at dele legetøjet

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

309 visninger
4 svar
0 synes godt om
13. august 2009

finkedinke

Jer der har flere børn, hvordan er jeres regler derhjemme for at dele legetøjet?

Jeg spekulerer på at ændre vores regler og vil da lige høre hvordan i andre griber det an.

Berith

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

13. august 2009

Sweet1978

Jamen her er alt som hovedregel tilgængeligt for begge, for de leger mest i stuen hvor det der er sikkert for Danielle at lege med befinder sig. Meget af det har hun jo arvet fra Nadia som hun blev stor nok til det og Nadia omvendt voksede lidt fra det og det er blevet accepteret ok (altså selvom Nadia kunne opfatte det som hendes! legetøj går det fint) Nadia har så sit værelse med "hendes" ting. Der må hun gå ind hvis hun vil lege med noget i fred og det ved hun og det fungerer.

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Her er der jo lidt aldersforskel....12,6 og 3 år...og der er selvfølgelig ting som de gerne vil have for dem selv og det skal så bare være inde på deres værelser og så må man spørge om det er ok at lege med det og det synes jeg er fint...det er jo gaver de har fået og ting de selv har købt.
Udenfor er det bare fælles legetøj, men der er der selvfølgelig deres egne cykler osv...
Men altså, vi taler lige om det hvis de står og hyler at det er deres og så når vi til enighed...så det er bandet her...alt efter hvad det er og hvordan situationen lige er.
knus..

Anmeld

13. august 2009

babyboy

Hos os er det fælles.

Den der leger med tingen "ejer" den.

Hvis man vil lege med det den anden leger med spørger man om man må få det.

Hvis den anden siger "nej" så må man vente. Heldigvis får man ligeså tit "ja" som "nej".

Ellers må man bytte, dvs. finde noget man ved er i høj kurs hos den anden, og se om han vil bytte.

(Man skal bare passe på ikke at slippe det man bytter med først, da man risikerer at den anden så har 2 ting).

Vi har meget få konflikter over legeting.

Der er selvfølgelig ting der er personlige f.ex. sutteklude.

Mht. gaver så deles de også.

Mine børn er små - 2 og 3 år.

Anmeld

13. august 2009

DK

Uha, det kommer altså an på så meget. Her har Kirstine sin "DUKKE" og hun ELSKER altså bare den dukke. Det er hendes barn, og hun putter, pusler og passer og elsker den. Og så synes jeg helt ærligt det er helt okay, at hun ikke vil låne den ud, når hendes vilde kusine er på besøg. Tilgengæld så låner hun også med glæde alt det andet af sit legetøj ud, så det er ikke fordi hun bare generelt er besidderisk.
Men jeg synes det er okay at hun med visse, for hende, vigtige ting og siger "nej, jeg ejer dem og passer på dem, og jeg vil ikke låne dem ud".

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.