Kan man mærke?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

5.517 visninger
17 svar
1 synes godt om
2. juni 2014

Anonym trådstarter

Kan man mærke livmoderen oppe i skeden, under graviditet? Hvis ja, hvor langt skal man så ca være for at kunne mærke den? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

2. juni 2014

Sniks86

Jeg har altid kunne mærke den, men jeg er også sådan en der piller, roder og rager jævnligt (hver dag). Jeg kan sagtens mærke hvordan den forandre sig i cyklussen, den bliver kuglerund og hård for derefter at blive blød udenpå men hård indeni. Nu hvor jeg er gravid føles alt trængt og hævet dernede samt blødt.

Anmeld

2. juni 2014

Anonym trådstarter

Sniks86 skriver:

Jeg har altid kunne mærke den, men jeg er også sådan en der piller, roder og rager jævnligt (hver dag). Jeg kan sagtens mærke hvordan den forandre sig i cyklussen, den bliver kuglerund og hård for derefter at blive blød udenpå men hård indeni. Nu hvor jeg er gravid føles alt trængt og hævet dernede samt blødt.

Kan mærke sådan en form for kugle, ca en fingeraftryk længde oppe, er det den?  

Anmeld

2. juni 2014

Anonym trådstarter

Anonym skriver:

Kan mærke sådan en form for kugle, ca en fingeraftryk længde oppe, er det den?  

Fingers*

Anmeld

2. juni 2014

Chellie

Hvis kuglen er ca 2 cm i bredden, er det din livmoderhals  

Anmeld

2. juni 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Hvis kuglen er ca 2 cm i bredden, er det din livmoderhals  

Den føles ca dobbelt størrelse af min finger, så det er det.

men kan man mærke den i starten af gravidtet? Jeg har aldrig mærket den før. Den er lidt øm at støde på når vi har sex. 

Anmeld

2. juni 2014

Chellie

Jeg har altid kunnet mærke min, men nogen gange er den nemmere at nå end andre. Den flytter sig jo under cyklus, og ændrer også blødhed/hårdhed, og lige omkring ægløsning kan man (hvis man ved, hvad man leder efter), mærke at den er en anelse mere åben end normalt.. :-)

Lur mig, om ikke graviditeten er årsagen til, at den har flyttet sig så meget, at du kan mærke den nu, hvor du ikke har lagt mærke til den før :-)

Selve livmoderen er i øvrigt på størrelse med en knyttet næve, under normale omstændigheder :-)

Anmeld

2. juni 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Jeg har altid kunnet mærke min, men nogen gange er den nemmere at nå end andre. Den flytter sig jo under cyklus, og ændrer også blødhed/hårdhed, og lige omkring ægløsning kan man (hvis man ved, hvad man leder efter), mærke at den er en anelse mere åben end normalt.. :-)

Lur mig, om ikke graviditeten er årsagen til, at den har flyttet sig så meget, at du kan mærke den nu, hvor du ikke har lagt mærke til den før :-)

Selve livmoderen er i øvrigt på størrelse med en knyttet næve, under normale omstændigheder :-)

Jeg kan mærke den under sex, da min kæreste næsten ikke kan komme op uden at støde på den, og det har jeg aldrig prøvet før. 

Men oven i det, så er jeg begyndt at sove dårligt, meget oppustet især om aftenen, spændt i underliv og babser. Mine nippel har jeg haft så sindsyg ondt i, som jeg heller aldrig har prøvet, bare det at ha bh på, av av. Og jeg har overhovedet ikke tænkt graviditet, selv om jeg har haft symptomer, tanken kom først i går da jeg googlede hvad det kunne være med livmoderhalsen,  

Anmeld

2. juni 2014

Chellie

Hvor langt er du, og har du testet? 

Anmeld

2. juni 2014

Anonym trådstarter

Chellie skriver:

Hvor langt er du, og har du testet? 

Ved ikke, kan ikke helt finde ud af at tælle det  

men nej det har jeg ikke, da jeg først tænkte jeg måske var gravid i går eftermiddags 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.