Nøøøj hvor jeg brændende ønsker mig......

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

1.067 visninger
18 svar
8 synes godt om
18. maj 2014

LBK

Barn nummer 3.. 

ønsket om mere end to børn har været der hele tiden (også hos manden) men det sidste stykke tid har tanken strejfet mig hver eneste dag...  

Jeg ville ikke kunne rumme et barn mere eller kunne jeg....???? Det er så svært !!!!! 

Nogle med samme tanker og hvad siger i der HAR tre børn ........!????

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

Aisha

Profilbillede for Aisha
Mors Superman
Pyha :p kan godt følge dig. Jeg har selv 2 børn med 7 års forskel og jeg ønsker også brændende nr 3 men min mand har sagt stop som jeg må respektere. Men hvis din mand er med på nr 3 så GO FOR IT.

Anmeld

18. maj 2014

Krussedulle

LBK skriver:

Barn nummer 3.. 

ønsket om mere end to børn har været der hele tiden (også hos manden) men det sidste stykke tid har tanken strejfet mig hver eneste dag...  

Jeg ville ikke kunne rumme et barn mere eller kunne jeg....???? Det er så svært !!!!! 

Nogle med samme tanker og hvad siger i der HAR tre børn ........!????

Man fortryder kun de børn man ikke får

Vi ville enormt gerne have en 3'er, så vi sprang ud i det! Og jeg kan kun sige, at forskellen ikke er SÅ stor

Anmeld

18. maj 2014

LBK

Aisha skriver:

Pyha :p kan godt følge dig. Jeg har selv 2 børn med 7 års forskel og jeg ønsker også brændende nr 3 men min mand har sagt stop som jeg må respektere. Men hvis din mand er med på nr 3 så GO FOR IT.

Det er han... Men hvornår er tidspunktet det rigtige... Der er så mange ting der spiller ind..  Synes det er svært at beslutte..

Anmeld

18. maj 2014

lineog4

Jeg kunne helt vildt godt tænke mig nummer 4 (nummer 5) så det er nok ikke så slemt med 3

Et hvert barn kræver overskud uafhængigt af hvad nummer det er, og det kan man kun selv mærke efter om man har. Vil sige jeg synes den største udfordring med 3 børn er midterbarnet eller rettere min kroniske dårlige samvittighed over for mit midterbarn som er den der minder mest om mig og jeg kan føle helt ind i mit dybeste inderste hvordan han føler sig klemt.

Anmeld

18. maj 2014

LBK

Krussedulle skriver:

Man fortryder kun de børn man ikke får

Vi ville enormt gerne have en 3'er, så vi sprang ud i det! Og jeg kan kun sige, at forskellen ikke er SÅ stor

Ej hvor dejligt..  Hvad med plads i huset, bilen, økonomisk osv ??? Har du haft nogle udfordringer der??? Vil du fortælle???

Anmeld

18. maj 2014

mortilnoahogmelina

Jeg har selv to skønne børn . Den ældste 3.5 og den yngste halvandet år . En dreng og en pige .

Keg brænder selv efter nr tre min krop skriger på baby og graviditet .

Anmeld

18. maj 2014

LBK

lineog4 skriver:

Jeg kunne helt vildt godt tænke mig nummer 4 (nummer 5) så det er nok ikke så slemt med 3

Et hvert barn kræver overskud uafhængigt af hvad nummer det er, og det kan man kun selv mærke efter om man har. Vil sige jeg synes den største udfordring med 3 børn er midterbarnet eller rettere min kroniske dårlige samvittighed over for mit midterbarn som er den der minder mest om mig og jeg kan føle helt ind i mit dybeste inderste hvordan han føler sig klemt.

Hvordan klemt..?? Det har jeg nemlig hørt før. Vil du beskrive det?? Og hvor gamle er de...??

Anmeld

18. maj 2014

mortilnoahogmelina

lineog4 skriver:

Nu har jeg selv kun 2 børn .
Men tilgengæld er jeg af en søskende flok på 3 børn selv og netop den miderste.

Og jeg har virkelig ps følt mig glemt jeg er sikker på det ikke er gjort bevidst fra min mor af. Alle
Mødre vil deres børn lige meget .
Jeg selv minder ufattelig meget om min mor og blev hurtigt gjort selvstændig .

Jeg ved ikke hvorfor det er sådan .
Og jeg et sikker på du slet ikke er sådan du er netop opmærksom på problemet kan jeg høre .
Det som betød meget for mig men som aldrig skete det var at min mor tog dage til kun mig uden andre af børnene . Tog tid til hun ville se mig spille håndbold en ting som betød alt for mig.
Men ting min mor lukkede af for og ikke gjorder .

Ville blot bare hive en krammer og sige at sådan få ting som alene tid betyder alverden .

Anmeld

18. maj 2014

lineog4

LBK skriver:

Hvordan klemt..?? Det har jeg nemlig hørt før. Vil du beskrive det?? Og hvor gamle er de...??

De er lige nu 11, 6 og snart 4.

Liam er en kvik dreng og trods der er 4 1/2 år op til storesøster, så har de leget meget sammen, og også været i konstant konkurrence. Hun er gud samtidig med hun er den han kan bliver mest sur på i hele verden. Han har siden omkring 2 års alderen kæmpet for at kunne det hun kunne (og har opnået en del af det).
Han er også en dreng der har meget brug for sit eget rum, sin egen tid og har så en storesøster der er over social og helst vil sidde oven på ham hele tiden - altså lige ind til hun ikke vil mere og går fra ham og kræver sin ret som den store til privatliv. Hun er en skøn pige, men har hvad vi kalder en tro på sin første fødselsret, dvs. Alt hvad Liam får skal hun have, hvis vi får en ny ting i hjemmet så er det hende det har første ret osv. Hun er også kopi af mor, og retter ham, opdrager ham osv (vi gør hvad vi kan for at stoppe det). Skal så også siges hun forkæler ham, kommer hen til ham i skolen med pizza hun har købt i kantinen osv.

Så er der en lillebror som kom da Liam kun var 2 1/2 og Liam var ikke en lille 2 1/2 årig, han var sgu stor før han blev stor - ved ikke hvad det er med ham. Og lillebror er en rigtig lillebror, en charmer over alle grænser, som får den opmærksomhed han vil have ved at charmere, kræve sin ret, tale, putte, være i nuet. Han ser op til Liam, men giver ham heller ikke plads. Og vi voksne er super opmærksomme på han ikke skal tage hensyn hele tiden men det er også svært for husfredens skyld.

Og så ved jeg ikke, men jeg husker at tage tid til Dina, husker hun skal have alene ting for hun er så stor. Og linus får alene tid i og med jeg har en ugentlig fridag hvor han kan have fri. Men "glemmer" Liam i det også fordi hans alene tid, eller den tid han har behov for er at få hjemmet alene med mig der bare tuller rundt. Han har ikke behov for ture på samme måde. Han har behov for en dag hvor han kan sidde og tegne i 3 timer og det glemmer vi at give ham.

Men jeg tror på vi lykkes - jeg tror på vi får givet ham det han skal. Men ja han er bare en dreng (som i den grad minder om mig) der har brug for sin egen tid, trække sig væk fra verden og det er svært med to søskende hvor de begge er dybt sociale.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.