Kan vægttab gøre

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

457 visninger
5 svar
0 synes godt om
5. juni 2014

Anonym trådstarter

Noget ved følsomheden overfor hormoner?

Nu har jeg jo PCOS og er langsom udvikler af æg og kun et æg af gangen på pergotime har et fuldt udviklet æg omkring dag 22.. Men er igang med vægt tab og så ville jeg egentlig høre om det at komme ned i vægt måske kunne betyde jeg kunne danne flere æg og hurtigere? 

Grunden til jeg spørger er at min gyn og jeg har aftalt at jeg godt må tage pergotime igennem sommerferien så jeg ikke holder pause men det vil jo så blive uden scanning hvad tænker i?

Vil helst have så mange chancer som muligt inden jeg vil blive sat igang med IUI.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

5. juni 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Nu har jeg jo PCOS og er langsom udvikler af æg og kun et æg af gangen på pergotime har et fuldt udviklet æg omkring dag 22.. Men er igang med vægt tab og så ville jeg egentlig høre om det at komme ned i vægt måske kunne betyde jeg kunne danne flere æg og hurtigere? 

Grunden til jeg spørger er at min gyn og jeg har aftalt at jeg godt må tage pergotime igennem sommerferien så jeg ikke holder pause men det vil jo så blive uden scanning hvad tænker i?

Vil helst have så mange chancer som muligt inden jeg vil blive sat igang med IUI.

Jeg har siden sidst vi var i behandling tabt mig 21 kg, men det har ikke haft nogen form for påvirkning på mine blodprøvetal (på østrogen siden, jeg har forhøjet testosteron , men har ikke fået taget prøve på det, kun på østrogenen)

Om jeg reagerer bedre på hormonerne kan jeg først svare dig på til august hvor vi starter op i behandling igen..

Pøj pøj med det hele

Anmeld

5. juni 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Fedtvæv har utrolig stor indflydelse på fordelingen af de hormoner, der også giver udslag i fertilitet eller mangel på det.
Hvis man kun ser det fra et sundhedsfagligt synspunkt og ikke tager hele pakken i betragtning, skulle man forlange normalt BMI, før man kunne tilbydes behandling.
Mange kvinder oplever spontane ægløsninger og nærnormale cyklusser, når vægten når langt nok ned.

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

Rockertand skriver:

Fedtvæv har utrolig stor indflydelse på fordelingen af de hormoner, der også giver udslag i fertilitet eller mangel på det.
Hvis man kun ser det fra et sundhedsfagligt synspunkt og ikke tager hele pakken i betragtning, skulle man forlange normalt BMI, før man kunne tilbydes behandling.
Mange kvinder oplever spontane ægløsninger og nærnormale cyklusser, når vægten når langt nok ned.

Selv da jeg var nede på en bmi på 22-23 stykker havde jeg ingen cyklus men er meget nysgerrig om det at tabe mig måske ville kunne gøre om jeg med medicin kunne producere flere æg end et og måske hurtigere end hvad jeg gør nu på medicin hvor jeg vejer alt for meget

Anmeld

5. juni 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Jeg har siden sidst vi var i behandling tabt mig 21 kg, men det har ikke haft nogen form for påvirkning på mine blodprøvetal (på østrogen siden, jeg har forhøjet testosteron , men har ikke fået taget prøve på det, kun på østrogenen)

Om jeg reagerer bedre på hormonerne kan jeg først svare dig på til august hvor vi starter op i behandling igen..

Pøj pøj med det hele

Hvilken behandling var du igennem sidst? Og hvor svært var det for dig at blive gravid? 

Anmeld

5. juni 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hvilken behandling var du igennem sidst? Og hvor svært var det for dig at blive gravid? 

Vi var igennem 2x IUI som ikke lykkedes. Vi gik i gang med 3. omgang på hormoner, men kunne ikke nå IUI da klinikken gik på ferie, og derfor blev det til hjemmerul, hvilket endte i en graviditet

Vi havde prøvet i 1,5 år før første IUI forsøg. Prøverne viste moderat nedsat sædkvalitet hvilket ledte os i IUI (havde vi været i offentlig regi ville det være blevet konverteret til ivf da sædprøven var meget lav)

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.