mens efter kirurgisk abort?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

644 visninger
4 svar
0 synes godt om
22. maj 2014

Frk. Borup

Jeg fik foretaget en udskrabning tirsdag i forrige uge. Blødte lidt et halvt døgn efter og derefter tre dage med et par enkelte pletblødninger. Intet søndag og mandag. Fik mens smerter i tirsdags og har nu blødt som mens siden ( to dage ). Er det bare indgrebet der driller, eller kan der være en mulighed for at det reelt er mens der allerede er kommet (altså kun en uge efter)?

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

23. maj 2014

Frk. Borup

Jeg skulle være i uge 10 men fosteret var gået til i uge 6 ca. Mit hcg faldt fra 18000-12000 mandag til torsdag ugen inden indgrebet. Altså hcg 12000 for 14 dage siden, 5 dage inden indgrebet. ..

Anmeld

23. maj 2014

Mor til F

Jeg tror umiddelbart,  det er din krops efter reaktion på aborten og ikke din mens der er kommet. Dit HCG var jo også i den høje ende, og det skal nå at falde igen - i starten halverer det sig ca hver 2. dag, derefter ca.  hver 3.

Jeg har selv fået en MA i uge 9, hvor jeg fik at vide, at mit HCG skulle falde til under 10, før min krop var tilbage til udgangspunktet.  

Det tog 18 dage, efter jeg fik medicin første gang.  Fik det 2 dage i streg.

Da HCG var faldet, sagde gynækologen, at der ville gå 4-6 uger før jeg fik mens igen.

2 uger efter fik jeg æl og blev gravid (vildt, det kan lade sig gøre). Så derfor har jeg ikke haft min mens siden. 

Anmeld

23. maj 2014

Frk. Borup

BabyFreia skriver:

Jeg tror umiddelbart,  det er din krops efter reaktion på aborten og ikke din mens der er kommet. Dit HCG var jo også i den høje ende, og det skal nå at falde igen - i starten halverer det sig ca hver 2. dag, derefter ca.  hver 3.

Jeg har selv fået en MA i uge 9, hvor jeg fik at vide, at mit HCG skulle falde til under 10, før min krop var tilbage til udgangspunktet.  

Det tog 18 dage, efter jeg fik medicin første gang.  Fik det 2 dage i streg.

Da HCG var faldet, sagde gynækologen, at der ville gå 4-6 uger før jeg fik mens igen.

2 uger efter fik jeg æl og blev gravid (vildt, det kan lade sig gøre). Så derfor har jeg ikke haft min mens siden. 

Måske jeg bare skulle igang med æltests så ;-) altså du havde æl 32 dage efter MA?

Anmeld

23. maj 2014

Mor til F

Ja, min æl kom 32 dage efter min MA.

Det var det tidligste den kunne komme,  efter lægens beregning. 

Har du fået taget blodprøver efter aborten?  De fulgte nemlig mig, hver 3. dag efter MA, indtil HCG var under 10. Og 2 uger efter den var under 10 fik jeg æl.

Da dit HCG var højere end mit, kan der godt gå lidt længere tid. 

Prøv evt at høre din læge, om de kan tage en bp.

Jeg testede ikke selv efter, men kunne simpelthen mærke da æl kom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.