Spørgsmål om liggende autostole

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

6.757 visninger
6 svar
1 synes godt om
18. maj 2014

Tvebakken

Hejsa,
Er der nogen af jer, der har erfaring med baby safe sleeper autostolen fra britax/rømer?

Jeg tænker primært, om den er sikkerhedsmæssig forsvarlig? Synes man har hørt så meget om de liggende transport muligheder.

Dernæst anvendelighed, hvor lang tid kan den bruges? Er den tung og uhandy? Nem at bruge og montere? En fordel med stel til?

Og hvad med udlandet? Er den også godkendt der?

Overvejer at køre sydpå, når yngstebarnet er et par måneder, og så er det jo stadig ikke smart med siddende autostole.

På forhånd tak for hjælpen!

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

18. maj 2014

MR-82

Jeg tror desværre kun de anbefales til præmature og nyfødte der på grund af noget helbredsmæsigt skal ligge ned under transport. De er jo slet ikle sikret i kollision. Ved ikke om de er godkendt i andre lande. Jeg ville ikke gøre det. I kan ikke flyve derned?

Anmeld

18. maj 2014

quindelist

Tvebakken skriver:

Hejsa,
Er der nogen af jer, der har erfaring med baby safe sleeper autostolen fra britax/rømer?

Jeg tænker primært, om den er sikkerhedsmæssig forsvarlig? Synes man har hørt så meget om de liggende transport muligheder.

Dernæst anvendelighed, hvor lang tid kan den bruges? Er den tung og uhandy? Nem at bruge og montere? En fordel med stel til?

Og hvad med udlandet? Er den også godkendt der?

Overvejer at køre sydpå, når yngstebarnet er et par måneder, og så er det jo stadig ikke smart med siddende autostole.

På forhånd tak for hjælpen!

Den fra rømer opfylder alle tænkelige sikkerhedskrav og har gode testresultater gjorde den ihvertfald i 2011).

Vi brugte den i 4 måneder -vores datter er godt nok født for tidligt men vejede alligevel knap 2900 ved fødslen så hun var ikke lillebitte i den forstand.

Vi var rigtig glade for den til de længere ture, den er ok nem at montere men fylder temmelig meget på bagsædet.

Når man spørger til "liggende transport" kommer der somregel mange svar om at det er fuldstændigt uansvarligt osv osv men det er ofte fordi folk tror man taler om de gammeldags lift net/ bokse som var og er fuldstændigt uforsvarlige

Jeg aner ikke om den er godkendt til kørsel i udlandet, vi brugte den kun i DK.
De kan iøvrigt lejes til overkommelig pris i babysam

Hvis vi en dag skulle få en nr 2 så ville jeg til enhver tid have sådan en igen -forudsat den kan være på bagsædet sammen med en alm autostol.

Anmeld

18. maj 2014

LJMNA

Vi havde den til vores ældste, vi kørte utrolig meget så det var rart, vi brugte den ca i 5 mdr, hendes starts vægt var 2800.. 

Vi vi valgte at købe stel til vores, så vi ikk skulle rykke rundt på hende når hun sov i bilen og vi skulle rundt og handle.. 

Den er en er nem at montere, man man skal huske at den fylder 2 sæder på bagsædet

Anmeld

18. maj 2014

Tvebakken

Hey,

Tak for jeres svar. Kan se, I ikke er helt enige i sikkerhedsaspektet, er der nogen der ved det med sikkerhed? Eller kan henvise til kilder, der siger det ene eller det andet?

I forhold til fly er det da en mulighed, men har 3 børn i forvejen - så 4 børn, babyudstyr osv er noget bøvlet.
Og så vil vi gerne have bil til rådighed, og svært med 4 børn og leje.
Men er da selvfølgelig en mulighed vi skal overveje.

Anmeld

18. maj 2014

MR-82

Tvebakken skriver:

Hey,

Tak for jeres svar. Kan se, I ikke er helt enige i sikkerhedsaspektet, er der nogen der ved det med sikkerhed? Eller kan henvise til kilder, der siger det ene eller det andet?

I forhold til fly er det da en mulighed, men har 3 børn i forvejen - så 4 børn, babyudstyr osv er noget bøvlet.
Og så vil vi gerne have bil til rådighed, og svært med 4 børn og leje.
Men er da selvfølgelig en mulighed vi skal overveje.

Tjek rådet for sikker trafik. De anbefaler ikke liggende transport mm der er en god grund til det. Som der er en anden der skriver, så opfylder de nyeste typer sikkert kravene. Jeg siger absolut ikke at det er uansvarligt i øvrigt:-) hjemme ved os går vi meget op i sikkerhed,  og fandt fx ud af da vi skulle købe ny autostol (den efter den mindste), at sikkerheden i en bagudvendt stol til børn op til 18 kg, er noget nær 500% mere sikker end en fremadvendt, og er i mange tilfælde gør forskellen på uoprettelige skader. Det ændrer jo ikke på at de fremadvendte stadig er godkendte. Det er ikke så udbredt i danmark med bagudvendte, men i fx sverige anbefales det at børnene sidder bagudvendt så læne som muligt!   Jeg kan godt se med så mange børn og udstyr at det ville være fint at kunne køre selv:-) 

Anmeld

19. maj 2014

Tvebakken

MR-82 skriver:

Tjek rådet for sikker trafik. De anbefaler ikke liggende transport mm der er en god grund til det. Som der er en anden der skriver, så opfylder de nyeste typer sikkert kravene. Jeg siger absolut ikke at det er uansvarligt i øvrigt:-) hjemme ved os går vi meget op i sikkerhed,  og fandt fx ud af da vi skulle købe ny autostol (den efter den mindste), at sikkerheden i en bagudvendt stol til børn op til 18 kg, er noget nær 500% mere sikker end en fremadvendt, og er i mange tilfælde gør forskellen på uoprettelige skader. Det ændrer jo ikke på at de fremadvendte stadig er godkendte. Det er ikke så udbredt i danmark med bagudvendte, men i fx sverige anbefales det at børnene sidder bagudvendt så læne som muligt!   Jeg kan godt se med så mange børn og udstyr at det ville være fint at kunne køre selv:-) 

Tak for dit svar, jeg vil sørge for at tjekke deres side.

Der kommer da flere og flere regler på området.

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.