Jeg har prøvet at google, men kan ikke helt finde svar...
Min dreng har fået skoldkopper, hvilket jo er fint nok..
I mandags havde han to, i går havde han vel en 10 styks og i dag vil jeg skyde på at der er en 30-40. Nogle er store, nogle er helt små.
Han har haft feber og været lidt ekstra træt op til lur og put, men ellers har han ikke været generet. Bortset fra da han skulle sove her til aften, hvor han sagde at det gjorde ondt i numsen, og jeg måtte sprøjte ham to gange med den dertil indkøbte spray fra A-Derma. Men ikke noget med skrig og skrål, bare "mor, det gør ondt i numsen, jeg vil have creme på". Så vidt jeg kan se, er der omkring 5 styks i numsen (helt inde ved hullet).
Mit spørgsmål går så på: Kan man forvente at det bliver værre med kløe og smerte de næste par dage? Hvornår oplevede I at det toppede?

Freya har lige haft skoldkopper (hun er 3). Hun var rigtig hårdt ramt
. Hun havde sågar skoldkopper i hele hovedbunden, ørerne, øjnene og i munden 
Hun fik de første om onsdagen og havde det fint torsdag-fredag, men lørdag og søndag var hæslige! Hun lignede én stor skoldkop, over 100 styk er jeg sikker på det blev.
Hun havde høj feber, fik antihistamin, blot for at kunne få lidt fred fra kløen og trods meget hyppig håndvask og totalt kortklippede negle endte det med 10 meget betændte skoldkopper, så vi fik noget salve til dem.
A-dermas spray hjalp overhovedet ikke, men Aloe Vera Rescue Spray var guld værd.
Nu har hun desværre 5 store ar (to i ansigtet), som jeg ikke tror forsvinder.
Hun var syg i 10 dage i alt.
Sådan så hun ud i ansigtet ...