Spørgsmål til PCO

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

384 visninger
2 svar
0 synes godt om
30. maj 2014

Anonym trådstarter

Smider lige denne tråd i håb om der sidder en enkelt eller 2 med viden om PCO.

I forbindelse med en anden tråd var jeg i gemmerne efter gamle papirer fra da vi var i behandling.

og i den forbindelse finder jeg forskellige journal oplysning bl.a på en ultralydsundersøgelse. Der står :  begge ovarier normalt store, men med typisk PCO- præg.

der stoppede jeg lige op, hvad betyder det ?? Har selv indimellem haft mistanke om jeg kunne have PCO, men ikke noget der nogensinde er blevet snakket om.

googlede lige symptomer og kan sætter x ved de fleste.

Hvordan finder man ud af om man evt har PCO ??

og er det noget man kan gøre noget ved ??

på forhånd tak for svar

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

30. maj 2014

Anonym trådstarter

30. maj 2014

Camillaal

Hejsa,

Det finder man ud af ved en indvendig scanning og blodprøver. Scanningen vil vise (såfremt man har PCO) er der er flere små cyster end normalt i æggestokken. Blodprøven kan vise om der er forhøjet testosteron (mandligt kønshormon) i blodet. 

Man kan vidst nok spise efter en bestemt PCO-kost - jeg ved ikke helt præcis hvad det går ud på, men det er der nok nogen andre i dette forum der ved en del om.  

Jeg har selv PCO (det mente man i hvert fald - det ser ikke du som om, at jeg har det mere ifølge to forskellige undersøgelser). Jeg gik hos en homeopat (alternativ behandling) i et års tid, og jeg er helt sikker på, at det har gjort udfaldet. Men ellers skal du spise sund og dyrke en masse motion - heldigt af sex hører ind under den kategori.. 

Jeg blev selv gravid i 2. cyklus men havde desværre en spontan abort i uge 8. Jeg blev gravid lige efter uden at have mens ( &nbsp og er nu i uge 7, så hos mig er der ikke problemer med fertiliteten.. Men det er vidst igen ret skiftende for PCO-piger.. 

Håber ikke du har det, men så længe du er frisk, sund og rask så har du gjort, hvad du kan! 

Håber det kunne hjælpe lidt.. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.