Hej alle sammen
Jeg blev enlig mor i sensommeren 2013. Jeg aftalte dengang med faderen, at han ikke skulle betale til vores fire børn. Han modtager førtidspension, og for at han have plads til at få besøg af børnene, har han fået sig en stor lejlighed.
- For at han kan have råd til dette, har jeg set mig nødsaget til at give afkald på børnebidrag fra ham. ... For børnenes skyld, for de har brug for at kunne besøge deres far.
Jeg kunne dog godt bruge de penge i dagligdagen.
Er der nogen, der ved, om der findes nogen form for støtte til ham: Enten så jeg får børnebidraget andetsteds fra, eller så han betaler børnebidraget, men til gengæld for støtte til husleje el. lign. ?
(børnebidraget til 4 børn vil være ca. 5000 kr. om måneden. - han betaler i husleje godt 5500 kr., incl. forbrug. Så vidt jeg ved, - og førtidspensionen ligger vel for enlige på ca. 13.000 udbetalt om måneden)
Jeg ved godt, at han vil kunne "låne" pengene fra kommunen. Men det vil give en gæld på min. 400000 kr. i årenes løb. Hvordan skal han nogensinde kunne betale en sådan gæld af med en førtidspension? Det føler jeg heller ikke, at jeg kan tillade mig at udsætte ham for.
Jeg kan godt klare dagligdagen uden de penge, idet jeg har en udmærket middelløn og en rimelig husleje. Men det er da stramt.
Mvh. "Kornblomst"
Anmeld