Hvor mange børn får man gratis hjælp til?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

686 visninger
8 svar
1 synes godt om
21. maj 2014

Anonym trådstarter

Godaften

Ja som overskriften lyder: hvor man børn får man hjælp til af de offentlige? Hvis man ikke selv kan.

(Vedhæft gerne link)

Er selv lige blevet videre henvist fra gynækologisk afdeling, til videre behandling.

Også har jeg "diskuteret" med en veninde hvor mange forsøg man får betalt. Om man kun får det første eller om det først er hvis man vil have nummer tre - så man kan få to børn, på det offentliges "regning". 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

tarkoflen

Hvis du bliver sammen med den samme mand, så har du ret til op til tre IVF forsøg, og bliver du ikke gravid er resten for egen regning, der kan dog være nogle omstændigheder der gør, at du får to ekstra forsøg.

Hvis der er tale om IUI er der vist nok en anden sag, men det er jeg ikke inde i, da det ikke er en mulighed for os.

Hvis du derimod skifter manden ud med jævne mellemrum, kan du blive ved med at få hjælp til børn. Det tæller nemlig kun hvis man ikke har fælles børn

Anmeld

21. maj 2014

esioul

Anonym skriver:

Godaften

Ja som overskriften lyder: hvor man børn får man hjælp til af de offentlige? Hvis man ikke selv kan.

(Vedhæft gerne link)

Er selv lige blevet videre henvist fra gynækologisk afdeling, til videre behandling.

Også har jeg "diskuteret" med en veninde hvor mange forsøg man får betalt. Om man kun får det første eller om det først er hvis man vil have nummer tre - så man kan få to børn, på det offentliges "regning". 

med partnerens sæd har vi 3 insemineringer + 3 reagensglas (ivf). Derudover fryseæg hvis der er nogle af dem.

Anmeld

21. maj 2014

et-ønske

Vi ville ved det off have fået 3 IUI forsøg. Nu blev vi gravide i første, venter tvillinger og skal ikke have flere
Hvis vi ville have flere ville vi via det off kunne få 3 IUI forsøg mere. Lykkedes det ikke med de 3 IUI ville vi ryge videre til det private, og ivf - og så ville det være for egen regning da vi har børn sammen

Ivf mv kender jeg ikke så meget til.

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

Vi har en fælles bekendt. Som har et barn, hvor hun blev gravid på naturligvis. Nu ville de gerne have et mere (samme mand), men det vil ikke lykkes, efter ca. to års kamp.

Kan de få hjælp fra det offentlige? Når de har et barn sammen i forvejen. 

Anmeld

22. maj 2014

Flomse

Jeg stod i samme situation og fik hjælp til nr. 2, dog kun insemination. Skulle vi i gang med reagens var det for egen regning.

Var igennem 2 forsøg og holdt så pause pga flytning, men stadig på hormoner og så lykkedes det

Anmeld

22. maj 2014

Janey

Profilbillede for Janey

Det er ikke muligt at svare på, hvor mange børn man får gratis hjælp til, da man i behandlingsverdenen får et vist antal forsøg gratis uafhængigt af, om det lykkes at blive gravid ved disse forsøg. Bliver du ikke gravid ved disse forsøg, er det egenbetaling selv om, I ikke har fælles børn.

Som jeg har forstået det, og som andre også skriver, har I ikke fælles børn får i tre insemineringsforsøg og 3 reagensglasforsøg gratis. Medicin er der vist egenbetaling på op til et vist beløb.

Når I så har et fælles barn, kan man få 3 gratis insemineringsforsøg, men kræver det reagensglasforsøg at få barn nr. 2, så er der egenbetaling. Min veninde og hendes mand har lige betalt kr. 48.000 for 3 forsøg og herudover er der en del betaling til medicin.

Anmeld

22. maj 2014

Janey

Profilbillede for Janey
Anonym skriver:

Vi har en fælles bekendt. Som har et barn, hvor hun blev gravid på naturligvis. Nu ville de gerne have et mere (samme mand), men det vil ikke lykkes, efter ca. to års kamp.

Kan de få hjælp fra det offentlige? Når de har et barn sammen i forvejen. 

De kan kun få gratis hjælp til inseminering. Skal der mere til, er det for egen regning.

Anmeld

22. maj 2014

Anonym trådstarter

Okay tak for svar

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.