Hjemvé....hvordan tackler I det??

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

3.655 visninger
9 svar
0 synes godt om
12. august 2009

Honningblomst

Andre der har børn med hjemvé...??
Hvordan tackler i det...lader I dem tage med og så blive hentet hvis de vil, eller bliver de helt hjemme, tager I med eller hvordan gør I...jer der havde hjemvé som børn, hvordan gjorde Jers forældre?

Jeg havde selv hjemvé som lile og blev bare hentet eller blev hjemme...i 6 klasse var klassen en uge på bornholm imens blev jeg hjemme og gik i min søsters klasse..det fortrød jeg aldrig for jeg ville ikke med...og det var jo så langt væk at ingen anden løsning kunne findes..
Var først i 8 klasse jeg kom afsted og ikke var ked...

Men altså, min den store dreng lider af hjemvé og nu skal hans klasse på tur i Nord sjælland. Han mener han sle ikke skal med, jeg synes han skal med i hvert fald om dagen...hans lærer har jeg lige talt med,...hun er meget speciel og jeg må indrømme jeg aldrig helt ved om hun vil støtte ungerne eller gå mod dem.
Men hun meddelte at der også ville være natteløb osv.

Min x arbejder i Kbh og han har foreslået at bo på vandrehjem de 4 dage og så kan han hente Jeppe som så kan sove ved ham og komme afsted om morgenen igen inden de andre vågner...så han er med i alt det han  kan...men hvor er det svært med disse tryghedsbørn...

Knus Eva...

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

12. august 2009

oo

jeg gik i klasse med en dreng der led voldsomt af hjemve. første gang vi oplevede det, var vi på tur til sverige, en hel uge, men fritidshjemmet en sommer og der sad han oppe en hel nat og havde kvalme og var virkelig ked af det. så kom hans forældre næste dag og hentede ham. derefter havde forældrene jo en ide om, at han ikke havde det godt med at sove ude, for det var først om aftenen/natten, at kvalmen meldte sig for ham. så når vi tog på klasseture med overnatning, kom de og hentede ham om aftenen og kørte ham tilbage næste morgen, så han stadig kunne deltage i alle de løjer vi andre havde gang i på turene. det blev langsomt bedre og jeg kan da huske han var med på tur i 9. klasse til sverige i en hel uge igen, uden problemer.

Anmeld

12. august 2009

LotteGabriella

Eva skriver:

Andre der har børn med hjemvé...??
Hvordan tackler i det...lader I dem tage med og så blive hentet hvis de vil, eller bliver de helt hjemme, tager I med eller hvordan gør I...jer der havde hjemvé som børn, hvordan gjorde Jers forældre?

Jeg havde selv hjemvé som lile og blev bare hentet eller blev hjemme...i 6 klasse var klassen en uge på bornholm imens blev jeg hjemme og gik i min søsters klasse..det fortrød jeg aldrig for jeg ville ikke med...og det var jo så langt væk at ingen anden løsning kunne findes..
Var først i 8 klasse jeg kom afsted og ikke var ked...

Men altså, min den store dreng lider af hjemvé og nu skal hans klasse på tur i Nord sjælland. Han mener han sle ikke skal med, jeg synes han skal med i hvert fald om dagen...hans lærer har jeg lige talt med,...hun er meget speciel og jeg må indrømme jeg aldrig helt ved om hun vil støtte ungerne eller gå mod dem.
Men hun meddelte at der også ville være natteløb osv.

Min x arbejder i Kbh og han har foreslået at bo på vandrehjem de 4 dage og så kan han hente Jeppe som så kan sove ved ham og komme afsted om morgenen igen inden de andre vågner...så han er med i alt det han  kan...men hvor er det svært med disse tryghedsbørn...

Knus Eva...

