Bekymret for udsigten til ønskebarn...

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.170 visninger
10 svar
0 synes godt om
13. august 2009

Filuka

Vi er først lige begyndt på projekt baby. Har smidt p-pillerne for en måned siden - og surfer lidt rundt herind for gode råd og ikke mindst solstrålehistorier

Jeg er selv 28 og min kæreste 32, jeg ryger ikke og min kæreste er næsten igennem sit rygestop.

Min kæreste har tidligere forsøgt at få børn med sin tidligere partner - hvor det endte med klinik, hvor hun blev gravid i 3. forsøg dog uden for livmoderen.

Selvom jeg ikke har nogen grund til at tro at jeg vil have problemer med at blive gravid, tror jeg de fleste kan følge mig i, at være lidt nervøs for det. Prøver at lade være med at tænke for meget på det, og lade naturen gå sin gang. Min søster blev gravid i første hug som 38-årig og igen som 40-årig.

Hvis der er nogen der har erfaringer eller gode råd, må I meget gerne skrive til mig.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Filuka skriver:

Vi er først lige begyndt på projekt baby. Har smidt p-pillerne for en måned siden - og surfer lidt rundt herind for gode råd og ikke mindst solstrålehistorier

Jeg er selv 28 og min kæreste 32, jeg ryger ikke og min kæreste er næsten igennem sit rygestop.

Min kæreste har tidligere forsøgt at få børn med sin tidligere partner - hvor det endte med klinik, hvor hun blev gravid i 3. forsøg dog uden for livmoderen.

Selvom jeg ikke har nogen grund til at tro at jeg vil have problemer med at blive gravid, tror jeg de fleste kan følge mig i, at være lidt nervøs for det. Prøver at lade være med at tænke for meget på det, og lade naturen gå sin gang. Min søster blev gravid i første hug som 38-årig og igen som 40-årig.

Hvis der er nogen der har erfaringer eller gode råd, må I meget gerne skrive til mig.

Jeg har hverken erfaring eller gode råd..
Vil bare ønske dig velkommen til siden, og al held og lykke med projektet! Jeg er sikker på det nok skal lykkes Jer!
knus Caroline 12+0

Anmeld

13. august 2009

Filuka

Tusind tak for velkomsten. Er sikker på at jeg nok skal få meget glæde af siden og jer andre herinde. Vi må hjælpe hinanden med at bevare gejsten

Anmeld

13. august 2009

oo

hej hej

jeg tænkte på, hvis din kæreste før har været igennem hele behandlingen på en klinik (eller hans forrige kæreste har), så må han også have fået testet sin sæd?
Ved du hvorfor de endte i behandling? for hvis nu det var hans x-kæreste som havde problemer, så kan du måske finde lidt ro i den tanke...

held og lykke med projektet i hvert fald

hilsen en der selv er i behandling

Anmeld

13. august 2009

Filuka

Ja han havde lav sædkvalitet eller 50% mener jeg. De røg begge som skorstene og arbejdede om natten, stresset og usund livsstil som han nu har lavet om på. Så det er ikke til at vide hvordan det ser ud nu med procenten af svømmere Jeg har læst at når der opstår graviditet udenfor livmoderen er det tegn på dårlige æggeledere hos kvinden. Håber selvfølgelig at chancen derfor er større med mig. jeg ved at det plager ham meget og at han er bange for at det ikke lykkes - så derfor bruger jeg denne side til at "få luft" for mine bekymringer for ikke at stresse ham yderligere.

Anmeld

13. august 2009

Pige2009

Hejsa.
Kæmpe velkommen til siden
Held og lykke med Projekt Baby. Det skal nok lykkes.

Hilsen Linda 31+5

Anmeld

13. august 2009

Moderator

Profilbillede for Moderator
Filuka skriver:

Ja han havde lav sædkvalitet eller 50% mener jeg. De røg begge som skorstene og arbejdede om natten, stresset og usund livsstil som han nu har lavet om på. Så det er ikke til at vide hvordan det ser ud nu med procenten af svømmere Jeg har læst at når der opstår graviditet udenfor livmoderen er det tegn på dårlige æggeledere hos kvinden. Håber selvfølgelig at chancen derfor er større med mig. jeg ved at det plager ham meget og at han er bange for at det ikke lykkes - så derfor bruger jeg denne side til at "få luft" for mine bekymringer for ikke at stresse ham yderligere.

du skal bare lufte alt det du lyster!
synes det er rigtig fornuftigt at du ikke vil stresse ham med det, men som du selv siger kan hans livsstilsændring have gjort rigtig meget
Prøv at lade være med at tænke for meget over det, og nyd projektet i stedet.. det er skide svært at lade være med at tænke over, og det er jo derfor vi er her!
Så du kan komme herind og lukke alt det ud som trykker

Anmeld

13. august 2009

oo

hej igen

når man er i fertilitetsbehandling er grunden til graviditet udenfor livmoderen udelukkende behandlingens skyld og ikke - ligesom normalt - kvindens æggeledere. jeg har selv været gravid udenfor livmoderen ved behandling, det er derfor jeg ved den slags trælse ting

det lyder ikke som om hans sædkvalitet er helt i bund, nok nærmere normalt i den lave ende...efter hvad jeg kan forstå. men jeg tror da også helt sikkert hans ændrede livsstil hjælper på jeres projekt. og så er du jo ikke den samme kvinde, så måske virker I to bare fantastisk sammen

Anmeld

13. august 2009

Lone Jakobsen

vil også bare ønske dig velkommen til siden.
har desværre ikke meget erfaring indenfor området.... men ja bare læs af... det gør vi andre
håber at jeres projekt lykkedes snart.
mange hilsner
Lone

Anmeld

13. august 2009

Filuka

Hørt, hørt! tak for opbakningen - det er jo nok i virkeligheden det jeg har mest brug for. Man kan jo heller ikke sove hvis man er bange for ikke at kunne falde i søvn. Må give mig selv lidt tvungent hukommelsestab for en stund.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.