Tvebakken skriver:
Hejsa,
Er der nogen af jer, der har erfaring med baby safe sleeper autostolen fra britax/rømer?
Jeg tænker primært, om den er sikkerhedsmæssig forsvarlig? Synes man har hørt så meget om de liggende transport muligheder.
Dernæst anvendelighed, hvor lang tid kan den bruges? Er den tung og uhandy? Nem at bruge og montere? En fordel med stel til?
Og hvad med udlandet? Er den også godkendt der?
Overvejer at køre sydpå, når yngstebarnet er et par måneder, og så er det jo stadig ikke smart med siddende autostole.
På forhånd tak for hjælpen!
Den fra rømer opfylder alle tænkelige sikkerhedskrav og har gode testresultater gjorde den ihvertfald i 2011).
Vi brugte den i 4 måneder -vores datter er godt nok født for tidligt men vejede alligevel knap 2900 ved fødslen så hun var ikke lillebitte i den forstand.
Vi var rigtig glade for den til de længere ture, den er ok nem at montere men fylder temmelig meget på bagsædet.
Når man spørger til "liggende transport" kommer der somregel mange svar om at det er fuldstændigt uansvarligt osv osv men det er ofte fordi folk tror man taler om de gammeldags lift net/ bokse som var og er fuldstændigt uforsvarlige

Jeg aner ikke om den er godkendt til kørsel i udlandet, vi brugte den kun i DK.
De kan iøvrigt lejes til overkommelig pris i babysam

Hvis vi en dag skulle få en nr 2 så ville jeg til enhver tid have sådan en igen -forudsat den kan være på bagsædet sammen med en alm autostol.
Anmeld