Jeg havde selv meget hjemve som barn.....mine forældre gjorde det på den måde, at hvis det var inde for rimelig køreafstand (for deres vedkommende var det hele sjælland) og jeg ville med, så fik jeg lov til det og blev så hentet hvis jeg blev ked af det...ellers blev jeg hentet hver aften hvis dette var aftalt med læreren
Det fungerede fint og alle var glade

Anmeld

12. august 2009

Honningblomst

Tak for jeres svar...hjemvé er godt nok forfærdeligt...aftalen med jeppe er at hans far henter ham og så sover de på vandrehjem den uge så han kan komme derned tidligt og hentes sent og så kan det være de  små og jeg tager en tur derop i løbet af ugen...
Men tak for svar...lyder til det er en god løsning.
Knus Eva..

Anmeld

12. august 2009

Tina2

Filuca har de sidste to år været på sommerlejr med børnehaven med 2 overnatninger..... Det er desværre sparet væk i år....

Første år, da hun var 3 år hentede vi hende om aftenen og kørte hende derop om morgenen. Der var ca 60 km hver vej, men hun ville simpelthen ikke sove der......

Sidste år tog Thomas med som hjælper (der er altid nogle frivillige forældre med) så det gik super fint, men havde han ikke kunnet det var det nomk på samme måde som året før.......

Her i maj var den store gruppe i børnehaven på tur med 1 overnatning, og det mente Filuca så også hun havde hørt hendes gruppe skulle, og hun græd helt vildt og sagde hun ikke ville sove der, vi skulle hente hende.....

De skulle dog ikke afsted, men nu her efter ferien er hun jo startet i den store gruppe, så der bliver nok en tur næste sommer. Men selvfølgelig henter vi hende, hvis hun ikke vil:-)

Synes det lyder rigtig fedt hans far kan hente ham og sove sammen med ham:-)

Anmeld

13. august 2009

Bondepigen

Hvis det var mig ville jeg gøre som I gør. Dog ville jeg spørge drengen om han ikke ville prøve at overnatte med de andre, og blev han ked af det ville hans far hente ham, så han kunne sove hos ham. Men han skulle ikke tvinges til noget.

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Hvis det var mig ville jeg gøre som I gør. Dog ville jeg spørge drengen om han ikke ville prøve at overnatte med de andre, og blev han ked af det ville hans far hente ham, så han kunne sove hos ham. Men han skulle ikke tvinges til noget.

Det vil vi helt sikkert også prøve på...han var på overlevelsestur her inden ferien og der ringede hn klokken et  om natten og græd og havde dårlig mave, han blev dog og sov indenfor med en lærer, men det er jo heller ikke fedt for en dreng på 12 år..
Men jeg ville da ønske at han ville sove der....han skal bare vide vi er der, hvis det er...smiler
tak for svar..

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Tina2 skriver:

Filuca har de sidste to år været på sommerlejr med børnehaven med 2 overnatninger..... Det er desværre sparet væk i år....

Første år, da hun var 3 år hentede vi hende om aftenen og kørte hende derop om morgenen. Der var ca 60 km hver vej, men hun ville simpelthen ikke sove der......

Sidste år tog Thomas med som hjælper (der er altid nogle frivillige forældre med) så det gik super fint, men havde han ikke kunnet det var det nomk på samme måde som året før.......

Her i maj var den store gruppe i børnehaven på tur med 1 overnatning, og det mente Filuca så også hun havde hørt hendes gruppe skulle, og hun græd helt vildt og sagde hun ikke ville sove der, vi skulle hente hende.....

De skulle dog ikke afsted, men nu her efter ferien er hun jo startet i den store gruppe, så der bliver nok en tur næste sommer. Men selvfølgelig henter vi hende, hvis hun ikke vil:-)

Synes det lyder rigtig fedt hans far kan hente ham og sove sammen med ham:-)

Tak for dit svar...super måde I har tacklet det på..smiler
KNus..

Anmeld

13. august 2009

Christinahr

Synes det lyder som en super løsning i har fundet.

Anmeld

13. august 2009

Honningblomst

Christinahr skriver:

Synes det lyder som en super løsning i har fundet.

Tak...håber også det kommer til at fungere for Jeppe..
Knus..

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.