Svært at aflevere barn i børnehaven

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

668 visninger
6 svar
2 synes godt om
21. maj 2014

RosSofi

Ja som overskriften siger. Min søn skiftede børnehave d. 1.maj fra en børnehave hvor han ikke trivedes. De første tre uger gik over alt forventning. Men idag reagerede han pludselig, han ville ikke i børnehave. Jeg måtte bære ham skrigende ind og gå fra ham skrigende. Nu har jeg ringet og han leger fint og er glad. Deres teori er, at han bare har svært ved at sige farvel.

Jeg støtter ham i hans reaktioner, for selvfølgelig er det en omvæltning, at han skal i børnehave. Men samtidig står jeg fast og forklarer, at der skal han være mens mor er på arbejde.

Synes bare det er hårdt. 

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

21. maj 2014

Masig

Rosa-Sofia skriver:

Ja som overskriften siger. Min søn skiftede børnehave d. 1.maj fra en børnehave hvor han ikke trivedes. De første tre uger gik over alt forventning. Men idag reagerede han pludselig, han ville ikke i børnehave. Jeg måtte bære ham skrigende ind og gå fra ham skrigende. Nu har jeg ringet og han leger fint og er glad. Deres teori er, at han bare har svært ved at sige farvel.

Jeg støtter ham i hans reaktioner, for selvfølgelig er det en omvæltning, at han skal i børnehave. Men samtidig står jeg fast og forklarer, at der skal han være mens mor er på arbejde.

Synes bare det er hårdt. 

Vi har verdens bedste dagpleje, og vores søn elsker hende, og plejer bare at løbe ind og lege uden at ænse, at jeg går min vej. 

Men han er også inde i en periode for tiden, hvor han er ekstremt mor-syg og ikke vil afleveres. Men så snart han kommer ind og går igang med at lege, er der intet.

Så mon ikke det bare er sådan nogle perioder de får ind imellem. Hvis det er gået rigtig godt de første tre uger, så tror jeg ikke det er fordi han ikke kan lide at være der, og især når han så leger fint kort tid efter... Tror bare det nogle gange kan være lidt øv for dem at sige farvel hvis de nu gerne vil være hos mor i en periode....

Anmeld

21. maj 2014

RosSofi

Tak i dag, ville han bare hellere til bageren og spise boller, det er måske også naturligt nok. Er bare så ked af det, når jeg har afleveret ham, men det er nok på grund af de tidligere oplevelser. 

Hvad har du gjort for at støtte din dreng i den her periode? 

Anmeld

21. maj 2014

TNBC

Rosa-Sofia skriver:

Synes bare det er hårdt. 

Det er en periode, vil jeg sige, når der ikke har været problemer de første 3uger.
Hvor jeg var sidst(Vs) var der en dreng, der lige pludselig skreg og græd, når han blev afleveret. Han var 2½, så han havde gået der noget tid, og der havde aldrig været noget. Men det forsvandt igen, og det tror jeg også det gør med din dreng.

Og han græder jo ikke længe efter at du er gået.

Anmeld

21. maj 2014

Masig

Rosa-Sofia skriver:

Tak i dag, ville han bare hellere til bageren og spise boller, det er måske også naturligt nok. Er bare så ked af det, når jeg har afleveret ham, men det er nok på grund af de tidligere oplevelser. 

Hvad har du gjort for at støtte din dreng i den her periode? 

Det kan jeg godt forstå, det er aldrig sjovt at gå fra et grædende barn...

Jamen jeg går som regel med ham ind. Normalt plejer vi bare at aflevere i entreen og sige farvel dér, men når han har de her perioder, så går jeg med ind i legestuen (eller køkkenet hvis det er tidligt og han skal spise morgenmad) og siger at nu skal han bare lege med de andre, og så bliver han lynhurtigt optaget af det og hygger sig og så kan jeg smutte uden problemer...

Og så ellers bare være rolig og afslappet og sige at jeg godt kan se han er ked, men at han skal ind og lege og hygge sig...

Anmeld

21. maj 2014

RosSofi

Masig skriver:

Det kan jeg godt forstå, det er aldrig sjovt at gå fra et grædende barn...

Jamen jeg går som regel med ham ind. Normalt plejer vi bare at aflevere i entreen og sige farvel dér, men når han har de her perioder, så går jeg med ind i legestuen (eller køkkenet hvis det er tidligt og han skal spise morgenmad) og siger at nu skal han bare lege med de andre, og så bliver han lynhurtigt optaget af det og hygger sig og så kan jeg smutte uden problemer...

Og så ellers bare være rolig og afslappet og sige at jeg godt kan se han er ked, men at han skal ind og lege og hygge sig...

Tak for jeres svar, blev ringet op af faren til drengen, der måtte bruge tid på at hente ham, fordi han legede på livet løs. Jubii :-)

Anmeld

21. maj 2014

Mumto3

Min datter skriftede børnehave i august måned. Den første måned gik godt, og så kom reaktionen. Heldigvis havde pædagogerne forberedt os på, at hun kunne godt blive ked af det, og det blev hun også.

Hun talte meget om hendes gamle børnehave og om andre børnehaver, og om man kunne skifte igen osv. Vi hørte på hende, men holdt fast i: Vi synes denne børnehave er den bedste. (Altså HUN måtte gerne synes den var dårlig, at hun hellere ville tilbage, have en anden børnehave, men søgte aldrig hendes accept af den nye børnehave, men sagde bare tydligt: Vi mener den er god).

Hun endte med at elske børnehaven, og nu her 1. maj startede hun i skole. Når vi kigger tilbage på forløbet, tænker vi at det var godt at vi skiftede børnehave, også selvom det kun var for 10 mdr, og selvom hun have en periode, hvor hun var ked af det/ usikker.

Ved ikke om du kan bruge det til noget, men det er vores historie.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.