muligvis et dumt spørgsmål….

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

423 visninger
6 svar
1 synes godt om
28. maj 2014

Liiiine

Hej allesammen!

jeg ville bare spørge om noget som måske er lidt fjollet 
Kan man sige noget om hvor hurtigt man kan blive gravid, ud fra hvor lang tid det tog sidst? 

Jeg blev gravid i 3. forsøg sidst, er det mere eller mindre bare et tilfælde? Eller er der nogen som generelt bliver lettere gravide end andre? .. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

28. maj 2014

esioul

Liiiine skriver:

Hej allesammen!

jeg ville bare spørge om noget som måske er lidt fjollet 
Kan man sige noget om hvor hurtigt man kan blive gravid, ud fra hvor lang tid det tog sidst? 

Jeg blev gravid i 3. forsøg sidst, er det mere eller mindre bare et tilfælde? Eller er der nogen som generelt bliver lettere gravide end andre? .. 

Nej desværre.

Det er ikke en forudsætning at det går nemt 2 gang også.

Anmeld

28. maj 2014

Mor_til_3_unger

Profilbillede for Mor_til_3_unger

Nej det kan man ikke,det kan være meget forskelligt.

Hos os har det set således ud :

1.gang : I 1.forsøg

2.gang : I 2.forsøg

3.gang : I 22.forsøg

Og her 4.gang køre vi nu på 7 cyklus.

Anmeld

28. maj 2014

Løvemor10

Jeg tror det er meget forskelligt

Første gang tog det tre forsøg.

Denne gang to forsøg

Og når vi snakker antal forsøg er vi så enige om at det er antallet af cyklus'ser?

Anmeld

28. maj 2014

Liiiine

Ja 3 cyklusser 

og det var selvfølgelig ikke sådan at jeg troede at det så ville tage præcis 3 cyklusser denne gang. Men mere sådan om man kunne sige at sandsynligheden for at bruge 2, 3 eller 4 cyklusser på det er større end at bruge 12, 13 eller 14 på det. 

Ved godt at kroppen er forunderlig og at mange ting spiller ind. Første gang var ikke planlagt så har sådan en idé om at jeg kommer til at bruge lang tid før de 2 streger er der fordi jeg kommer til at tænke aaaalt for meget over det! 

Anmeld

28. maj 2014

SandraXOXO

Det tror jeg ikke.. Første gang tog det 3 mdr og anden gang tog det halvandet år her. Og tredje gang var den der i første hug :-P

Anmeld

28. maj 2014

Ciss

Der er jo nok nogen, som bliver lettere gravid end andre - men det kan også ændre sig fra gang til gang.

Jeg kender hende, som prøvede i 7 år, før de fik nr 1. Nr 2 kom uden problemer efter bare et par måneders prøving.

Så kender jeg hende, som blev gravid ved et uheld med nr 1, men som måtte prøve i over et år, før det lykkedes med nr 2.

Selv er jeg blevet gravid omtrent bare ved at ønske det begge gange, men man kan jo aldrig spå om det, for der er så mange ting, som spiller ind.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.