Norit skriver:
Hejsa! 
Min datter på 11 uger triller ingen steder endnu eller prøver på noget (jo hun gjorde da hun var et par timer gammel hvor hun trille rundt som en ping pong bold i medvind - det er så åbenbart stoppet efter hun har fået lidt flomme) 

Men jeg har lagt mærke til, at hun prøver på at sidde op selv? Det ser utroligt sjovt ud men du godeste hvor hun kæmper med det og hun bliver så ked af det når hun ikke kan, det startede i sidste uge. Hun tager fat i luften og laver noget der minder om små mavebøjninger 
Burde hun ikke trille eller i hvert fald bare prøve på det før hun begynder at sidde sig op? 
Du kan jo hjælpe hende lidt ved at tage hendes hænder og lade hende hjælpe med at trække sig op og sidde - den øvelse styrker også nakke og ryg og er rigtig god 
Vil så sige at min pige ikke trillede før hun var 6 mdr og det var fra ryg til mave. Det er først nu hun er blevet mobil at hun også triller den anden vej (hun er 11½ mdr nu). Hun kan endnu ikke sætte sig op direkte fra rygliggende stilling, men trille om på maven og så kan hun skubbe sig op og sidde 
Men husk børn er forskellige. Jeg læste også i en bog at børn kunne trille fra de var 8-12 uger og troede min datter var vildt bagud. Men hun har altså bare sin egen udvikling og det har alle børn vist 
Anmeld