflen

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.