At låne penge, når man er på kontanthjælp?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.442 visninger
8 svar
3 synes godt om
24. maj 2014

Anonym trådstarter

Jeg bliver nødt til at flytte. Jeg er på kh, men da min økonomi er god kan kommunen ikke hjælpe mig, hvilket er helt iorden. Men her tænker jeg så, at det vil banken gerne (har deres svar på mail) jubiii, men så snart de sætter 12000 ind på min konto, som er det jeg mangler til lidt indskud og flyttebil, får jeg så at vide jeg skal leve for dem? For så er jeg jo ligevidt og stadig på røven og kan ikke flytte.

Andre der har prøvet det? Kan man virkelig kun flytte på kontanthjælp hvis man er så dårligt stillet at de betaler? For det er da en dårlig fidus så.

Er lige ano da jeg ikke vil ha totalt slag for at være på kontanthjælp.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

24. maj 2014

Patriark

Anonym skriver:

Jeg bliver nødt til at flytte. Jeg er på kh, men da min økonomi er god kan kommunen ikke hjælpe mig, hvilket er helt iorden. Men her tænker jeg så, at det vil banken gerne (har deres svar på mail) jubiii, men så snart de sætter 12000 ind på min konto, som er det jeg mangler til lidt indskud og flyttebil, får jeg så at vide jeg skal leve for dem? For så er jeg jo ligevidt og stadig på røven og kan ikke flytte.

Andre der har prøvet det? Kan man virkelig kun flytte på kontanthjælp hvis man er så dårligt stillet at de betaler? For det er da en dårlig fidus så.

Umiddelbart bliver det vel regnet for formue, hvorfor du skal "leve" af den.

Anmeld

24. maj 2014

SHERO

Ved det faktisk ikke, men tror ikke lån bliver betegnet som indkomst.. Ellers må du gøre så de lånte penge går ind på den konto til den bolig du skal leje, og ikke ind på din egen.,men jeg ville nok ringe og høre kommunen hvad de siger...

Anmeld

24. maj 2014

B&J

et lån er ikke en del af din indkomst eller formue. da det er et LÅN lige som hvis man har bil og man betaler af på den ..

du må også eje et hus hvis du er på KH. så længe man jo ikke har købt det fuldt ud hvis du forstår så FLYT

Anmeld

24. maj 2014

Anonym trådstarter

B&J skriver:

et lån er ikke en del af din indkomst eller formue. da det er et LÅN lige som hvis man har bil og man betaler af på den ..

du må også eje et hus hvis du er på KH. så længe man jo ikke har købt det fuldt ud hvis du forstår så FLYT

Har du selv prøvet? :-D
Læste nemlig desværre et sted at et lån i bil og hus ikke var penge mellem hænderne og derfor ok, hvorimod et alm lån bliver udbetalt til ens konto og er penge mellem hænderne og dem skal man leve af :-S
Det er jo umuligt at flytte på kh så? jeg kan ikke låne af kommunen fordi min økonomi (heldigvis) er for god, jeg må ikke spare op for så skal jeg leve af dem og må heller ikke låne. Problemet er bare at jeg ender som hjemløs da lejemålet her snart udløber.

Anmeld

24. maj 2014

B&J

Anonym skriver:

Har du selv prøvet? :-D
Læste nemlig desværre et sted at et lån i bil og hus ikke var penge mellem hænderne og derfor ok, hvorimod et alm lån bliver udbetalt til ens konto og er penge mellem hænderne og dem skal man leve af :-S
Det er jo umuligt at flytte på kh så? jeg kan ikke låne af kommunen fordi min økonomi (heldigvis) er for god, jeg må ikke spare op for så skal jeg leve af dem og må heller ikke låne. Problemet er bare at jeg ender som hjemløs da lejemålet her snart udløber.

ja jeg har været på KH i mange mange år og jeg spurgte nemlig dengang

og det er 1år siden jeg er kommet ud af kontanthjælpen.

og jeg har flyttet på en kontanthjælp hvor jeg lånte penge af banken fordi pengene skulle bruges som et indskud.

opsparing kan du jo altid lave der hjemme eller få en af dine forælder til at lave en så du har en via den vej.

men ja da vi var på KH havde vi ikke de store penge overhoved

Anmeld

24. maj 2014

GUSO

Kunne du ikke få en kassekredit til at betale indskud osv med og så låne pengene efterfølgende og betale din kassekredit ?? Så ha du ikke på noget tidspunkt et stort overskud på kontoen

Anmeld

24. maj 2014

Mom2

Anonym skriver:

Ring og snak med din økonomiske sagsbehandler på ydelseskontoret, så får du et rigtigt svar og så kan du samtidig gøre dem opmærksom på, hvad pengene skal bruges til. Det ville jeg gøre

Anmeld

24. maj 2014

Jj1709

Du må gerne låne penge i banken til et indskud selvom du er på kontanthjælp, du skal bare kunne dokumentere at de er til et indskud, og det kan du jo i form af en lejekontrakt hvorpå det beløb du låner står..  

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.