hjælp mig med vægtab

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

533 visninger
9 svar
4 synes godt om
31. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej...

jeg håber i kan hjælpe mig herinde.

jeg er virkelig flov over det her men er nødtil at komme ud med det..

jeg kan simpelhen ikke spise grøntsager og frugt og salat.. 

og har aldrig kunne det.. jeg prøver og prøver men kaster op hver gang også selv om jeg ikke ved det er i maden!!!

nå men her er sagen.. jeg er kommet ind i en dårlig vane spiser chips og is hver eneste dag!!!

jeg plejre at gøre det i weekenderne men det er blevet hver eneste idag

feks min dag idag har set sådan her ud

morgenmad 

vanilje youghurt med choko musli og mandler (var hos en veninde)

middagsmad sådan en sandwich brød med 4 mini frikadeller i og ketchus.. eftermiddag en pose popcorn 

aftensmad pasta kødsovs med coctailpølser og nu har jeg lige kværnet en halv liter is   jeg ved ikke præcis hvad jeg vejer for vores vægt svinger for hver gang man står på den selv om det er lige efter hianden men et sted mellem 49 og 55 kg er 151.. for et år siden vejet jeg 44 kg...

min krop er slasket og dellet og det sidder bare rigtig grimt!! 

jeg kunne godt tænke mig at tabe måske 2-3 kg så jeg igen kan få en flot krop.. men er i tvivl hvor mange kalorier jeg må få og hvad kan jeg spise uden grøntsager salat og frugt som jo er det folk normalt taber sig på ...

jeg har en sygdom som gør jeg skal havde sukker hver dag men plejre om morgen at tage havregryn med cornflakes mælk og 1-2 tsk sukker ...

nogen der kan give nogle ideer eller ved hvor mange kalorier jeg må indtage for at tabe mig .. 

jeg starter den 9 juni da der kommer mange ting vi skal nu her og til fødselsdage osv.. 

jeg dyrker ingen motion da jeg har to meget dårlige knæ og en nerve i klemme i ryggen..

i hverdagene har jeg dog skåne praktik hvor jeg står op 2 timer om dagen ( de dage det er ok ) og går til og fra arbejde der men der er kun 700 meter hver vej..  så jeg er vel det man kalder stillesiddene når jeg intet laver når jeg kommer hjem..

jeg er 22 år 

håber der er nogle der kan give lidt tips eller andet dog trænger jeg ikke til at høre jeg skal søge hjælp omkring det med det sunde da jeg har været igennem en masse omrking det uden held så har accepteret det er sådan og lægerne kan ikke se det nogle steder det kun mig selv der kan mærke jeg ikke har nemt ved at holde vægten.. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

31. maj 2014

Anonym trådstarter

ingen ?

Anmeld

31. maj 2014

*Pingvinen*

Er det en joke??
Her er nogen, der vejer 144 kg og ikke bare 44 kg!!
Hvis det er for at forebygge livsstilssygdomme, skal du bevæge dig. Kan jo sagtens være gåture, cykling eller fx svømning. Også skær ned på mel/brød. Og Lad være med at købe alt det usunde, så det simpelthen ikke er i huset.

Anmeld

1. juni 2014

Chellie

Jeg tænker, du skal snakke med hhv. en læge og en diætist. Hvis du kaster op af alle grøntsager - også dem, du ikke ved er i maden - må du have en form for mad-allergi eller alvorlig tarm-sygdom.

Anmeld

1. juni 2014

hesøth

Anonym skriver:

Hej...

jeg håber i kan hjælpe mig herinde.

jeg er virkelig flov over det her men er nødtil at komme ud med det..

jeg kan simpelhen ikke spise grøntsager og frugt og salat.. 

og har aldrig kunne det.. jeg prøver og prøver men kaster op hver gang også selv om jeg ikke ved det er i maden!!!

nå men her er sagen.. jeg er kommet ind i en dårlig vane spiser chips og is hver eneste dag!!!

jeg plejre at gøre det i weekenderne men det er blevet hver eneste idag

feks min dag idag har set sådan her ud

morgenmad 

vanilje youghurt med choko musli og mandler (var hos en veninde)

middagsmad sådan en sandwich brød med 4 mini frikadeller i og ketchus.. eftermiddag en pose popcorn 

aftensmad pasta kødsovs med coctailpølser og nu har jeg lige kværnet en halv liter is   jeg ved ikke præcis hvad jeg vejer for vores vægt svinger for hver gang man står på den selv om det er lige efter hianden men et sted mellem 49 og 55 kg er 151.. for et år siden vejet jeg 44 kg...

min krop er slasket og dellet og det sidder bare rigtig grimt!! 

