Testikelkræft - nedfrosset sæd

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

424 visninger
2 svar
0 synes godt om
2. juni 2014

Kommunikatøren

Jeg er helt ny - både på dette forum og i denne verden med barnløshed og fertilitetsklinikker og håber at kunne finde frem til nogen i samme båd.

Jeg fungerer, umiddelbart, som jeg skal, men min kæreste havde en så aggressiv form for testikelkræft i 2010, at han 5 dage efter diagnosen fik fjernet begge testikler.

Heldigvis fik han frosset sæd ned i de mellemliggende dage, som er testet til at være af super fin kvalitet.

Vi er nu blevet indkaldt til den første samtale ved OUH midt i juli 2014, efter at have været forbi lægen for at blive henvist. En læge der mildest talt ikke vidste det mindste om, hvad der ventede os og bl.a. forlangte klamydiaprøver fra min kæreste - hint: sæden er allerede i sædbanken...

Status quo er derfor:

Haves:

• Kvinde på 29 år, i god form og uden nogen form for helbredsmæssige komplikationer
  • Nedfrosset sæd

Spørgsmål:

• Hvordan forløber sådan en proces typisk?
  • Hvad er prisen i vores situation?
  • Hvad er oddsene/statistikken for en lækker 2015-baby?

Håber at finde andre kvinder i (nogenlunde) samme situation herinde, så jeg kan blive klogere på jeres erfaringer :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Jj1709

Kommunikatøren skriver:

Jeg er helt ny - både på dette forum og i denne verden med barnløshed og fertilitetsklinikker og håber at kunne finde frem til nogen i samme båd.

Jeg fungerer, umiddelbart, som jeg skal, men min kæreste havde en så aggressiv form for testikelkræft i 2010, at han 5 dage efter diagnosen fik fjernet begge testikler.

Heldigvis fik han frosset sæd ned i de mellemliggende dage, som er testet til at være af super fin kvalitet.

Vi er nu blevet indkaldt til den første samtale ved OUH midt i juli 2014, efter at have været forbi lægen for at blive henvist. En læge der mildest talt ikke vidste det mindste om, hvad der ventede os og bl.a. forlangte klamydiaprøver fra min kæreste - hint: sæden er allerede i sædbanken...

Status quo er derfor:

Haves:

• Kvinde på 29 år, i god form og uden nogen form for helbredsmæssige komplikationer
  • Nedfrosset sæd

Spørgsmål:

Håber at finde andre kvinder i (nogenlunde) samme situation herinde, så jeg kan blive klogere på jeres erfaringer :-)

Jeg er selv i behandling, så jeg kan forsøge at besvare dine spørgsmål så godt jeg kan 

først din kæreste er blevet testet for klamydia fordi der er visse faste ting begge skal tjekkes for inden en klinik kan tilbyde behandling, og det er ligegyldigt hvilken behandlingsform man skal igennem.. 

Allerførst skal i jo selvfølgelig til samtale, og snakke om hvilken behandling i skal igennem, samtidigt snakker i om hvornår i ønsker at starte op, og hvornår det passer klinikken at i starter.. 

Anmeld

2. juni 2014

Jj1709

Kommunikatøren skriver:

Status quo er derfor:

Haves:

• Nedfrosset sæd

Spørgsmål:

og så forsvandt halvdelen af min tekst så  Men her kommer resten 

Prisen er svær at svare på, da det afhænger af hvilken medicin man skal have ( man betaler kun for medicin, medmindre man har fælles børn i forvejen ) Men sats med mindst 1000,- pr forsøg.. Jeg personligt er lige kommet af med 1400,- for medicin til et forsøg.. Man skal max selv betale 3800,- tror jeg det er årligt, resten får man dækket.. ( Så vidt jeg har forstået ) 

Svært at svare på hvad chancerne er, da det er forskelligt fra par til par.. Men tror man siger 15% chance ved hvert IUI forsøg, og chancen er så større ved IVF.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.