Gravid udenfor livmoderen?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.138 visninger
8 svar
4 synes godt om
19. maj 2014

Anonym trådstarter

Ja det hele er lidt mærkeligt, nåh for at gøre en lang historie kort. Min kæreste og jeg har prøvet på pb i laaaang tid, uden held, kun 4 bio kemiske graviditeter I de sidste 3-4 måneder har jeg haft det mærkeligt, jeg har taget 16 kg på på ca 4 måneder, det er virkelig virkelig meget for lille mig, og min kost har altid været det samme. Min mave er rigtig stor (kugle rund og hård)..alle de kilo jeg har taget på sidder KUN på maven? Jeg har aldrig kunne fordrage jordbæris, men nu elsker jeg det?? Alle omkring mig spørger mig konstant om jeg er gravid, og jeg siger selvfølgelig nej for har taget tons af tester (negativ) ..men alligevel bliver jeg usikker på en mærkelig måde. Jeg har i lang tid haft nogle "puff" ligene bobler halløj i maven. De er så kræftige at jeg kan mærke dem uden på maven Jeg ved ikke om det er mig der er blevet skør??? Mit spørgsmål er så, om jeg kan være gravid udenfor livmoderen? Kan jeg kunne måle det på en g-test hvis jeg var gravid udenfor livmoderen?? Er det overhovedet leve dygtig ? .. Håber nogle vil svare.

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

19. maj 2014

FrkGranger

Anonym skriver:

Ja det hele er lidt mærkeligt, nåh for at gøre en lang historie kort. Min kæreste og jeg har prøvet på pb i laaaang tid, uden held, kun 4 bio kemiske graviditeter I de sidste 3-4 måneder har jeg haft det mærkeligt, jeg har taget 16 kg på på ca 4 måneder, det er virkelig virkelig meget for lille mig, og min kost har altid været det samme. Min mave er rigtig stor (kugle rund og hård)..alle de kilo jeg har taget på sidder KUN på maven? Jeg har aldrig kunne fordrage jordbæris, men nu elsker jeg det?? Alle omkring mig spørger mig konstant om jeg er gravid, og jeg siger selvfølgelig nej for har taget tons af tester (negativ) ..men alligevel bliver jeg usikker på en mærkelig måde. Jeg har i lang tid haft nogle "puff" ligene bobler halløj i maven. De er så kræftige at jeg kan mærke dem uden på maven Jeg ved ikke om det er mig der er blevet skør??? Mit spørgsmål er så, om jeg kan være gravid udenfor livmoderen? Kan jeg kunne måle det på en g-test hvis jeg var gravid udenfor livmoderen?? Er det overhovedet leve dygtig ? .. Håber nogle vil svare.

Har du været ved lægen? Ellers så vil jeg da skynde mig at få en tid, du kan jo være heldig den sider rigtigt, og du bare ikke kan teste...

Sådan som du forklarer minder det om min graviditet som sider rigtig....

Det jeg har hørt om graviditet uden for livmoderen, er at det ikke bliver til et foster men en sæk med celler...

Anmeld

19. maj 2014

Anonym trådstarter

FrkGranger skriver:

Har du været ved lægen? Ellers så vil jeg da skynde mig at få en tid, du kan jo være heldig den sider rigtigt, og du bare ikke kan teste...

Sådan som du forklarer minder det om min graviditet som sider rigtig....

Det jeg har hørt om graviditet uden for livmoderen, er at det ikke bliver til et foster men en sæk med celler...

Hej tak for dit svar! Jeg har ikke været til læge endnu, jeg synes det er pinligt at komme og sige "at jeg tror jeg er gravid, men jeg kan ikke få en positiv test" jeg er bange for hun vil tro jeg er skør Hvis du forstår hvad jeg mener med det .. Vil man ikke altid kunne få en positiv test på et tidspunkt hvis man er gravid??

Anmeld

20. maj 2014

nanan78

Profilbillede for nanan78

Du er i hvert fald ikke gravid uden for livmoderen. Disse graviditeter er ikke levedygtige, og bestemt ikke symptomfrie. Jeg ville gå til læge og blive kigget på. Uanset om du er gravid er det noget af en vægtøgning, som der må findes en årsag til.

Anmeld

20. maj 2014

Rockertand

Anonym skriver:

Du er ikke gravid udenfor livmoderen på baggrund af de symptomer, du beskriver - en graviditet udenfor livmoderen opdages få uger inde i graviditeten, typisk inden uge 8-9, og indebærer som regel store smerter, nogle gange blødning/brunligt udflåd. Graviditetsteste bliver positive som i en normal graviditet.

Tag kontakt til din læge, det er ikke sundt eller normalt med så stor en vægtøgning over så kort tid, - og slet ikke, hvis man spiser meget jordbæris , hvis du er gravid, skal du jo tilbydes og indlemmes i det sædvanlige program - hvis du er indbildt gravid, kan en lægekontakt måske hjælpe dig videre.
Pøj-Pøj med det

Anmeld

20. maj 2014

mor:)

Profilbillede for mor:)
pain is temporary. Quiting lasts forever.

En hurtig google søgning og læste mig frem til de her informationer: 

1. testen vil altid være positiv, dog meget svagt. 

2. Fosteret vil i de fleste tilfælde ikke være levedygtigt. 

3. Fosteret vil i 70% af tilfældende have en kromosomfejl. 

4. Graviditet udenfor livmoderen kan være farligt og lægen skal straks kontakted ved mistanke.

Men jeg synes da du har meget tydelige gravifitetssymptomer og jeg ville klart kontakte lægen hurtigst muligt hvis jeg var dig. 

Krydser finger for at du er gravid (og ikke uden for livmoderen) 

held og lykke 

Anmeld

20. maj 2014

FogL

Har du fundet ud af noget? Minder meget om den tråd der var for nogle uger siden

Anmeld

20. maj 2014

Summer2014baby

Det er jo noget med at i en graviditet kan man teste positov i starten, men graviditeten når et punkt hvor hcg tallet er så højt at det ikke længere kan måles for derefter at dale igen. Og jeg mener det er omkring 10. Graviditetsuge tallet topper og så daler den derefter. Når folk er så langt henne at de ikke kan teste pga højt tal har jeg hørt nogen fortynde urinen med vand og så er testen positiv... Men ikke hæng mig op på det :-)

håber du finder ud af det for jeg synes det lyder som en graviditet der er ikke er blevet opdaget og så er du jo langt henne...

Giv en Update :-)

Anmeld

20. maj 2014

Mmy87

Vil også sige at der er en lille andel der heller ikke KAN teste positiv med en alm prøve, de skal have taget en blodprøve. 
Kender en der havde en graviditet udenfor livmoderen, og hun fik feber, kastede op mm, og var halvsløj. Da de fandt ud af, hvad årsagen var, var det babu babu på hospitalet for at få den fjernet, for det kan have fatale konsekvenser
Det lyder ikke til, at det er en graviditet udenfor livmoderen du har, heldigvis
Men meld gerne tilbage hvad der bliver fundet ud af 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.