Det der med at trille og sidde selv?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

754 visninger
9 svar
3 synes godt om
25. maj 2014

Anonymo

Hejsa! 

Min datter på 11 uger triller ingen steder endnu eller prøver på noget (jo hun gjorde da hun var et par timer gammel hvor hun trille rundt som en ping pong bold i medvind - det er så åbenbart stoppet efter hun har fået lidt flomme) 

Men jeg har lagt mærke til, at hun prøver på at sidde op selv? Det ser utroligt sjovt ud men du godeste hvor hun kæmper med det og hun bliver så ked af det når hun ikke kan, det startede i sidste uge. Hun tager fat i luften og laver noget der minder om små mavebøjninger 

Burde hun ikke trille eller i hvert fald bare prøve på det før hun begynder at sidde sig op? 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

25. maj 2014

BigHope13

Norit skriver:

Hejsa! 

Min datter på 11 uger triller ingen steder endnu eller prøver på noget (jo hun gjorde da hun var et par timer gammel hvor hun trille rundt som en ping pong bold i medvind - det er så åbenbart stoppet efter hun har fået lidt flomme) 

Men jeg har lagt mærke til, at hun prøver på at sidde op selv? Det ser utroligt sjovt ud men du godeste hvor hun kæmper med det og hun bliver så ked af det når hun ikke kan, det startede i sidste uge. Hun tager fat i luften og laver noget der minder om små mavebøjninger 

Burde hun ikke trille eller i hvert fald bare prøve på det før hun begynder at sidde sig op? 

det gjorde thor også rigtig rigtig meget da han var mindre, gør det også nu men det stadig ikke lykkedes ham at komme op han er 6½ mdr nu.

synes jeg har hørt at de kravler først og så kan de fra kravlestilling selv komme op og sidde, men ja som sagt kun noget jeg har hørt

Anmeld

25. maj 2014

Anonymo

BigHope13 skriver:

det gjorde thor også rigtig rigtig meget da han var mindre, gør det også nu men det stadig ikke lykkedes ham at komme op han er 6½ mdr nu.

synes jeg har hørt at de kravler først og så kan de fra kravlestilling selv komme op og sidde, men ja som sagt kun noget jeg har hørt

Hehe, nå okay. Tænkte også det var lige ambitiøst nok 

Anmeld

25. maj 2014

Victoria2013

Norit skriver:

Hejsa! 

Du kan jo hjælpe hende lidt ved at tage hendes hænder og lade hende hjælpe med at trække sig op og sidde - den øvelse styrker også nakke og ryg og er rigtig god

Vil så sige at min pige ikke trillede før hun var 6 mdr og det var fra ryg til mave. Det er først nu hun er blevet mobil at hun også triller den anden vej (hun er 11½ mdr nu). Hun kan endnu ikke sætte sig op direkte fra rygliggende stilling, men trille om på maven og så kan hun skubbe sig op og sidde

Men husk børn er forskellige. Jeg læste også i en bog at børn kunne trille fra de var 8-12 uger og troede min datter var vildt bagud. Men hun har altså bare sin egen udvikling og det har alle børn vist

Anmeld

25. maj 2014

Matuk

Kan ikke huske hvornår Adam begyndte at trille, men det med at komme op og sidde selv kom først efter, at han begyndte at møve sig fremad. Det gjorde han lige, da han blev 7 mdr. 

Adam lagde også an til at ville op med de der sjove mavebøjninger, men det lykkedes ham aldrig på den måde. 

Anmeld

26. maj 2014

Anonymo

Victoria2013 skriver:

Du kan jo hjælpe hende lidt ved at tage hendes hænder og lade hende hjælpe med at trække sig op og sidde - den øvelse styrker også nakke og ryg og er rigtig god

Vil så sige at min pige ikke trillede før hun var 6 mdr og det var fra ryg til mave. Det er først nu hun er blevet mobil at hun også triller den anden vej (hun er 11½ mdr nu). Hun kan endnu ikke sætte sig op direkte fra rygliggende stilling, men trille om på maven og så kan hun skubbe sig op og sidde

Men husk børn er forskellige. Jeg læste også i en bog at børn kunne trille fra de var 8-12 uger og troede min datter var vildt bagud. Men hun har altså bare sin egen udvikling og det har alle børn vist

Det gør jeg også og det syntes hun også er rigtig sjov, hun bliver bare så ked af det når jeg så lægger hende ned igen 

Ja det sagde min sp. også men syntes bare hun snakkede om at de trillede før de begyndte på noget andet 

Anmeld

26. maj 2014

Lililili

Hvis hun kun er 11 uger, så det bare at vente med tålmodighed. Ud fra "vores børn" siges der: rulle fra mave til ryg, ca. 4 måneder. Rulle fra ryg til mave ca. 6 måneder. Sidde selv ca. 7-9 måneder. Så det skal nok komme. Men super godt at træne med barnet. ( og så det selvfølgelig forskelligt fra barn til barn)

Anmeld

27. maj 2014

Anonymo

LiLyKa skriver:

Hvis hun kun er 11 uger, så det bare at vente med tålmodighed. Ud fra "vores børn" siges der: rulle fra mave til ryg, ca. 4 måneder. Rulle fra ryg til mave ca. 6 måneder. Sidde selv ca. 7-9 måneder. Så det skal nok komme. Men super godt at træne med barnet. ( og så det selvfølgelig forskelligt fra barn til barn)

Nå okay, hvor læser du det?  Ja, må vente lidt endnu hehe - det ligner bare hun er på vej op når hun laver små mavebøjninger 

Anmeld

27. maj 2014

Mor11

Profilbillede for Mor11

Hehe. JEG kan ikk engang komme op og sidde fra rygliggende position bare ved hjælp af mavemuskler  Og det kan min 2,5 årige heller ikke. Det kræver hjælp fra armene

tror ikke du skal forvente at det er den vej hun kommer op og sidde først. Det er som regel noget med kravleposition og så skubbe benene ind under sig.  

Anmeld

27. maj 2014

Lililili

Nå okay, hvor læser du det?  Ja, må vente lidt endnu hehe - det ligner bare hun er på vej op når hun laver små mavebøjninger 

De nævnte aldre er fra magasinet "vores børn". Men du kan også bare google, så kan du se hvad de kan hvornår. Ca. selvfølgelig. Men det skal nok komme alt sammen, og hun kan jo sagtens være en stærk lille pige, derfor hun allerede prøver. 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.