Dåbskage eller ej?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.619 visninger
10 svar
3 synes godt om
2. juni 2014

Nea85

Hej med jer!

Vi skal holde barnedåb for vores datter her den 22. juni.
Efter kirken er der brunchbuffet på en café, og efterfølgende en øl/sodavand i haven hos mine forældre, som bor lige ved siden af.

Min tvivl går på, om vi skal servere dåbskage eller ej.. Jeg har forhørt mig hos caféen, og vi må gerne medbringe egen kage - jeg synes man bør drikke kaffe til.
Hvis vi ikke bestiller en dåbskage, ville jeg selv bage en kransekage og servere den ved mine forældre.

Sagen er den, at arrangementet hos mine forældre ikke skal være for "voldsomt". Det var mere ment som en god afslutning i stedet for kun et par timer på caféen.

Hvad synes I? Hører kagen sig til, eller kan vi "nøjes" med kransekage?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Dot D

Jeg synes sagtens, I kan "nøjes" med kransekagen, det er da helt fint.

Vi fik ikke "fin" kage til vores dåb - men jeg har lavet mange kager til dåb siden hen....

Anmeld

2. juni 2014

Nea85

Dot D skriver:

Jeg synes sagtens, I kan "nøjes" med kransekagen, det er da helt fint.

Vi fik ikke "fin" kage til vores dåb - men jeg har lavet mange kager til dåb siden hen....

Tak for svar!

Jeg har godt set nogle af de flotte kager, du har lavet

Vi fik også fin kage til min ældste datters dåb, men der havde vi også inviteret til frokost og kaffe, og der var det ligesom lidt mere oplagt.
Jeg må lige lidt i tænkeboks

Anmeld

2. juni 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Synes slet ikke "dåbskage" er et must/tradition. Er det ikke bare fulgt med fondant-trenden? Jeg har i hvertfald kun været til 1 dåb med en decideret dåbskage.

Anmeld

2. juni 2014

M (:

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Efter kirken er der brunchbuffet på en café, og efterfølgende en øl/sodavand i haven hos mine forældre, som bor lige ved siden af.

Min tvivl går på, om vi skal servere dåbskage eller ej.. Jeg har forhørt mig hos caféen, og vi må gerne medbringe egen kage - jeg synes man bør drikke kaffe til.
Hvis vi ikke bestiller en dåbskage, ville jeg selv bage en kransekage og servere den ved mine forældre.

Sagen er den, at arrangementet hos mine forældre ikke skal være for "voldsomt". Det var mere ment som en god afslutning i stedet for kun et par timer på caféen.

Vi fik hjemmelavede lagkager til Hjaltes dåb, men ærligt var der ingen der kunne spise dem.

Vi serverede pålægsbord.

Anmeld

2. juni 2014

Nea85

Mor11 skriver:

Synes slet ikke "dåbskage" er et must/tradition. Er det ikke bare fulgt med fondant-trenden? Jeg har i hvertfald kun været til 1 dåb med en decideret dåbskage.

Jo, det er helt sikkert kommet i forbindelse med fondantdillen!
Vi fik fin kage til vores ældste datters dåb, men det var også mere oplagt med frokost og eftermiddagskaffe..

Anmeld

2. juni 2014

De3Guldklumper

Vi inviterede til Brunch og som afslutning på barnedåben fik vi dåbskage

Anmeld

2. juni 2014

Ciss

Selvfølgelig kan I "nøjes" med kransekage, hvis det er det, I selv helst vil. Det er jo faktisk meget traditionelt, så det kan ingen da blive stødt over.

Anmeld

2. juni 2014

Anonymo

Nea85 skriver:

Hej med jer!

Vi gider ikke noget stort så vi bliver 8 personer til dåben og så er der buffet og lidt kaffe med muffins bagefter. Hun skal døbes her den 15. 

Anmeld

2. juni 2014

SHERO

Selvom jeg egentlig har lavet maaange store fondnt kager hr jeg valgt ikke at lave til min datters dåb her d.,15. Jeg har valgt en kage buffe med en masse små kager i stedet. Så jeg lavet mini cupcakes, macarons og kys kager, og små stykker brownies.

synes faktisk det er blevet for meget med de fondantkager, så sjovere at lave noget andet end forventet...

så synes bestemt i kan gå kransekager, lyder lækkert!

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.