Fif mod tandpine?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

922 visninger
5 svar
0 synes godt om
22. maj 2014

Maja_4000

Jeg var ved tandlæge i mandags, fordi jeg havde en tand som gjorde ondt når jeg spiste koldt/varmt.. Hun lavede et lille hul og det var hurtigt overstået

Men nu har jeg bare ondt HELE tiden.. Hullet hun lavede var i overmunden og jeg har ondt både i overmunden og undermunden har bare lyst til at tude, så ondt gør det.. Ved slet ikke hvor jeg skal gøre af mig selv..

Jeg vidste godt at mine tænder er lort.. Er simpelthen for nærig til at rende til tandlægen før det gør ondt - ja, MEGA dumt.. Men nu hvor jeg er gravid har jeg blevet ved at udskyde det endnu mere, fordi jeg helst ikke vil have bedøvelse osv... Men der er ingen vej udenom

Har I nogle fifs, så jeg kan holde natten ud? Håber inderligt at tandlægen har tid til at se mig i morgen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2014

Carina:-)

Det har jeg næsten lige provet og det viste sig så atg det var pga en tand der skulle have rodbehandling- det gav smerter i hele munden  Jeg var ved tandlægen 3 gange for det kom frem hvad det var og hver gang provede de at udskifte en fyldning og bore og alligevel lige så snart bedovelsen var væk gjordet det ondt.

Her hjalp ingen ting ,selv om jeg proppede mig med ipren og panodil så jeg vil helt seriost anbefale dig enten at ringe til tandlægevagten  så du kan få gjort noget- man bliver jo vanvittig af de smerter

Foler så meget med dig 

Anmeld

22. maj 2014

Carina:-)

Og bedovelsen skal du ikke spekulere på - det er lokalt og kommer slet ikke ind og påvirker fostret 

Anmeld

22. maj 2014

Maja_4000

Carina:-) skriver:

Det har jeg næsten lige provet og det viste sig så atg det var pga en tand der skulle have rodbehandling- det gav smerter i hele munden  Jeg var ved tandlægen 3 gange for det kom frem hvad det var og hver gang provede de at udskifte en fyldning og bore og alligevel lige så snart bedovelsen var væk gjordet det ondt.

Her hjalp ingen ting ,selv om jeg proppede mig med ipren og panodil så jeg vil helt seriost anbefale dig enten at ringe til tandlægevagten  så du kan få gjort noget- man bliver jo vanvittig af de smerter

Foler så meget med dig 

Tak min tandlæge har en eller anden smerte-politik.. Så hvis man har ondt, finder de en tid.. Men har aldrig benyttet mig af det, så ved ikke hvordan det fungerer i praksis

Håber godt nok ikke at jeg skal ud i en rodbehandling.. Har kun prøvet det én gang, og det var ikke sjovt

Anmeld

22. maj 2014

Maja_4000

Carina:-) skriver:

Og bedovelsen skal du ikke spekulere på - det er lokalt og kommer slet ikke ind og påvirker fostret 

Nej, det ved jeg godt .. Blev bedøvet i mandags da jeg var der, og hun fortalte at de har to slags.. Den ene er helt ufarlig at bruge.. Men jeg kan ikke lide tanken om det alligevel

Anmeld

22. maj 2014

EnGodMor

Panodil. 

Tag en mundfuld vodka, og få det væltet rundt i munden et minuts tid, og så spyt ud. 

Det hjælper ikke så længe af gangen, men måske det kan hjælpe på dine smerter indtil du falder i søvn. 

Det hjælper med at skyde munden i vodka et minuts tid, så Gør det og   Få sovet. 

God bedring

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.