sikkerhedsnål fundet i dåse tun

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

571 visninger
6 svar
4 synes godt om
4. juni 2014

TNBC

Jeg ved ikke om jeg er helt alene om den her mening, men jeg skriver det nu alligevel.

Jeg sad lige og læste artiklen om en kvinde der har fundet en sikkerhedsnål i en dåse tun i tomat, og ja det kunne have gjort stor skade, MEN det gjorde den ikke. Og ja, det BURDE ikke ske.

Og så synes jeg at det er fint nok at hun fortæller producenten om det og de siger at hvis hun sender det, kan hun få 100kr(Det vil sige at hun ikke skal betale for det, faktisk), så de kan tjekke hvordan den er endt i dåsen.

Men at hun så bliver sur, og nærmest forlanger 1000kr, synes jeg er at gå over stregen. Ja, der er sket en fejl, men der skete ikke noget, hun er ok, lidt chokeret(Og nægter at spise dåsemad igen, måske også lidt voldsom reaktion) men jeg mener ikke at de bør betale hende 1000kr for det. Jeg synes hun overdriver.

Jeg har da hørt om folk der har fundet noget i en dåse, kommet hjem med dårligt kød, og de brokker sig, og skriver til producenten og fortæller om det, men ikke om de forlanger penge af dem.

Jeg ville da også selv blive bange, hvis jeg fik noget metal eller andet i munden, når jeg spiste min mad, men jeg ville da bare være glad for at jeg var ok og at der ikke skete noget værre, og så gå videre med mit liv.

Jeg håber ikke at nogen bliver sure over mit indlæg, for det er ikke min mening, jeg ville bare lige ud med det. og måske høre andres meninger. eller oplevelser.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

4. juni 2014

StineW79

Profilbillede for StineW79

Enig med dig i at det self ik er ok, at forlange et ret stort beløb, når der ingen skade er sket! 

Det var noget andet, hvis hun feks havde bidt i den, og havde smadret en tand. Der havde det været helt fint, at de sku betale en erstatning!

Jeg har selv prøvet at finde 2 guldringe i en dåse marina. Jeg klagede ik, men overvejde det da. Efter det gik der lige et par år, inden jeg fik lyst til dåse sodavand igen! Vh stine

Anmeld

4. juni 2014

mit1barn

Jeg synes lige at hun skal tage sig en slapper, det er vel ikke værre end når der er mug på maden, og du så gå ned i butiken og får den byttet til en ny? Mon ikke hun er lidt speciel

Anmeld

4. juni 2014

TNBC

StineW79 skriver:

Enig med dig i at det self ik er ok, at forlange et ret stort beløb, når der ingen skade er sket! 

Det var noget andet, hvis hun feks havde bidt i den, og havde smadret en tand. Der havde det været helt fint, at de sku betale en erstatning!

Jeg har selv prøvet at finde 2 guldringe i en dåse marina. Jeg klagede ik, men overvejde det da. Efter det gik der lige et par år, inden jeg fik lyst til dåse sodavand igen! Vh stine

Ja, det eneste der skete var at hun mærkede noget hårdt og et prik i kinden.
Hvis der var sket noget slemt, skulle de selvfølgelig betale, men det er en forskrækkelse. Og så er hun lægen, så hun ved jo alt om hvad der kan ske, hvis man sluger ting.. Ja ja, det ved vi andre også, men vi skriger jo ikke op omkring det.

To øreringe er også meget, og burde være noget man kan se er forsvundet, for der må jo være en der har haft dem på.

Anmeld

4. juni 2014

TNBC

mit1barn skriver:

Jeg synes lige at hun skal tage sig en slapper, det er vel ikke værre end når der er mug på maden, og du så gå ned i butiken og får den byttet til en ny? Mon ikke hun er lidt speciel

Hun ville nok lige have sine 15minutters in the spotlight

Ja, hvis man finder noget i maden, eller det er dårligt/mug, går man ned i butikken med det/kontakter producenten, men mere synes jeg ikke man skal gøre.

Hvis man kommer til skade af det/bliver syg, så kan vi snakke om erstatningen. Men det er andet er noget pjat.

Anmeld

4. juni 2014

Dafnies

Enig! Synes hun skal sende det ind til fabrikanten og så får hun nok et mindre symbolsk beløb som undskyldning. Det er selvfølgelig ikke i orden, at der var metal i hendes tun, men der sker jo altså fejl! Og ligefrem at råbe op om det til div. medier, synes jeg måske er at presse citronen lidt rigeligt..
Min mor fandt for et par år siden en græshoppe i en dåse flåede tomater. Hun lagde den i en lille pose og sendte retur med et brev om, om de ikke ville have deres lille ven tilbage De takkede for, at hun havde sendt den hjem igen og hun fik 200 kr

Anmeld

4. juni 2014

TNBC

Dafnies skriver:

Enig! Synes hun skal sende det ind til fabrikanten og så får hun nok et mindre symbolsk beløb som undskyldning. Det er selvfølgelig ikke i orden, at der var metal i hendes tun, men der sker jo altså fejl! Og ligefrem at råbe op om det til div. medier, synes jeg måske er at presse citronen lidt rigeligt..
Min mor fandt for et par år siden en græshoppe i en dåse flåede tomater. Hun lagde den i en lille pose og sendte retur med et brev om, om de ikke ville have deres lille ven tilbage De takkede for, at hun havde sendt den hjem igen og hun fik 200 kr

Ja, de ville give hende 100kr, men så brokkede hun sig over at det var det ville koste at sende den til dem, men så kunne hun jo bare gå ned i butikken med den, så de også havde foreslået. Jeg synes hun skyder det lige lovligt langt op.

Din mor har god humor.. Hehe.. Se man skal se let på tingene. Folk begår fejl, men de bliver også glade hvis folk, pænt fortæller dem når de fejl sker, i stedet for at gå til medierne og raser op omkring det.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.