udebleven ægløsning

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

2.401 visninger
5 svar
0 synes godt om
21. maj 2014

maak

Hej piger!

Ved i om det er "normalt" at en ægløsning udebliver i en enkelt cyklus? 

Har de sidste 3 cyklusser efter min operation kunne få fine positive tests på CD 13-14, men ikke i denne måned 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

SDD

Profilbillede for SDD
Mor til to piger, fra ‘14 og ‘20

Øh det er ikke mig bekendt. Jeg har altid fået af vide at man har altid ægløsning inden mens. Og at man (ca!) for mens. 14 dage efter æl.

Det var lidt den måde jeg brugte til at regne ud at jeg snart fik min mens. Efter p-p. stop gik der nogle måneder hvor jeg ikke havde mens. Men så mærkede jeg den velkendte stikken og jagen som ved æl. Og ganske rigtigt 14 dage efter fik jeg den.

Har du fået mens? For ellers kan det jo bare være at din cyklus er anderledes denne gang? Med sen æl?

Anmeld

21. maj 2014

maak

SDD skriver:

Øh det er ikke mig bekendt. Jeg har altid fået af vide at man har altid ægløsning inden mens. Og at man (ca!) for mens. 14 dage efter æl.

Det var lidt den måde jeg brugte til at regne ud at jeg snart fik min mens. Efter p-p. stop gik der nogle måneder hvor jeg ikke havde mens. Men så mærkede jeg den velkendte stikken og jagen som ved æl. Og ganske rigtigt 14 dage efter fik jeg den.

Har du fået mens? For ellers kan det jo bare være at din cyklus er anderledes denne gang? Med sen æl?

Okay - tak for dit svar

Nej har ikke fået mens, så det kan selvfølgelig være at min ÆL er lidt sen på den i denne omgang. Det har bare været virkelig præcist de sidse cyklusser.

Jeg har kun en enkelt æggestok skal det lige siges, jeg ved ikke om det kan påvirke noget, men normalt skiftes de jo til at frigive æg

Nå men jeg må jo bare vente og se, og ellers skal jeg til lægen på fredag, så kan jeg også lige spørge hende til råds

Anmeld

21. maj 2014

Rockertand

maak skriver:

Hej piger!

Ved i om det er "normalt" at en ægløsning udebliver i en enkelt cyklus? 

Har de sidste 3 cyklusser efter min operation kunne få fine positive tests på CD 13-14, men ikke i denne måned 

Ja, det er normalt, mange kvinder oplever det 1-2 gange om året.

Anmeld

21. maj 2014

Rockertand

SDD skriver:

Man kan godt få mens uden at have ægløsning, faktisk findes der kvinder, der menstruerer nogenlunde regelmæssigt uden overhovedet at have ægløsning.

Anmeld

21. maj 2014

Rockertand

maak skriver:

Okay - tak for dit svar

Nej har ikke fået mens, så det kan selvfølgelig være at min ÆL er lidt sen på den i denne omgang. Det har bare været virkelig præcist de sidse cyklusser.

Jeg har kun en enkelt æggestok skal det lige siges, jeg ved ikke om det kan påvirke noget, men normalt skiftes de jo til at frigive æg

Nå men jeg må jo bare vente og se, og ellers skal jeg til lægen på fredag, så kan jeg også lige spørge hende til råds

Efter et stykke tid vil den tilbageværende æggestok overtage den andens funktion og ægløsne næsten hver måned, så fertilitetsnedsættelsen er ikke voldsom.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.