Derfor kan varm bil være dødsfælde for børn og dyr

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.189 visninger
3 svar
1 synes godt om
21. maj 2014

Baby.dk

Fra Avisen.dk

De varme dage med høj sol kan hurtigt lave din bil om til en dødsfælde for både dine børn og dyr. Se bare denne video, der viser hvor galt det kan gå.

Med sommervejret følger også risikoen for meget varme biler, som faktisk bliver varmere end man lige forestiller sig.

I videoen herunder kan du se hvor galt det kan gå, og det er vigtigt at vide, at temperaturen i bilen på blot få timer kan nå meget højt op.

På en god, dansk sommerdag kan der i bilen på blot fire timer nås en temperatur på over 80 grader, og allerede efter et kvarter risikerer man, at centralnervesystemet bliver påvirket. Så det er alvorligt.

Læs resten

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Bshizzle

PUH!!!! 

Jeg har set den video tidligere og fået baggrunds historien! 

Jeg fik SÅ ondt i maven og fik faktisk tåre i øjenene af at se den OG tænke på den!! 

Havde så ondt i flere dage efter... 

Lader AlDRIG mine børn sidde i bilen på en varm sommerdag alene i længere tid! (Gør kun hvis jeg lige løber ind på tanken eller den slags.. Men hurtig kommer ud.. Hvor vinduet ER nede!!). 

Men Puh.. Tør ikke se den video igen!! 

Anmeld

23. maj 2014

Anonymo

JulieE skriver:

Fra Avisen.dk

De varme dage med høj sol kan hurtigt lave din bil om til en dødsfælde for både dine børn og dyr. Se bare denne video, der viser hvor galt det kan gå.

Med sommervejret følger også risikoen for meget varme biler, som faktisk bliver varmere end man lige forestiller sig.

I videoen herunder kan du se hvor galt det kan gå, og det er vigtigt at vide, at temperaturen i bilen på blot få timer kan nå meget højt op.

På en god, dansk sommerdag kan der i bilen på blot fire timer nås en temperatur på over 80 grader, og allerede efter et kvarter risikerer man, at centralnervesystemet bliver påvirket. Så det er alvorligt.

Læs resten

Føj for fanden hvor fik jeg ondt i maven, men det undre mig at der faktisk er nogen der gør det 

Anmeld

23. maj 2014

lineog4

Så fik jeg dagens tudetur og giver lige mine børn et ekstra kram.
Puha har stået der med alle der løb, ambulance og panik....

Jeg tør ikke lade mine børn blive i bilen bare et sekund (min mand tør) men det er ikke kun varmen, det er også hvad om nogen kørte ind i den eller.... Skal der ske dem noget så skal jeg være med....

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.