Rikke2404 skriver:
Min kæreste og jeg har snakket længe om at få os en hund. Her på det sidste, har min kæreste snakket om det dagligt.
Men jeg er bare SÅ meget i tvivl, om det er en mulighed for os nu. Altså vi har tvillingerne på 7mdr. Og et hus i to plan, på 110 kvm. Vi har en stor gårdsplads, men ingen have. Dog rig mulighed for at komme på store græs arealer. Jeg er stadig på barsel, og min kæreste er lige blevet sygemeldt i 3 mdr.
Så som det ser ud lige nu, kunne vi få kørt nogen vaner ind, da vi begge går hjemme. Gradvist vænne den til at den senere hen skal være alene hjemme. Jeg tænker bare på pigerne, som snart kravler rundt. Jeg ville jo helst ikke til at fjerne deres legehjørne i stuen, pga hunden.
Ideen med at få den nu, var også at den voksede på med pigerne.
Kom med jeres erfaringer, gode som dårlige! :-)
Kan kun sige at jeg synes det har været max hårdt at have hund og lille barn sammen, og det er på trods af at vores hund var 5 år og rigtig godt opdraget

Og så synes jeg personligt ikke man skal anskaffe sig hund hvis man ikke har tid og overskud til at gå ture HVER dag, og gå til hundetræning en gang om ugen.
Jeg gik til træning de første 3 år med vores boxer, og det vil jeg mene en schæfer også har behov for, det har været al tiden vær, men ville aldrig have haft tid og overskuddet til det med små børn.
Nu er Kessler så gammel at hvis bare han får sine 2-3 ture, så passer han jo stort set sig selv, han er altid i haven når vi er hjemme, han er aldrig løbet væk ( er ikke kastreret).
Noget helt andet er hvor mange timer skal den være alene, når den tid kommer? Nu er jeg så priviligeret at jeg kan have min med på arbejde, men det er jo klart at hvis en hund har været alene 8 timer så skal det sørme ske en masse efte arbejde
Anmeld