Jeg tror måske jeg på en eller anden måde er raget uklar med min svigerinde. Jeg ved ikke præcist hvad jeg har gjort galt, men sidst min bror og hans familie var her, virkede hun "sur". Da de kom ind af døren, sagde jeg pænt (ikke beordrende eller noget) til deres dreng at han skulle huske at tage skoene af (det øsregnede udenfor) og allerede dér var det galt. Jeg fik et "Det skal jeg nok fortælle ham!" af hende. Og resten af dagen holdt hun sig meget for sig selv og virkede generelt irritabel.
Nu har vi så inviteret hele familien (både min og kærestens) til vores datters første fødselsdag. Min bror melder så tilbage, pr mail, at de kommer, men kun ham og datteren (som er 2 mdr yngre end vores pige). Ingen forklaring eller noget, bare kort og kontant. Det har før ofte bare været min bror og sønnen som har besøgt os, uden svigerinde - og datter efter hun kom til. Men aldrig omvendt.
Der kan selvfølgelig være en god grund til de ikke kommer allesammen, men jeg kan bare ikke få ud af hovedet hvordan svigerinden var sidst og at både hun og drengen nu bliver væk. Og da både kærestens niecer og sandsynligvis også min søster med hendes børn kommer, er det da ærgeligt at min nevø skal udelukkes. Mine forældre bliver da også slemt skuffede, for vi sad lige i foregårs og snakkede om fødselsdagen og der snakkede vi også om at han ville hygge sig når der var flere børn...
Vil gerne ringe og snakke med min bror om det, men hvad pokker siger man? Hvad nu hvis de bliver fornærmede over at jeg spørger ind til det og hvad nu hvis jeg har ret og har gjort svigerinden sur men ikke opfattet det... og hvorfor pokker siger de så ikke noget selv?
Jeg har altid haft et godt forhold til min bror ellers, så det her er lidt nyt... og trist 
Anmeld