jeg kunne godt tænke mig at tabe måske 2-3 kg så jeg igen kan få en flot krop.. men er i tvivl hvor mange kalorier jeg må få og hvad kan jeg spise uden grøntsager salat og frugt som jo er det folk normalt taber sig på ...

jeg har en sygdom som gør jeg skal havde sukker hver dag men plejre om morgen at tage havregryn med cornflakes mælk og 1-2 tsk sukker ...

nogen der kan give nogle ideer eller ved hvor mange kalorier jeg må indtage for at tabe mig .. 

jeg starter den 9 juni da der kommer mange ting vi skal nu her og til fødselsdage osv.. 

jeg dyrker ingen motion da jeg har to meget dårlige knæ og en nerve i klemme i ryggen..

i hverdagene har jeg dog skåne praktik hvor jeg står op 2 timer om dagen ( de dage det er ok ) og går til og fra arbejde der men der er kun 700 meter hver vej..  så jeg er vel det man kalder stillesiddene når jeg intet laver når jeg kommer hjem..

jeg er 22 år 

håber der er nogle der kan give lidt tips eller andet dog trænger jeg ikke til at høre jeg skal søge hjælp omkring det med det sunde da jeg har været igennem en masse omrking det uden held så har accepteret det er sådan og lægerne kan ikke se det nogle steder det kun mig selv der kan mærke jeg ikke har nemt ved at holde vægten.. 

Tænker også du skal tale med din læge om en henvisning til en diætist, der kan lave en fornuftig kostplan til dig - der også tager højde for det der extra sukker, som du nævner.

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

*Pingvinen* skriver:

Er det en joke??
Her er nogen, der vejer 144 kg og ikke bare 44 kg!!
Hvis det er for at forebygge livsstilssygdomme, skal du bevæge dig. Kan jo sagtens være gåture, cykling eller fx svømning. Også skær ned på mel/brød. Og Lad være med at købe alt det usunde, så det simpelthen ikke er i huset.

hvorfor skulle det være en joke !! jeg vejer ikke 44 kg nu.. har taget en del på og ville gerne høre om man kunne leve sundt uden grøntsager og salat!! jeg kunne aldrig drømme om at lave et indlæg uden at mene det 

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

hesøth skriver:

Tænker også du skal tale med din læge om en henvisning til en diætist, der kan lave en fornuftig kostplan til dig - der også tager højde for det der extra sukker, som du nævner.

vis man får en henvisning er det så gratis ? 

Anmeld

1. juni 2014

Hullabullabulla

Kan din manglende evne til at indtage sunde ting skyldes noget psykisk ? Er du i en nedeperiode , har du lige født eller på anden måde hormonelt påvirket?

Altså nej det er ikke muligt at leve "sundt" med alt det usunde du spiser, da selvom din vægt ikke er overdrevet høj , så har din krop ikke godt Af alt for meget fedt - du bliver det kan kalder tyndfed, da fedtet samler sig om dine organer..

Jeg tror du bliver nødt til at arbejde med din psyke, og finde ind til kernen i hvorfor grønt ikke kan komme ned.. Når du så skal starte med at spise sundt, så start med det søde-sunde, fx jordbær, vandmelon osv, og arbejd med også at få andet ned..

Pøj pøj med det..

Anmeld

1. juni 2014

hesøth

Anonym skriver:

vis man får en henvisning er det så gratis ? 

DEt ved jeg ikke, men tal da med din læge om det i første omgang. Hvis du har en sygdom, der kræver en særlig kost, så vil jeg da tro, at du kan få hjælp til det...

Anmeld

1. juni 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Kan din manglende evne til at indtage sunde ting skyldes noget psykisk ? Er du i en nedeperiode , har du lige født eller på anden måde hormonelt påvirket?

Altså nej det er ikke muligt at leve "sundt" med alt det usunde du spiser, da selvom din vægt ikke er overdrevet høj , så har din krop ikke godt Af alt for meget fedt - du bliver det kan kalder tyndfed, da fedtet samler sig om dine organer..

Jeg tror du bliver nødt til at arbejde med din psyke, og finde ind til kernen i hvorfor grønt ikke kan komme ned.. Når du så skal starte med at spise sundt, så start med det søde-sunde, fx jordbær, vandmelon osv, og arbejd med også at få andet ned..

Pøj pøj med det..

det har været sådan siden jeg begyndte at spise alm mad nej har ikke født ingen børn og frygter faktisk tanken om graviditet da jeg jo gerne ville kunne give mit barn sund næring .. 

har fået tjekket lever og hjerte osv og har heldigvis ikke fedt omkring det hele ser fint ud hvilket undre både mig og lægen.. ikke engang vitaminer mangler jeg.. 

om det handler om noget psyg så burde de læger jeg har været ved jo havde konstateret det.. men må havde fat i lægen igen igen  tak for svar 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.