Hundehvalp, skal - skal ikke??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

512 visninger
9 svar
10 synes godt om
22. maj 2014

Rikke2404

Min kæreste og jeg har snakket længe om at få os en hund. Her på det sidste, har min kæreste snakket om det dagligt.
Men jeg er bare SÅ meget i tvivl, om det er en mulighed for os nu. Altså vi har tvillingerne på 7mdr. Og et hus i to plan, på 110 kvm. Vi har en stor gårdsplads, men ingen have. Dog rig mulighed for at komme på store græs arealer. Jeg er stadig på barsel, og min kæreste er lige blevet sygemeldt i 3 mdr.
Så som det ser ud lige nu, kunne vi få kørt nogen vaner ind, da vi begge går hjemme. Gradvist vænne den til at den senere hen skal være alene hjemme. Jeg tænker bare på pigerne, som snart kravler rundt. Jeg ville jo helst ikke til at fjerne deres legehjørne i stuen, pga hunden.
Ideen med at få den nu, var også at den voksede på med pigerne.

Kom med jeres erfaringer, gode som dårlige! :-)

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

22. maj 2014

B&J

en hund skal jo ud og gå flere gange om dagen så det er jo en god ting når i er hjemme...

men jeg må indrømme jeg syntes i skal vente for hunden venner sig til i går hjemme og den skal jo lære i ikke er hjemme hele dagen.

og ja en hundehvalp vil jo tage jeres børns legetøj fordi det er jo en hvalp men den skal igen lære hvad der er deres og dens...

men har i tænkt over hvad race det har jo også meget at sige vi har selv hund og elsker hver sek. sammen med hende lige nu putter hun ved mig mens jeg skriver

Anmeld

22. maj 2014

esioul

Rikke2404 skriver:

Min kæreste og jeg har snakket længe om at få os en hund. Her på det sidste, har min kæreste snakket om det dagligt.
Men jeg er bare SÅ meget i tvivl, om det er en mulighed for os nu. Altså vi har tvillingerne på 7mdr. Og et hus i to plan, på 110 kvm. Vi har en stor gårdsplads, men ingen have. Dog rig mulighed for at komme på store græs arealer. Jeg er stadig på barsel, og min kæreste er lige blevet sygemeldt i 3 mdr.
Så som det ser ud lige nu, kunne vi få kørt nogen vaner ind, da vi begge går hjemme. Gradvist vænne den til at den senere hen skal være alene hjemme. Jeg tænker bare på pigerne, som snart kravler rundt. Jeg ville jo helst ikke til at fjerne deres legehjørne i stuen, pga hunden.

Jeg ville ikke gøre det nu. En hund er et stort og meget tidskrævende arbejde.

Anmeld

22. maj 2014

Rikke2404

B&J skriver:

en hund skal jo ud og gå flere gange om dagen så det er jo en god ting når i er hjemme...

men jeg må indrømme jeg syntes i skal vente for hunden venner sig til i går hjemme og den skal jo lære i ikke er hjemme hele dagen.

og ja en hundehvalp vil jo tage jeres børns legetøj fordi det er jo en hvalp men den skal igen lære hvad der er deres og dens...

men har i tænkt over hvad race det har jo også meget at sige vi har selv hund og elsker hver sek. sammen med hende lige nu putter hun ved mig mens jeg skriver

Ja det er jo det.. Men mon ikke man kan lære den det, sådan gradvist? :-)
Vi vil rigtig gerne have en schæfer. Der er flere i min familie, som har den race. De er virkelig fantastiske

Anmeld

22. maj 2014

Loa

Nu fik vi godt nok vores hun først og Isabella da vores hund var ca 3 år, så selvfølgelig var han ikke hvalp eller noget men han har aldrig rørt hendes legetøj eller bamser.
Er dog enig med de andre i at det er et kæmpe arbejde, og den skal ud flere gange om dagen også selvom en af jer ikke længere går hjemme og man så skal have den og tvillingerne ud samtidig.

