Priser på Puregon?

Spring til sidste ulæste indlæg
Følg denne tråd

17. maj 2014

Jj1709

SabrinaSkov skriver:

Hmm det kan godt være.
Det har de bare ikke sagt noget om kan være jeg skal prøve og høre dem om det

Jeg fik nemlig af vide at det var klinikken der søgte det for en, men at min klinik først søgte det ved IVF, men har hørt fra andre der er i behandling på OUH at de søger det allerede ved IUI derovre  

Anmeld

Køb et abonnement på Vores Børn

Magasinet til dig med børn på 0-12 år

Priser fra 149 kr.

17. maj 2014

Musen91

Jj1709 skriver:

Jeg fik nemlig af vide at det var klinikken der søgte det for en, men at min klinik først søgte det ved IVF, men har hørt fra andre der er i behandling på OUH at de søger det allerede ved IUI derovre  

Hmm nå det må jeg da lige finde ud af
Jeg troede bare lige de ville informere om det inden de gjorde det, men meget rart for mig at jeg sparer nogle penge.
Men synes da bare det er mærkeligt hvis du ikke kan få kronikertilskud før du kommer til IVF når man kan andre steder? Burde der ikke være ens regler om hvornår man kan søge om det?

Anmeld

17. maj 2014

Hullabullabulla

Jj1709 skriver:

Jeg er i gruppe 5.. 

Kan man selv søge det? Klinikken sagde nemlig de først søgte det ved IVF..  

Så får du en hvis procentdel retur, kender ikke reglerne da jeg ikke selv er medlem..

Mht hvornår der søges kronikertillæg så er det nok fordi klinikken mener at ved IUI kan medicinudgiften holdes under kronikerbeløbet altså 3800 ved de 3 IUI forsøg man som regel har.

Min klinik søgte tillægget ved forsamtalen, men det er også en privatpraktiserende gynækolog og ikke en fertilitetsklinik

Anmeld

17. maj 2014

Jj1709

SabrinaSkov skriver:

Hmm nå det må jeg da lige finde ud af
Jeg troede bare lige de ville informere om det inden de gjorde det, men meget rart for mig at jeg sparer nogle penge.
Men synes da bare det er mærkeligt hvis du ikke kan få kronikertilskud før du kommer til IVF når man kan andre steder? Burde der ikke være ens regler om hvornår man kan søge om det?

Det er ihvertfald ikke noget du skal klage over 

Det synes jeg os! Men jeg har besluttet at ringe til dem mandag, og sige at jeg ved andre klinikker søger kronikertilskud til deres patienter allerede ved IUI, det kan jo hverken skade klinikken eller mig at det bliver søgt allerede nu.. 

Jo det synes jeg bestemt os der burde!! 

Anmeld

17. maj 2014

Jj1709

Britt88 skriver:

Så får du en hvis procentdel retur, kender ikke reglerne da jeg ikke selv er medlem..

Mht hvornår der søges kronikertillæg så er det nok fordi klinikken mener at ved IUI kan medicinudgiften holdes under kronikerbeløbet altså 3800 ved de 3 IUI forsøg man som regel har.

Min klinik søgte tillægget ved forsamtalen, men det er også en privatpraktiserende gynækolog og ikke en fertilitetsklinik

Ja det kan godt tænkes det er derfor, det var faktisk en god begrundelse! 

Undrede mig bare over andre klinikker søgte det, når Dronninglund ikke gør 

Okay, hvordan kan det være i er ved en privat? 

Anmeld

17. maj 2014

Hullabullabulla

Jj1709 skriver:

Ja det kan godt tænkes det er derfor, det var faktisk en god begrundelse! 

Undrede mig bare over andre klinikker søgte det, når Dronninglund ikke gør 

Okay, hvordan kan det være i er ved en privat? 

Det har vi selv valgt, da vi bor et godt stykke fra KBH, så vi søgte bare på gynækologer i nærheden i stedet

Anmeld

18. maj 2014

o1Mutte

Jj1709 skriver:

Ja som overskriften lyder, hvad koster puregon? 

Har prøvet at kigge på nettet, men der står forskellige priser, skal have 50, 5 dage og så 75 den aller sidste dag .. 

Jeg fandt priser fra 253,-  for 50, og dem skal jeg jo have i 5 dage  

Er det godt nok så dyrt? 

Hej søde.

Kender ikke lige det medicin du skal have. 

Men Dronninglund fortalte os at de søgte kronikertilskud enten ved IVF, eller hvis man nærmede sig grænsen for 3500 tror jeg det var. Men prøv og kontakt dem og hør dem ad 

Anmeld

18. maj 2014

moaren

Puregon følger tilskudssystemet og du vil derfor få tilskud når du overstiger egenbetalingen på 915 kr.

915-1495 = 50 % i tilskud

1495-3235 = 75% i tilskud

> 3235 = 85 % i tilskud

Kronikkerbevilling er til patienter med højt forbrug af tilskudsberettiget medicin og træder i kraft fra 17.468 kr. Hvilket svarer til omkring 3800 kr for dig , de 17.468 er den fulde pris for medicinen.

Anmeld

18. maj 2014

Jj1709

Britt88 skriver:

Det har vi selv valgt, da vi bor et godt stykke fra KBH, så vi søgte bare på gynækologer i nærheden i stedet

Nåå okay 

Anmeld

18. maj 2014

Jj1709

o1Mutte skriver:

Hej søde.

Kender ikke lige det medicin du skal have. 

Men Dronninglund fortalte os at de søgte kronikertilskud enten ved IVF, eller hvis man nærmede sig grænsen for 3500 tror jeg det var. Men prøv og kontakt dem og hør dem ad 

Heeej Søde

Jeg kender det heller ikke, synes alle andre får Gonal F ? 

Men ved selvfølgelig ikke om det har noget med at gøre om man har børn fra tidligere, hvad medicin man får? 

Åhh okay, de sagde nemlig bare den dag, at de først søgte det ved IVF.. Men det var os en studerende jeg var inde ved, så nogle informationer er sikkert glippet 

De glemte os at give mig den pen til Ovitrelle, fik kun den til Puregon  

Jeg ringer til dem imorgen og spørger 

Anmeld

[ Spring til toppen ]

Gå til forsiden

Gratis eksperthjælp

Det er gratis at søge hjælp hos vores eksperter - se alle eksperterne her.