Hjælp tilstoppet tårekanal hos nyfødt

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.308 visninger
4 svar
2 synes godt om
2. juni 2014

SRP

Hej piger

min søn er 5 dage og har tilstoppet tårekanaler i øjnene. De er blanke og våde med hvidligt let gulligt snask, som tørrer ind. Er næsten sikker på det ikke er betændelse. Ingen rødmen osv.

hvsd skal jeg gøre? Er det bare saltvand.

Læste det kan tage et år før det er væk!!! Ej det synes jeg er synd, hvis der går så lang tid.

Hvad er jeres erfaringer?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

MKBP

Profilbillede for MKBP
SRP skriver:

Hej piger

min søn er 5 dage og har tilstoppet tårekanaler i øjnene. De er blanke og våde med hvidligt let gulligt snask, som tørrer ind. Er næsten sikker på det ikke er betændelse. Ingen rødmen osv.

Læste det kan tage et år før det er væk!!! Ej det synes jeg er synd, hvis der går så lang tid.

Giv lægen et kald - de har styr på hvad du kan/skal gøre 

//Mette

Anmeld

2. juni 2014

ømor34

Hej! Hvis det bare er en tilstoppes tårekanal så brug saltvand og tør det væk med vat. Man skal tørre fra øjenkrog og så ud. Jeg bruger de der vatrundeller. En til hvert øje. Det var det vi fik at vide af en jordemor.
Da min søn havde det gik det væk efter et par uger ved denne behandling så det behøver altså ikke at tage et år. Vh mor 34

Anmeld

2. juni 2014

mommy1991

Hej piger

Leander havde også meget stoppede tårekanaler i starten, vi tørrede ham uendeligt mange gange (=hver gang der var det mindste snask) med vatrondeller og saltvand.. Jeg frygtede også at det ville tage måneder, men han var allerede ovre det da han var en måneds tid

Anmeld

2. juni 2014

Clisolka

SRP skriver:

Hej piger

Begge mine børn har også haft det da de var helt nyfødte. Det varede et par uger, så var det væk igen  Jeg tørrede dem godt 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.