Men det kan jo lade sig gøre hvis man virkelig gider og ønsker det

Anmeld

22. maj 2014

LilleSmølf

Rikke2404 skriver:

Vi synes også det passer perfekt ind med en hund lige nu - men vi kan ikke sige at det samme gælder om et år eller 5, og der er jo mange ting at overveje.

Er I klar på at betale dyre regninger og vaccinationer hos dyrlægen, betale for at den bliver passet når I tager på ferie eller på at tilpasse ferien så hunden kan komme med?

Er I klar på at I skal ud at gå med den min. 3 gange om dagen, UANSET vejr og UANSET om du sidder med to syge børn og din mand ikke er hjemme?

Aktivere den flere gange om dagen, hver dag, i de næste maaaange år?

Hunde er dejlige og fantastiske og passer godt ind i familiebilledet - men kun hvis man har tænkt alle de "dårlige" ting igennem også

Held og lykke med jeres valg, uanset hvad I ender med (:

Anmeld

22. maj 2014

B&J

Rikke2404 skriver:

Ja det er jo det.. Men mon ikke man kan lære den det, sådan gradvist? :-)
Vi vil rigtig gerne have en schæfer. Der er flere i min familie, som har den race. De er virkelig fantastiske

ja det er en fantastisk hund men det er også en hund der kræver masser af motion gå ture og hundetræning og jeg ville ikke lære den det med det samme for det har en hund det bedste med

Anmeld

22. maj 2014

et-ønske

Det har jo rigtig meget at sige hvilken hunderace i har kig på

Men helt ærligt så ville jeg ikke gøre det! Vi har to, en mellem og en lille hund jeg kan føde hvornår det skal være, og jeg ville ønske vi ingen havde.... Og min mand går tur med dem begge 2-3 gange dagligt. Samt træning med dem.

Da jeg fik min datter for 8 år siden havde min ex og jeg også lige fået hund (min læges anbefaling da det kneb med at blive gravid...). Jeg gik hjemme med hunden de første 2 år af dens liv - gik naturligvis ture med den, og tog hjemmefra nogle gange i løbet af ugen. Hunden som bor ved min ex idag, er nu 10 år gammel - han kan stadig ikke lide at være alene hjemme han er med ex på job, og ellers med i boxen i bilen hvis det er muligt. Hvis man efterlader ham tisser han på gulvet et bestemt sted, og naboer klager over at han hyler

Så jeg tænker det er misforstået hundeomsorg at gå hjemme ved en hvalp.
Jeg ville vente til pigerne er lidt større

Anmeld

22. maj 2014

Mor til Ella

Rikke2404 skriver:

Kan kun sige at jeg synes det har været max hårdt at have hund og lille barn sammen, og det er på trods af at vores hund var 5 år og rigtig godt opdraget

Og så synes jeg personligt ikke man skal anskaffe sig hund hvis man ikke har tid og overskud til at gå ture HVER dag, og gå til hundetræning en gang om ugen.

Jeg gik til træning de første 3 år med vores boxer, og det vil jeg mene en schæfer også har behov for, det har været al tiden vær, men ville aldrig have haft tid og overskuddet til det med små børn.

Nu er Kessler så gammel at hvis bare han får sine 2-3 ture, så passer han jo stort set sig selv, han er altid i haven når vi er hjemme, han er aldrig løbet væk ( er ikke kastreret).

Noget helt andet er hvor mange timer skal den være alene, når den tid kommer? Nu er jeg så priviligeret at jeg kan have min med på arbejde, men det er jo klart at hvis en hund har været alene 8 timer så skal det sørme ske en masse efte arbejde

Anmeld

22. maj 2014

Rockertand

Rikke2404 skriver:

- er simpelthen nødt til at tilføje:
Rengøring! Vi havde allerede hund, da vi blev forældre - vi har støvsuget 2 gange dagligt, men til trods for det kunne man tit tage en kravlebaby op, der havde hundehår i et langt spor henad maven eller hundehår blandet med savl...og så er der jo også allergi-risiko.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.