Andre med udsendte familiemedlemmer ???

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

282 visninger
4 svar
0 synes godt om
12. august 2009

82Miraklet

Jeg sendte den 31. Juli min søster afsted til Afghanistan som soldat i 6 mdr.... og som pårørende syntes jeg ikke der skal meget  til før man stopper op og lytter godt og konstant sidder på nåle...

Igår blev 4 soldater såret fra samme gruppe som min søster er med på.. og da telefonen ringede om eftermiddagen med besked om at min søster var ok... ja der kunne man ikke andet end græde lettet op, men realiteten og alvoren i det hele er sgu næsten ikke til at rumme...

Andre med samme følelse/oplevelse... ???

Knus en bekymret Storesøster der lige havde brug for at lukke lidt op....

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

DK

Jeg har haft en venindes kæreste/far til hendes barn, som var afsted. Og selv om jeg ikke engang er i familie, så kan jeg godt huske hvordan det var at være ekstra obs på nyhederne, og ringe til hende hvis jeg hørte noget, og bare være bekymret.

Det er en super hård tid for alle pårørende til dem der er afsted!! Heldigvis går de 6 mdr. hurtigere, end man tror lige når de er blevet sendt afsted!!!

Prøv at planlægge noget i to skal sammen når hun kommer hjem. Du kan evt. sende en email til hende med billeder, hvor i skal spise hvad i skal have, hvornår det er. osv. Så har i begge noget at glæde jer til og se frem til, og hun bliver sikkert super glad for at du (naturligvis) savner og tænker på hende!!

KÆMPE krammer til dig

Anmeld

12. august 2009

BinaMor

min lillebror bliver snart sendt afsted og jeg er allerede bange. bange for hvad han oplever. bange for hvad han ser. bange for hvor meget det ændre ham. han er en følsom knægt. jeg ved han ikke kan holde til det.
øvøvøvøvøv... stoooort kram herfra

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Stakkels dig...må være hårdt at have det som du har...

Min svorger var afsted og jeg spekulerede ikke to sek. på det....det må jeg indrømme, men det er nu nok bare fordi det var ham....og så er det j hans eget valg og det har jeg nok mere end svært ved at forstå, så jeg er sådan lidt...hmmm....ved det.

Håber snart din søster kommer hjem og at hun måske så finder en anden levevej...

Knus til dig..

Anmeld

12. august 2009

Muffinmus

Nej.
Men har mange kollegaer der har været ude for nylig og tænker på dem tit... hver gang jeg ved der er et hold afsted hvor jeg kender folk er jeg bekymret...ved godt der ofte ikke sker noget alvorligt, men især Helmand er en svær en...der ryger nogle stykker og frygter hver gang det er en jeg kender.
Jeg har selv underskrevet papirer der siger jeg gerne vil udsendes, det skal man som soldat, ellers er det ud af vagten.
Men derfra og så til at tage afsted er der langt, har ikke lysten og håber der går længe før det er min tur.
Endnu en grund til at jeg har valgt militær kariere i Flyvevåbnet og ikke Hæren.
For det første er chancerne for krig mindre, jobsene mere varierede og flere at vælge imellem, man er ikke bare soldat. Og for det andet er det kun for 3 mdr, ikke 6.
Jeg arbejder med militær(delvist cicil) flyovervågning i både en stationær og mobil enhed.
Den mobile er relativt nyoprettet men skal her fra 2010 være udsendelses klar. Dvs når jeg kommer tilbage fra barsel igen.
Går i mit stille sind og håber udlandet ikke har brug for os lige nu, men om 1-2 år i stet for. Så er ungerne lidt større.
Endnu en fordel er at jeg så ikke skal ud på recce opgaver, kører for meget på vejene osv.
Så er glad for mit job i FLV i stedet for HÆREN
Forstår alle de tanker du har, for chancerne er der jo, de er ikke store, men de er der og det er aldrig sjovt for pårørende at vide man er afsted, uanset om det er personens valg eller ej, det gør det ikke ret meget nemmere at håndtere.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.