Hjælp meget vigtigt !!!

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

852 visninger
10 svar
3 synes godt om
30. maj 2014

Anonym trådstarter

Hej piger

Please hjælp

Jeg arbejder et sted og jeg har været en del af firmaet 10%

Det var noget min chef sagde jeg sku underskrive hvis jeg arbejdede der

Det er er k/s firma ...

For nogle dage siden blev jeg sygemeldt af lægen på grund af stress.

Min chef har ik været glad for det så han har sendt mig pludseligt en regning på 80.000kr fordi firmaet har været i minus så jeg skal betale de penge straks

Men jeg undre mig over i alle de tre år jeg har arbejdet der har de aldrig sagt vi sku betale eller få penge mår der har været overskud eller underskud

Så hvorfor nu?

Og efter en uges tid har jeg snakket med fagforening og sat en sag igang

Min chef vælger at ikke give mig løn i denne måned ?? Fordi jeg ikke har overført 80.000kr

Hvilke rettigheder har jeg ?

Kan jeg melde det til politiet? Jeg at intet leve for ?
Kan jeg sagsøge dem og hvordan??

De har ikke ret til dette ..

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

stjernehimmel

Uhh hvis du har skrevet under på at eje 10% skal du jo os stå for 10% af minusset... men så skal du os ha 10% af overskuddet :-(

Anmeld

30. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.
Anonym skriver:

Hej piger

Please hjælp

Det er er k/s firma ...

Min chef har ik været glad for det så han har sendt mig pludseligt en regning på 80.000kr fordi firmaet har været i minus så jeg skal betale de penge straks

Men jeg undre mig over i alle de tre år jeg har arbejdet der har de aldrig sagt vi sku betale eller få penge mår der har været overskud eller underskud

Så hvorfor nu?

Min chef vælger at ikke give mig løn i denne måned ?? Fordi jeg ikke har overført 80.000kr

Jeg tror ikke politiet kan gøre noget. Du har jo selv skrevet under. 

Hvis du ejer 10% betyder det at du skal dække 10% af underskuddet og så får du oså 10% af overskuddet. 

Du må erklære dig uenig i den regning du har modtaget....så er det vel fogedretten der afgøre om du skal betale

Anmeld

30. maj 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Hej piger

Please hjælp

Det er er k/s firma ...

Så hvorfor nu?

Er du komplementar eller kommanditist?

Komplementarer hæfter personligt og solidarisk, kommanditisterne hæfter kun med indskuddet.

Uanset hvad så er det på ingen måder lovligt at han sender dig en regning på 80.000 - sådan fungerer det ikke hvis der er underskud - det skal indregnes i din personlige skat som ved et i/s, og jeg ville få fat på en revisor/advokat med det samme.

Hilsen Britt (som er revisor )

Anmeld

30. maj 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Komplementarer hæfter personligt og solidarisk, kommanditisterne hæfter kun med indskuddet.

Uanset hvad så er det på ingen måder lovligt at han sender dig en regning på 80.000 - sådan fungerer det ikke hvis der er underskud - det skal indregnes i din personlige skat som ved et i/s, og jeg ville få fat på en revisor/advokat med det samme.

Okay tak

Jeg tænkte nok der var noget galt

Hvad skal jeg gør

Det ryger til inkasso snart

Anmeld

30. maj 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Men har de ret til at ikke give mig mit løn ??

Anmeld

30. maj 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Men har de ret til at ikke give mig mit løn ??

Nej det har de aldrig ret til uanset hvad.

Tag kontakt til en advokat på mandag

Anmeld

31. maj 2014

Anonym trådstarter

Britt88 skriver:

Nej det har de aldrig ret til uanset hvad.

Tag kontakt til en advokat på mandag

Nu har min chef sagt at enten betaler jeg gælden eller siger jeg op og glemmer gælden ? ??

Det som om de truer mig med at sige op selv så de ik skal fyre mig og give mig løn i 5 mdr, da der er 5 mdrs varsel

Anmeld

31. maj 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Nu har min chef sagt at enten betaler jeg gælden eller siger jeg op og glemmer gælden ? ??

Det som om de truer mig med at sige op selv så de ik skal fyre mig og give mig løn i 5 mdr, da der er 5 mdrs varsel

Sørg for at få alt hvad din chef siger på skrift eller optag det.. Og så få fat i en advokat , og det kan kun gå for langsomt!

Den opførsel er langt fra ok, det er trusler, og det er vigtigt at du bevarer roen og får fat på juridisk hjælp..

Anmeld

31. maj 2014

Hullabullabulla

Anonym skriver:

Sørg for at få alt hvad din chef siger på skrift eller optag det.. Og så få fat i en advokat , og det kan kun gå for langsomt!

Den opførsel er langt fra ok, det er trusler, og det er vigtigt at du bevarer roen og får fat på juridisk hjælp..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.