Hej piger
Er 39+2 (2. gangs) og er virkelig nervøs for fødslen denne gang. Har en datter på 14 måneder, så det er ikke længe siden jeg fødte sidst.
Skænkede slet ikke fødslen en tanke sidste gang. Ved ikke hvorfor, men tænkte bare at det skulle jo nok gå.
Fik forhøjet blodtryk til slut i sidste graviditet, og var indlagt til observation for svangerskabsforgiftning,som det dog heldigvis aldrig blev til.
Blev sat i gang 39+0 med en stikpille om formiddagen (var helt lukket og havde 2,5 cm livmoderhals tilbage). De blev ved med at sige der kunne gå nogle dage inden der kom skred i fødslen. Kom så retur og fik endnu en pille om eftermiddagen og nu var livmoderhalsen udslettet, stikpille men stadig lukket.
Meningen var jeg skulle sendes hjem igen, men det blev aldrig sådan. Vandet gik omkring kl. 19.00 og veerne tog til. Var på fødestuen et par timer og åbnede mig fra 4 til 10 cm på 40 minutter AV! Fik vestorm konstant uden pauser.
Jeg må indrømme, at den smerte var uudholdelig. Fik lidt lattergas, som indimellem tog toppen, men jeg kan stadig huske, hvor ondt det gjorde.
Selvfølgelig gør det ondt at føde, men puha hvor jeg har svært ved at glemme det smertehelvede, som jeg frygter jeg skal igennem igen:/ Nu er det jo ikke sikkert jeg skal igangsættes, men åh hvor jeg håber det bliver et mildere forløb denne gang, selvom alt forløb godt første gang.
Hvilke tanker har I gjort jer om jeres anden fødsel? Ting I vil gøre anderledes osv?
Anmeld